Bu dersin amacı öğrencilere pazarlama kavramının bir parçası olan satış hakkında hem teorik hem pratik bilgi sunmaktır. Bu nedenle, ders öncelikle pazarlamanın temelleri hakkında kapsamlı bir teorik bilgi sağlayacak, daha sonra satış tekniklerine geçecektir. Anlatılacak olan tekniklerle de öğrenciler günlük hayatlarında satışı etkin bir biçimde uygulayabileceklerdir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Fatma KÖMÜRCÜOĞLU SOYTÜRK
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 15:00-16:50 CATS
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 17:00-17:30 CATS
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama,
Bu ders, örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir. Dersin teorik kısmı Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek ve sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Dersin Uygumalı kısımlarından verilebilenler yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamalar ise pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere göre Güz Yarıyılı içerisinde Yarıyılın son döneminde CATs V3.0 sistemi üzerinden isteğe bağlı randevu yöntemi ile dönüşümlü seyretilmiş hibrit yöntem ile verilecektir.
Temel Kaynaklar
PAZARLAMA, Yrd. Doç. Dr. Mesut Bozkurt, Paradigma Akademi Yayınları, 2014
PAZARLAMA İLKELERİ, İsmet mucuk, Türkmen Yayınevi, 2011
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin tanıtılması ve pazarlama ilkeleri ve satış konularına genel giriş
Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
2. Hafta
Pazarlama tarihçesi
Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
3. Hafta
Pazar ve çeşitleri
Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
4. Hafta
Pazar bölümlendirme, konumlandırma
Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
5. Hafta
Pazarlama Karması, ürün
Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
6. Hafta
Pazarlama Karması, fiyat
Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Pazarlama Karması dağıtım
Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
9. Hafta
Pazalama tutundurma
Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
10. Hafta
Reklem ve kişisel satış
Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
11. Hafta
Hedef pazar seçim stratejileri
Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
12. Hafta
satış potansiyeli, satış tahmini ve satış geliştirme
Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
13. Hafta
ilişkisel pazarlama ve MİY
Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
14. Hafta
Hizmet pazarlaması
Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
15. Hafta
Final sınavı
Final sınavı
16. Hafta
Final sınavı
Final sınavı
17. Hafta
Final sınavı
Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Final
1
80
ÖÇ-1
Pazarlama ve satış kavramlarını tanımlayabilecek
ÖÇ-2
Satışın pazarlamadaki yerini ve önemini açıklayabilecek
ÖÇ-3
Satışın ilke ve teorilerini tanımlayabilecek
ÖÇ-4
Müşteri isteklerinin neler olabileceğini sosyolojik ve psikolojik teorik bilgi sayesinde değerlendirebilecek
ÖÇ-5
Satış ilke ve teorilerini uygulamaya geçirebilecektir
Program Çıktıları
PÇ-1
Etkin iletişim kurma becerisi
PÇ-2
Protokol çeşitlerini bilme becerisi
PÇ-3
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-4
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma becerisi
PÇ-5
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleme becerisi
PÇ-6
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilme becerisi
PÇ-7
Düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici hale getirmek için gereken düşünce ve bilgileri toplayarak düzenleyip bir araya getirebilme becerisi
PÇ-8
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilme becerisi
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÇ-10
Veri toplama ve onları düzenleme yöntemlerini bilme ve raporlama becerisi