Öğrencilere bir amaç edinmeyi sağlamak, algılama kapasitesinde artış yaratmak, tutum ve davranışların doğasını anlamaya yönelik çalışmalar yaparak; tüm bunların temelinde yatan nedenleri kavramalarını ve ona uygun çıkarımlarda bulunmalarını sağlamak
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Davranış Bilimlerine Giriş dersi, sosyal bilimlerin iki temel alanını konu ediniyor. Bunlardan ilki, bireylerin davranışını etkileyen toplumsal güçleri konu alan sosyolojidir. Diğeri ise gerek kendimizde ve gerekse başkalarında gözlediğimiz bazı davranışları anlamada bizlere yardımcı olan psikolojidir. Gündelik hayatımıza ilişkin birçok olayı ve olguyu anlamamızda Davranış Bilimleri temel bir role sahiptir. Kendimize, hayata ve çevremize ilişkin gözlemlerimizi, sistematik bir bilgi ile birlikte geliştirmemiz günümüzde son derece önem kazanmıştır. Bu nedenle Davranış Bilimleri, işletme, pazarlama, siyaset bilimi, iletişim gibi alanlar için son derece önemli bilgi birikimine sahip bir disiplindir. İnsanoğlu bir toplumsal çevre içinde diğer insanlarla ilişki kurarak yaşamını sürdürür. Bizim dışımızda olan ancak bizi kontrol eden milyonlarca ilişki içinde yaşamaktayız. Davranış Bilimleri yaşamın her alanındaki ilişkileri ve bu ilişkiler içinde kendimizi anlamamızda yol gösterici kavram ve konuları ele alır. Bu açıdan tüm sosyal bilim dalları, Davranış Bilimleri ile yakın ilişki içindedir. Çünkü Davranış Bilimleri, insanı ve insanın etkileşim içinde olduğu çevreyi ve toplumu odak alır.
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Merve ESEOĞLU
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 15:00-16:45, CATSv3
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 15:00-16:45, CATSv3 Sohbet Odası
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dijital Uzaktan Eğitim olarak planlanmış olup Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecektir. Ders, Sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir.
-Prof. Dr. Erol Eren, ''Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi'', Beta Yayınevi, 13. Baskı
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Davranis Bilimlerinin Kavrami
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Amaç (Amaçli Yasamak Kitabi)
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Ögrenme
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Ögrenme Stilleri
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Algilama
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Motivasyon
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Iliskiler
Sözlü Anlatım
9. Hafta
Verimlilik
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Sentez, Analiz, Sinerji
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Stres
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Stresin Sonuçlari
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Bütünlük Ilkesi
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Bütünlük Ilkesi
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Final sınavı
Final sınavı
16. Hafta
Final sınavı
Final sınavı
17. Hafta
Final sınavı
Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Final
1
40
ÖÇ-1
Amaç edinmek
ÖÇ-2
Algilama kapasitesinin gelistirilmesi
ÖÇ-3
Düsünce üretmek
ÖÇ-4
Analiz yapabilmek
ÖÇ-5
Iste basariyi saglamayi kavratmak
ÖÇ-6
Davranış ve görgü kurallarını öğrenerek gündelik hayat ve iş hayatına entegre edebilmek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Etkin iletişim kurma becerisi
PÇ-2
Protokol çeşitlerini bilme becerisi
PÇ-3
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-4
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma becerisi
PÇ-5
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleme becerisi
PÇ-6
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilme becerisi
PÇ-7
Düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici hale getirmek için gereken düşünce ve bilgileri toplayarak düzenleyip bir araya getirebilme becerisi
PÇ-8
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilme becerisi
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÇ-10
Veri toplama ve onları düzenleme yöntemlerini bilme ve raporlama becerisi