Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SAĞLIK KURUMLARINDA HALKLA İLİŞKİLER

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
STD0643 SAĞLIK KURUMLARINDA HALKLA İLİŞKİLER 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Dersin amacı, birer hizmet sektörü olan sağlık kurumlarında uygulanacak halkla ilişkiler hakkında teorik ve uygulama düzeyinde bilgi birikimini sağlamaktır. Bu amaçla kendine özgü nitelikleri olan sağlık kuruluşlarında yapılacak halkla ilişkilerin, uygulanma biçim ve yöntemlerinin teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesi hedeflenmektedir. Ayrıca verilen teorik bilgilerin, güncel kampanyalarla örneklendirilmesi yoluyla daha somut olarak kavratılması da amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. İrem Aydoğdu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dijital Uzaktan Eğitim olarak planlanmış olup Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir.
 
Temel Kaynaklar

*Halkla İlişkiler Nedir (Prof. Dr. Filiz Balta Peltekoğlu)

*Dijital Halkla İlişkiler (Dr. Elif Başak Sarıoğlu)

*Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Uygulamaları (Doç. Dr. Kadir Canöz)

 

 

Diğer Kaynaklar *İşletmelerin Kaçınılmaz Yolculuğu Dijital Dönüşüm (Prof. Dr. Işıl Mendes Pekdemir)

*Gerçek Zamanlı Pazarlama ve Halkla İlişkiler (David Meerman Scott)

*Kurumsal İletişim (Joep Cornelissen)
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Sağlık kurumlarında halkla ilişkilerin önemi Dijital Eğitim
2. Hafta Halkla ilişkiler açısından sağlık kurumlarının diğer kurumlardan farklılıkları Dijital Eğitim
3. Hafta Sağlıkta iletişim ve halkla ilişkiler Dijital Eğitim
4. Hafta Sağlık kurumlarında medya ile ilişkiler Dijital Eğitim
5. Hafta Sağlık Kurumlarında Medya ile İlişkiler Örnekleri Dijital Eğitim
6. Hafta Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler Uygulamalarından Kurumsal Kimlik, Kurumsal Kimlik Dijital Eğitim
7. Hafta Ara sınav Kısa Sınav ve Testler
8. Hafta Sağlık Kurumlarında Kurumsal Kimlik ve Kurumsal İmaj Çalışmaları Örneklerinin İncelenmesi Dijital Eğitim
9. Hafta Sağlık Kurumlarında Kuruluş İçi İletişim - Kuruluş İçi Halkla İlişkiler Dijital Eğitim
10. Hafta Sağlık Kuruluşlarında Kriz Yönetimi Dijital Eğitim
11. Hafta Sağlık Kuruluşlarında Sponsorluk Dijital Eğitim
12. Hafta Sağlık Kuruluşlarında Kurumsal Sosyal Sorumluluk Dijital Eğitim
13. Hafta Sağlık Kuruluşlarında Kurumsal Reklamcılık ve Lobicilik Dijital Eğitim
14. Hafta Sağlık Kuruluşlarında Kurumsal Reklamcılık ve Lobicilik Dijital Eğitim
15. Hafta Final Kısa Sınav ve Testler
16. Hafta Final
17. Hafta Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 0
Final 1 80


ÖÇ-1Halkla ilişkiler uzmanlığının gereklerini tanıtma
ÖÇ-2Kuruluşlarda Halkla İlişkiler için geçerli olan işlevleri anlama
ÖÇ-3Kuruluşlarda Halkla İlişkiler için geçerli olan ilke ve kuralları belirtme
ÖÇ-4Halkla İlişkiler etkinliklerini belirleme
ÖÇ-5Halkla İlişkiler yöntemlerinin pratik uygulamalarını öğrenciye aktarma
Program Çıktıları
PÇ-1Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma
PÇ-2Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik konusundaki bilgi ve becerilerini sağlık hizmetleri alanında etkin olarak uygulama
PÇ-3Alanının gerektirdiği bilgi teknolojilerini sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde kullanmak
PÇ-4Sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde ortaya çıkan sorunlara problem çözme becerisi ile çözüm bulma
PÇ-5Görev aldığı birimde organizasyonu yapma, takım içinde yer alma ve liderlik özellikleri sergileme
PÇ-6Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için birim içi ve birimler arası koordinasyonu sağlama
PÇ-7Yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini kullanma
PÇ-8Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik ve sağlık hizmetleri alanında kullanılan terminolojiyi doğru ve eksiksiz kullanabilme yeterliliğine sahip olma
PÇ-9Hasta ve hasta yakınları ile doğru ve etkili iletişim kurma
PÇ-10 İş, görev, yetki ve sorumluluklarını, mesleki etik ilkelerini bilme ve uygulama
PÇ-11Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında görevlerini doğru ve eksiksiz şekilde yapma
PÇ-12Kaliteli sağlık hizmeti verme felsefesini benimseyerek Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili görevlerini bu felsefeye uygun olarak yerine getirme
PÇ-13Sağlık hizmetleri içinde Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşma
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13
ÖÇ 1             
ÖÇ 2             
ÖÇ 3             
ÖÇ 4             
ÖÇ 5