Bu ders öğrenciye halk sağlığının tıp bilimleri arasındaki yerini, sağlık sorunlarının çözümünde, topluma sağlık hizmetlerinin daha nitelikli verilişinde ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesinde sağlık yönetiminin önemini kavratır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Emin AKSAN
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba ,09:00-11:50 4A02
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba ,09:00-11:50 4A02
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü Anlatım ,Sunum
Temel Kaynaklar
ANKARA ÜNİVERSİTESİ UZAKTAN EĞİTİM YAYINLARI, Halk Sağlığı, Yay›n No: 92, ISBN: 978-975-482-970-9, Editör Doç. Dr. Birgül Piyal.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sağlık Algısı (Tarihsel Gelişim)
Anlatım ve sunum
2. Hafta
Sağlığa Bütüncül Bakış
Anlatım ve sunum
3. Hafta
Temel Sağlık Hizmetleri (Alma Ata Konferansı)
Anlatım ve sunum
4. Hafta
Sağlığı Geliştirme ve Sağlık Eğitimi(Ottowa)
Anlatım ve sunum
5. Hafta
Adolesan Sağlığı ve Gençlikte Riskli Davranışlar
Anlatım ve sunum
6. Hafta
Beslenme
Anlatım ve sunum
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav Değerlendirmesi
8. Hafta
Yetişkin Sağlığı (Sağlıklı Yaşam)
Anlatım ve sunum
9. Hafta
Kadın Sağlığı ve Doğurganlığın Düzenlenmesi
Anlatım ve sunum
10. Hafta
Sağlık Çalışanlarının Mesleki Tehlike ve Riskleri
Anlatım ve sunum
11. Hafta
Halk Sağlığı Açısından Trafik Kazaları
Anlatım ve sunum
12. Hafta
Bulaşıcı Hastalıklar
Anlatım ve sunum
13. Hafta
Cumhuriyet Döneminde Sağlık Örgütlenmesinin Gelişimi ve Türkiye’nin Bugünkü Sağlık Örgütlenmesi
Anlatım ve sunum
14. Hafta
Cumhuriyet Döneminde Sağlık Örgütlenmesinin Gelişimi ve Türkiye’nin Bugünkü Sağlık Örgütlenmesi
Anlatım ve sunum
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Halk sağlığı konusunda kavram ve terimleri açıklar.
ÖÇ-2
Sağlık hizmetlerini sınıflandırır.
ÖÇ-3
Hastalıklardan korunmada birincil,ikincil ve üçüncül korumayı açıklar.
ÖÇ-4
Bulaşma yoluna göre enfeksiyon hastalıklarına örnek verir.
ÖÇ-5
Yaşamın tüm evrelerinde (fetüs, bebek, çocuk, adölesan, erişkin ve yaşlılık dönemlerinde) sağlam ya da hasta bireylerin karşılaşacakları risk faktörlerini bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma
PÇ-2
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik konusundaki bilgi ve becerilerini sağlık hizmetleri alanında etkin olarak uygulama
PÇ-3
Alanının gerektirdiği bilgi teknolojilerini sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde kullanmak
PÇ-4
Sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde ortaya çıkan sorunlara problem çözme becerisi ile çözüm bulma
PÇ-5
Görev aldığı birimde organizasyonu yapma, takım içinde yer alma ve liderlik özellikleri sergileme
PÇ-6
Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için birim içi ve birimler arası koordinasyonu sağlama
PÇ-7
Yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini kullanma
PÇ-8
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik ve sağlık hizmetleri alanında kullanılan terminolojiyi doğru ve eksiksiz kullanabilme yeterliliğine sahip olma
PÇ-9
Hasta ve hasta yakınları ile doğru ve etkili iletişim kurma
PÇ-10
İş, görev, yetki ve sorumluluklarını, mesleki etik ilkelerini bilme ve uygulama
PÇ-11
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında görevlerini doğru ve eksiksiz şekilde yapma
PÇ-12
Kaliteli sağlık hizmeti verme felsefesini benimseyerek Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili görevlerini bu felsefeye uygun olarak yerine getirme
PÇ-13
Sağlık hizmetleri içinde Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşma