Pazarlamanın tanımı, kapsamı ve özellikleri hakkında bilimsel bilgiye sahip olmak, pazarlama stratejileri ve uygulama konusunda bilgi kazandırmaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör.Pınar KAVAK
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 13:00-14:00, 4A04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım
Temel Kaynaklar
-Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Prof. Dr. Dilaver Tengilimoğlu, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı, 2014.
Diğer Kaynaklar
-sağlık hizmetleri pazarlaması- anadolu üniversitesi yayınları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pazarlama ile İlgili Temel Kavramlar ve Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Kavramı
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamanın Gelişimi
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Sağlık Kuruluşlarında Pazar Araştırmasının Önemi
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Tüketici Davranışları
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçimi
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Pazar Konumlandırma Ve Büyüme
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Pazarlama Planlaması
Sözlü Anlatım
9. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Geleneksel Pazarlama Karması
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Genişletilmiş Pazarlama Karması
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Etik
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Etik Uygulamalar
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Final
1
80
ÖÇ-1
Sağlık hizmetleri pazarlamasını tanımlamak, pazarlama ve müşteri karmalarını bilmek.
ÖÇ-2
Sağlık ve hastalık kavramlarını bilmek, sağlık hizmeti türlerini ve sağlık hizmeti kurumlarını ayırt etmek.
ÖÇ-3
Piyasa türlerini bilmek, farklı piyasa yapılarında rekabet türlerini ayırt etmek.
ÖÇ-4
Bir piyasada rekabeti belirleyen güçleri ve rekabet avantajı kavramını tanımlamak.
ÖÇ-5
Sağlık hizmetlerinde pazarlama ve markalaşma stratejileri ve uygulamalarını bilmek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma
PÇ-2
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik konusundaki bilgi ve becerilerini sağlık hizmetleri alanında etkin olarak uygulama
PÇ-3
Alanının gerektirdiği bilgi teknolojilerini sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde kullanmak
PÇ-4
Sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde ortaya çıkan sorunlara problem çözme becerisi ile çözüm bulma
PÇ-5
Görev aldığı birimde organizasyonu yapma, takım içinde yer alma ve liderlik özellikleri sergileme
PÇ-6
Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için birim içi ve birimler arası koordinasyonu sağlama
PÇ-7
Yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini kullanma
PÇ-8
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik ve sağlık hizmetleri alanında kullanılan terminolojiyi doğru ve eksiksiz kullanabilme yeterliliğine sahip olma
PÇ-9
Hasta ve hasta yakınları ile doğru ve etkili iletişim kurma
PÇ-10
İş, görev, yetki ve sorumluluklarını, mesleki etik ilkelerini bilme ve uygulama
PÇ-11
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında görevlerini doğru ve eksiksiz şekilde yapma
PÇ-12
Kaliteli sağlık hizmeti verme felsefesini benimseyerek Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili görevlerini bu felsefeye uygun olarak yerine getirme
PÇ-13
Sağlık hizmetleri içinde Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşma