Günümüzde hızla değişen çevre şartları işletmeler için her an yeni tehdit ve fırsatlar doğurmaktadır. Bu tehdit ve fırsatlar karşısında işletmenin rakiplerine göre üstünlükleri ve zayıflıkları bulunmaktadır. İşletme içinde bulunduğu çevrede yaşamını devam ettirmek için çeşitli durum analizleri yaparak, stratejiler üretmeli ve rakiplerinden daha üstün bir konuma gelmelidir. Yani yaşamın sürdürülebilmesi için işletmenin rakiplerine rekabet üstünlüğü sağlaması ve bunu uzun dönemde sürdürmesi gerekmektedir. Bu derste işletmenin uzun dönemde yaşamını devam ettirebilmesi için gereken stratejiler ve ilgili yöntemler ele alınacak ve incelenecektir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Emin AKSAN
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 13:00-14:00, 4A04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım
Temel Kaynaklar
-İşletmelerde Stratejik Yönetim, Tahir Akgemci, Hasan Kürşat Güleş, 2. Baskı, Meslek Yüksekokulları Serisi, Gazi Kitabevi.
Sağlıkta Pozitif Yönetim, Haluk Şengün, 1.Basım, Nobel Kitap.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Strateji ve stratejik yönetim konsepti
Sözlü anlatım
2. Hafta
İşletmelerde stratejik analiz süreci
Sözlü anlatım
3. Hafta
Ürün ve üretim stratejisi
Sözlü anlatım
4. Hafta
Pazarlama ve büyüme stratejileri
Sözlü anlatım
5. Hafta
Müşteri ilişkileri yönetiminin kavramsal çerçevesi ve faydaları
Sözlü anlatımv
6. Hafta
Teknoloji yönetimi
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Kriz yönetimi
Sözlü anlatım
9. Hafta
Problem çözme teknikleri
Sözlü anlatım
10. Hafta
Yalın yönetim
Sözlü anlatım
11. Hafta
Yetenek yönetimi yaklaşımlı örgütler
Sözlü anlatım
12. Hafta
Yenilik yönetimi ve yenilikçi örgütler
Sözlü anlatım
13. Hafta
Sağlıkta pozitif yönetim
Sözlü anlatım
14. Hafta
Genel Değerlendirme
Sözlü anlatım
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
İşletmenin uzun dönemde yaşamını devam ettirmesi ve rekabet üstünlüğü sağlaması ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini tanımlayacak, ilişkileri kavrayabilecek ve uygulamasını yapabilecektir.
ÖÇ-2
İşletmelerin faaliyette bulunduğu dış çevre ve iç çevrelerini dikkate alarak sistem yaklaşımı ile analiz edebilecek, sorunları kavrayabilecek ve uzun dönemli çözümler üretebilecektir.
ÖÇ-3
İşletmeleri çevresel unsurlarını dikkate alarakuzun dönemde yapılandırabilecek ve rakebte üstünlüğü sağlamaya yönelik gerekli değişim/dönüşümleri önerebilecek ve gerçekleştirebilecektir.
ÖÇ-4
İş yaşamında kabul görmüş mesleki etik ve sorumluluk bilinci ile kurumsal yönetişim ilkelerini kavrayabilecek ve bunların ışığıaltında işletmenin uzun dönemde yönetimini gerçekleştirebilecektir.
ÖÇ-5
Kaynaklara dayalı bireysel ve takım halinde stratejik yönetim alanında araştırma, iletişim, sunum becerileri kazanmış olacaktır.
Program Çıktıları
PÇ-1
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma
PÇ-2
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik konusundaki bilgi ve becerilerini sağlık hizmetleri alanında etkin olarak uygulama
PÇ-3
Alanının gerektirdiği bilgi teknolojilerini sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde kullanmak
PÇ-4
Sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde ortaya çıkan sorunlara problem çözme becerisi ile çözüm bulma
PÇ-5
Görev aldığı birimde organizasyonu yapma, takım içinde yer alma ve liderlik özellikleri sergileme
PÇ-6
Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için birim içi ve birimler arası koordinasyonu sağlama
PÇ-7
Yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini kullanma
PÇ-8
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik ve sağlık hizmetleri alanında kullanılan terminolojiyi doğru ve eksiksiz kullanabilme yeterliliğine sahip olma
PÇ-9
Hasta ve hasta yakınları ile doğru ve etkili iletişim kurma
PÇ-10
İş, görev, yetki ve sorumluluklarını, mesleki etik ilkelerini bilme ve uygulama
PÇ-11
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında görevlerini doğru ve eksiksiz şekilde yapma
PÇ-12
Kaliteli sağlık hizmeti verme felsefesini benimseyerek Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili görevlerini bu felsefeye uygun olarak yerine getirme
PÇ-13
Sağlık hizmetleri içinde Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşma