Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SAĞLIK BİLİMLERİ KÜTÜPHANECİLİĞİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
STD0012 SAĞLIK BİLİMLERİ KÜTÜPHANECİLİĞİ 3/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Tıp kütüphanelerin ve bilgi merkezlerinin bilgi uygulamalarını, teknikleri, hizmetleri, bilgi kaynaklarının elektronik ve basılı analiz sistemlerini, dokümantasyon ve otomasyon çalışmalarını, sınıflama, enformasyon alanında genel özellikleri, yönetimi kavramı , yaklaşımları, örgüt yapıları ve özellikleri alt yapısı ve bilgisi yeteneği ile becerilerini sağlamak.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Canan Bulut
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri "DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR."
Görüşme Saatleri ve Yeri "DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR."
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, ders notları, örnek çözüm ve uygulamalar

 

Temel Kaynaklar * Yirmibirinci Yüzyılda Tıp Kütüphanecilerinin Değişen Rolleri. Bilgi Dünyası, 3(1): 93-99. 3.Alkan, Nazlı, (2002).

* Klinik Tıp Kütüphaneciliği, Bilgi Dünyası, 9(2): 315-347. 9.Dikmen, Serhat. (2008).

* Alkan, Nazlı. “Klinik tıp kütüphaneciliği”. Bilgi Dünyası, 2008; 9(2): 315-347.

* Çakın, İrfan. Bilgi ve Belge Yönetimine Giriş. Ankara, Hacettepe Üniversitesi, 2011.

* Çolaklar, Huriye. Türkiye’de Tıp Kütüphanelerinde Elektronik Süreli Yayın Hizmetleri Yönetimi. Basılmamış Doktora Tezi, İÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Bilgi ve Belge Yönetimi Anabilim Dalı, 2008.

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta KÜTÜPHANECİLİK Kütüphane ve Kütüphaneciliğin tarihsel gelişimi Kütüphane ve Kütüphaneciliğin tanımı Kütüphane ve Kütüphaneciliğin amacı önemi Sözlü anlatım
2. Hafta KÜTÜPHANELER Kütüphane türleri Kütüphaneciliğin çalışma alanları a) Kütüphaneler b) Arşivler c) Bilgi merkezleri d) Kütüphanecilik eğitimi Kurumlarda iletişim Sözlü anlatım
3. Hafta ÜNİVERSİTE VE KÜTÜPHANE Üniversitenin tanımı Üniversitenin amacı Kütüphanenin üniversite içindeki yeri ve önemi Üniversite kütüphanesinin tanımı Üniversite kütüphanesi türleri Sözlü anlatım
4. Hafta TIP KÜTÜPHANECİLİĞİ Tıp eğitimi veren kurumların yapısı Tıp eğitiminde kütüphanenin rolü Tıp eğitiminde kütüphanecinin rolü Tıp Kütüphaneciliğinin tanımı Sözlü anlatım
5. Hafta TIP KÜTÜPHANECİLİĞİ EĞİTİMİ Teknik Hizmetler Seçim-Sağlama a) Satın alma b) Bağış c) Değişim Kataloglama Kataloglama nedir, önemi Anglo Amerikan Kataloglama kuralları Sınıflandırma Sınıflandırma nedir, önemi Sınıflandırma çeşitleri Sözlü anlatım
6. Hafta TIP KÜTÜPHANECİLİĞİNE YÖNELİK SINIFLANDIRMA SİSTEMLERİ a)National Library of Medicine (NLM) b)Library of Congress c)Dewey Decimal Classification Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta KONU BAŞLIKLARI a)Önemi ve seçimi, kullanımı b)NLM ile kullanımı c)LCSH ve MESH Sözlü anlatım
9. Hafta KULLANICI HİZMETLERİ a)Danışma b)Ödünç Verme c)Belge Sağlama-Enformasyon Sözlü anlatım
10. Hafta SÜRELİ YAYINLAR a)Süreli yayınların Tıp Kütüphaneciliğindeki yeri ve önemi b)Süreli yayınlardan yararlanma esasları Sözlü anlatım
11. Hafta TIP KÜTÜPHANESİNDE İNTERNET a) Bilgi tarama b)Tıp kütüphaneciliğinde son gelişmeler c) İnternet ve Tıp Kütüphanesi Sözlü anlatım
12. Hafta TIP KÜTÜPHANELERİNDE OTOMASYON HİZMETLERİ a)Otomasyonun önemi b)Bilgi ağları c)Ege Üniversitesi Kütüphane otomasyon sistemi Sözlü anlatım
13. Hafta TIP KÜTÜPHANECİLİĞİNDE ULUSLAR ARASI YAKLAŞIMLAR Elektronik hizmetler Ulusal ve Uluslar arası hizmetler Sözlü anlatım
14. Hafta Genel Değerlendirme Sözlü anlatım
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Final 1 70


ÖÇ-1Üniversite kütüphaneleri, tıp kütüphaneleri ve bilgi merkezlerini öğrenme, çalışma alanları bilgisi edinme, hizmetlerini kullanabilme.
ÖÇ-2Tıp eğitimine, tıp kütüphanelerinin katkısı, yaklaşımları, yöntemleri, çalışmalarını öğrenebilme becerisini gösterebilme.
ÖÇ-3Tıp kütüphaneciliğinin bilgi kullanım ve analiz teknikleri işletilmesi bilgi ve becerisi ve yeteneği.
ÖÇ-4Sınıflama, kataloglama, otomasyon vb. sistemleri tanıma, kullanabilme hizmete sunup problem çözme becerisi, çalıştırabilme.
ÖÇ-5Bilgi kaynaklarını tanıma, düzenleme, hizmete sunma karşılaştırabilme, kullanabilme,çalıştırabilme.
Program Çıktıları
PÇ-1Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma
PÇ-2Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik konusundaki bilgi ve becerilerini sağlık hizmetleri alanında etkin olarak uygulama
PÇ-3Alanının gerektirdiği bilgi teknolojilerini sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde kullanmak
PÇ-4Sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde ortaya çıkan sorunlara problem çözme becerisi ile çözüm bulma
PÇ-5Görev aldığı birimde organizasyonu yapma, takım içinde yer alma ve liderlik özellikleri sergileme
PÇ-6Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için birim içi ve birimler arası koordinasyonu sağlama
PÇ-7Yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini kullanma
PÇ-8Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik ve sağlık hizmetleri alanında kullanılan terminolojiyi doğru ve eksiksiz kullanabilme yeterliliğine sahip olma
PÇ-9Hasta ve hasta yakınları ile doğru ve etkili iletişim kurma
PÇ-10 İş, görev, yetki ve sorumluluklarını, mesleki etik ilkelerini bilme ve uygulama
PÇ-11Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında görevlerini doğru ve eksiksiz şekilde yapma
PÇ-12Kaliteli sağlık hizmeti verme felsefesini benimseyerek Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili görevlerini bu felsefeye uygun olarak yerine getirme
PÇ-13Sağlık hizmetleri içinde Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşma
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13
ÖÇ 1             
ÖÇ 2             
ÖÇ 3             
ÖÇ 4             
ÖÇ 5