Tıp kütüphanelerin ve bilgi merkezlerinin bilgi uygulamalarını, teknikleri, hizmetleri, bilgi kaynaklarının elektronik ve basılı analiz sistemlerini, dokümantasyon ve otomasyon çalışmalarını, sınıflama, enformasyon alanında genel özellikleri, yönetimi kavramı , yaklaşımları, örgüt yapıları ve özellikleri alt yapısı ve bilgisi yeteneği ile becerilerini sağlamak.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Canan Bulut
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
"DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR."
Görüşme Saatleri ve Yeri
"DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR."
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, ders notları, örnek çözüm ve uygulamalar
Temel Kaynaklar
* Yirmibirinci Yüzyılda Tıp Kütüphanecilerinin Değişen Rolleri. Bilgi Dünyası, 3(1): 93-99. 3.Alkan, Nazlı, (2002).
* Klinik Tıp Kütüphaneciliği, Bilgi Dünyası, 9(2): 315-347. 9.Dikmen, Serhat. (2008).
* Alkan, Nazlı. “Klinik tıp kütüphaneciliği”. Bilgi Dünyası, 2008; 9(2): 315-347.
* Çakın, İrfan. Bilgi ve Belge Yönetimine Giriş. Ankara, Hacettepe Üniversitesi, 2011.
* Çolaklar, Huriye. Türkiye’de Tıp Kütüphanelerinde Elektronik Süreli Yayın Hizmetleri Yönetimi. Basılmamış Doktora Tezi, İÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Bilgi ve Belge Yönetimi Anabilim Dalı, 2008.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
KÜTÜPHANECİLİK Kütüphane ve Kütüphaneciliğin tarihsel gelişimi Kütüphane ve Kütüphaneciliğin tanımı Kütüphane ve Kütüphaneciliğin amacı önemi
Sözlü anlatım
2. Hafta
KÜTÜPHANELER Kütüphane türleri Kütüphaneciliğin çalışma alanları a) Kütüphaneler b) Arşivler c) Bilgi merkezleri d) Kütüphanecilik eğitimi Kurumlarda iletişim
Sözlü anlatım
3. Hafta
ÜNİVERSİTE VE KÜTÜPHANE Üniversitenin tanımı Üniversitenin amacı Kütüphanenin üniversite içindeki yeri ve önemi Üniversite kütüphanesinin tanımı Üniversite kütüphanesi türleri
Sözlü anlatım
4. Hafta
TIP KÜTÜPHANECİLİĞİ Tıp eğitimi veren kurumların yapısı Tıp eğitiminde kütüphanenin rolü Tıp eğitiminde kütüphanecinin rolü Tıp Kütüphaneciliğinin tanımı
Sözlü anlatım
5. Hafta
TIP KÜTÜPHANECİLİĞİ EĞİTİMİ Teknik Hizmetler Seçim-Sağlama a) Satın alma b) Bağış c) Değişim Kataloglama Kataloglama nedir, önemi Anglo Amerikan Kataloglama kuralları Sınıflandırma Sınıflandırma nedir, önemi Sınıflandırma çeşitleri
Sözlü anlatım
6. Hafta
TIP KÜTÜPHANECİLİĞİNE YÖNELİK SINIFLANDIRMA SİSTEMLERİ a)National Library of Medicine (NLM) b)Library of Congress c)Dewey Decimal Classification
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
KONU BAŞLIKLARI a)Önemi ve seçimi, kullanımı b)NLM ile kullanımı c)LCSH ve MESH
SÜRELİ YAYINLAR a)Süreli yayınların Tıp Kütüphaneciliğindeki yeri ve önemi b)Süreli yayınlardan yararlanma esasları
Sözlü anlatım
11. Hafta
TIP KÜTÜPHANESİNDE İNTERNET a) Bilgi tarama b)Tıp kütüphaneciliğinde son gelişmeler c) İnternet ve Tıp Kütüphanesi
Sözlü anlatım
12. Hafta
TIP KÜTÜPHANELERİNDE OTOMASYON HİZMETLERİ a)Otomasyonun önemi b)Bilgi ağları c)Ege Üniversitesi Kütüphane otomasyon sistemi
Sözlü anlatım
13. Hafta
TIP KÜTÜPHANECİLİĞİNDE ULUSLAR ARASI YAKLAŞIMLAR Elektronik hizmetler Ulusal ve Uluslar arası hizmetler
Sözlü anlatım
14. Hafta
Genel Değerlendirme
Sözlü anlatım
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
Üniversite kütüphaneleri, tıp kütüphaneleri ve bilgi merkezlerini öğrenme, çalışma alanları bilgisi edinme, hizmetlerini kullanabilme.
ÖÇ-2
Tıp eğitimine, tıp kütüphanelerinin katkısı, yaklaşımları, yöntemleri, çalışmalarını öğrenebilme becerisini gösterebilme.
ÖÇ-3
Tıp kütüphaneciliğinin bilgi kullanım ve analiz teknikleri işletilmesi bilgi ve becerisi ve yeteneği.
ÖÇ-4
Sınıflama, kataloglama, otomasyon vb. sistemleri tanıma, kullanabilme hizmete sunup problem çözme becerisi, çalıştırabilme.
ÖÇ-5
Bilgi kaynaklarını tanıma, düzenleme, hizmete sunma karşılaştırabilme, kullanabilme,çalıştırabilme.
Program Çıktıları
PÇ-1
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma
PÇ-2
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik konusundaki bilgi ve becerilerini sağlık hizmetleri alanında etkin olarak uygulama
PÇ-3
Alanının gerektirdiği bilgi teknolojilerini sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde kullanmak
PÇ-4
Sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde ortaya çıkan sorunlara problem çözme becerisi ile çözüm bulma
PÇ-5
Görev aldığı birimde organizasyonu yapma, takım içinde yer alma ve liderlik özellikleri sergileme
PÇ-6
Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için birim içi ve birimler arası koordinasyonu sağlama
PÇ-7
Yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini kullanma
PÇ-8
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik ve sağlık hizmetleri alanında kullanılan terminolojiyi doğru ve eksiksiz kullanabilme yeterliliğine sahip olma
PÇ-9
Hasta ve hasta yakınları ile doğru ve etkili iletişim kurma
PÇ-10
İş, görev, yetki ve sorumluluklarını, mesleki etik ilkelerini bilme ve uygulama
PÇ-11
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında görevlerini doğru ve eksiksiz şekilde yapma
PÇ-12
Kaliteli sağlık hizmeti verme felsefesini benimseyerek Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili görevlerini bu felsefeye uygun olarak yerine getirme
PÇ-13
Sağlık hizmetleri içinde Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşma