Sağlık eğitimine genel bakış, sağlık eğitiminin tarihçesi, eğitim bilimleri ve sağlık eğitimi, sağlık eğitiminin diğer bilimlerle ilişkisi, sağlık eğitimi yaklaşımları, sağlık eğitimi ve halk sağlığı, sağlık eğitiminde profesyonelleşme, sağlık eğitimi programlarında planlama ve program geliştirme, sağlık eğitimi programlarında bilgi iletişim teknolojilerinin kullanımı, sağlık kuruluşlarında sağlık eğitimi uygulama örnekleri hakkında bilg, sahibi olmak.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Sevim ŞUEKİNCİ
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 13:00-14:00, 4A04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım
Temel Kaynaklar
-Şevkat Bahar Özvarış, Sağlığı Geliştirme ve Sağlık Eğitimi, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2011.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sağlık eğitimine genel bakış
Sözlü anlatım
2. Hafta
Sağlık eğitiminin tarihçesi
Sözlü anlatım
3. Hafta
Eğitim bilimleri ve sağlık eğitimi
Sözlü anlatım
4. Hafta
Sağlık eğitiminin diğer bilimlerle ilişkisi
Sözlü anlatım
5. Hafta
Sağlık eğitimi yaklaşımları
Sözlü anlatım
6. Hafta
Sağlık eğitimi ve halk sağlığı
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Sağlık eğitiminde profesyonelleşme
Sözlü anlatım
9. Hafta
Sağlık eğitimi programlarında planlama ve program geliştirme
Sözlü anlatım
10. Hafta
Sağlık eğitimi uygulamalarında bilgi iletişim teknolojilerinin kullanımı
Sözlü anlatım
11. Hafta
Sağlık kuruluşlarında sağlık eğitimi uygulama örnekleri
Sözlü anlatım
12. Hafta
Sağlık kuruluşlarında sağlık eğitimi uygulama örnekleri
Sözlü anlatım
13. Hafta
Vaka Çalışması
Sözlü anlatım
14. Hafta
Vaka Çalışması
Sözlü anlatım
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Sağlık eğitimini tanımlar.
ÖÇ-2
Sağlık eğitimi programlarının aşamalarını sıralar.
ÖÇ-3
Mesleki yaşantısı içinde sağlık eğitimi uygulamalarını değerlendirir.
ÖÇ-4
Sağlık eğitiminde profesyonelleşir.
ÖÇ-5
Sağlık eğitiminin tarihçesini öğrenir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma
PÇ-2
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik konusundaki bilgi ve becerilerini sağlık hizmetleri alanında etkin olarak uygulama
PÇ-3
Alanının gerektirdiği bilgi teknolojilerini sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde kullanmak
PÇ-4
Sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde ortaya çıkan sorunlara problem çözme becerisi ile çözüm bulma
PÇ-5
Görev aldığı birimde organizasyonu yapma, takım içinde yer alma ve liderlik özellikleri sergileme
PÇ-6
Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için birim içi ve birimler arası koordinasyonu sağlama
PÇ-7
Yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini kullanma
PÇ-8
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik ve sağlık hizmetleri alanında kullanılan terminolojiyi doğru ve eksiksiz kullanabilme yeterliliğine sahip olma
PÇ-9
Hasta ve hasta yakınları ile doğru ve etkili iletişim kurma
PÇ-10
İş, görev, yetki ve sorumluluklarını, mesleki etik ilkelerini bilme ve uygulama
PÇ-11
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında görevlerini doğru ve eksiksiz şekilde yapma
PÇ-12
Kaliteli sağlık hizmeti verme felsefesini benimseyerek Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili görevlerini bu felsefeye uygun olarak yerine getirme
PÇ-13
Sağlık hizmetleri içinde Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşma