Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramı,Müşteri Memnuniyeti,Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon ve Belglendrime Ekip Çalışması ,Hasta Güvenliği, ISO 9000 Standartları, Toplam Kalite Yönetimi(TKY) ve Sağlıkta Kalite Standartları ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerinin verilmesi ve ilgili dokümanların oluşturulmasına yönelik bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Nihai amaç, kalite bilinci oluşturmaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör.Barış Safran
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 15:00-17:50, İncirli 1B05
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı,14:00-15:00, İncirli 3A04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Yüz yüze anlatım ,sunum
Temel Kaynaklar
-Doç. Dr. Halis, M.(2013).Toplam Kalite Yönetimi,2. Baskı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı (2015). SKS-Hastane 5. Versiyonu, Ankara. 1. Baskı.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Kalite Kavramının Tanımları
Sözlü anlatım
2. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramları ve Gelişimi
Sözlü anlatım
3. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramları ve Gelişimi
Sözlü anlatım
4. Hafta
Toplam Kalite Yönetimi
Sözlü anlatım
5. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Müşteri Memnuniyeti
Sözlü anlatım
6. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Müşteri Memnuniyeti
Sözlü anlatım
7. Hafta
Kalite İyileştirmede Ekip Çalışması
Sözlü anlatım
8. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
9. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon Belgelendirme ve Kalite Ödülleri
Sözlü anlatım
10. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon Belgelendirme ve Kalite Ödülleri
Sözlü anlatım
11. Hafta
Kalite Standartları-ISO 9000
Sözlü anlatım
12. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi ile İlgili Kavramların Tanıtılması//SKS Kurumsal Hizmetler Boyutu// Ödev: Öğrencilerin alanları ile ilgili Prosedür, Talimat, Form, Lste ve Plan Örneği Hazırlaması
Sözlü anlatım
13. Hafta
Hasta Güvenliği
Sözlü anlatım
14. Hafta
Hasta Güvenliği
Sözlü anlatım
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
TKY ve Kalite Kavramını tanımlayabilecek
ÖÇ-2
Kalite anlayışı ile problemleri analiz edebilecek ve standartlara uygun çözümler üretebilecek
ÖÇ-3
ISO 9000 Standartlarını tanımlayabilecek
ÖÇ-4
SKS Hastane Kalite boyutlarını tanımlayabilecek
ÖÇ-5
İşi ile ilgili dokümanı kalite standartlarına uygun hazırlayabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma
PÇ-2
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik konusundaki bilgi ve becerilerini sağlık hizmetleri alanında etkin olarak uygulama
PÇ-3
Alanının gerektirdiği bilgi teknolojilerini sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde kullanmak
PÇ-4
Sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde ortaya çıkan sorunlara problem çözme becerisi ile çözüm bulma
PÇ-5
Görev aldığı birimde organizasyonu yapma, takım içinde yer alma ve liderlik özellikleri sergileme
PÇ-6
Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için birim içi ve birimler arası koordinasyonu sağlama
PÇ-7
Yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini kullanma
PÇ-8
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik ve sağlık hizmetleri alanında kullanılan terminolojiyi doğru ve eksiksiz kullanabilme yeterliliğine sahip olma
PÇ-9
Hasta ve hasta yakınları ile doğru ve etkili iletişim kurma
PÇ-10
İş, görev, yetki ve sorumluluklarını, mesleki etik ilkelerini bilme ve uygulama
PÇ-11
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında görevlerini doğru ve eksiksiz şekilde yapma
PÇ-12
Kaliteli sağlık hizmeti verme felsefesini benimseyerek Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili görevlerini bu felsefeye uygun olarak yerine getirme
PÇ-13
Sağlık hizmetleri içinde Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşma