Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
STD3001 3 SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE 3/0/0 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramı,Müşteri Memnuniyeti,Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon ve Belglendrime Ekip Çalışması ,Hasta Güvenliği, ISO 9000 Standartları, Toplam Kalite Yönetimi(TKY) ve Sağlıkta Kalite Standartları ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerinin verilmesi ve ilgili dokümanların oluşturulmasına yönelik bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Nihai amaç, kalite bilinci oluşturmaktır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Barış Safran
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 15:00-17:50, İncirli 1B05
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı,14:00-15:00, İncirli 3A04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Yüz yüze anlatım ,sunum 
Temel Kaynaklar -Doç. Dr. Halis, M.(2013).Toplam Kalite Yönetimi,2. Baskı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı (2015). SKS-Hastane 5. Versiyonu, Ankara. 1. Baskı.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kalite Kavramının Tanımları Sözlü anlatım
2. Hafta Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramları ve Gelişimi Sözlü anlatım
3. Hafta Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramları ve Gelişimi Sözlü anlatım
4. Hafta Toplam Kalite Yönetimi Sözlü anlatım
5. Hafta Sağlık Hizmetlerinde Müşteri Memnuniyeti Sözlü anlatım
6. Hafta Sağlık Hizmetlerinde Müşteri Memnuniyeti Sözlü anlatım
7. Hafta Kalite İyileştirmede Ekip Çalışması Sözlü anlatım
8. Hafta Ara sınav Ara sınav
9. Hafta Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon Belgelendirme ve Kalite Ödülleri Sözlü anlatım
10. Hafta Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon Belgelendirme ve Kalite Ödülleri Sözlü anlatım
11. Hafta Kalite Standartları-ISO 9000 Sözlü anlatım
12. Hafta Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi ile İlgili Kavramların Tanıtılması//SKS Kurumsal Hizmetler Boyutu// Ödev: Öğrencilerin alanları ile ilgili Prosedür, Talimat, Form, Lste ve Plan Örneği Hazırlaması Sözlü anlatım
13. Hafta Hasta Güvenliği Sözlü anlatım
14. Hafta Hasta Güvenliği Sözlü anlatım
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1TKY ve Kalite Kavramını tanımlayabilecek
ÖÇ-2Kalite anlayışı ile problemleri analiz edebilecek ve standartlara uygun çözümler üretebilecek
ÖÇ-3ISO 9000 Standartlarını tanımlayabilecek
ÖÇ-4SKS Hastane Kalite boyutlarını tanımlayabilecek
ÖÇ-5İşi ile ilgili dokümanı kalite standartlarına uygun hazırlayabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma
PÇ-2Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik konusundaki bilgi ve becerilerini sağlık hizmetleri alanında etkin olarak uygulama
PÇ-3Alanının gerektirdiği bilgi teknolojilerini sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde kullanmak
PÇ-4Sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde ortaya çıkan sorunlara problem çözme becerisi ile çözüm bulma
PÇ-5Görev aldığı birimde organizasyonu yapma, takım içinde yer alma ve liderlik özellikleri sergileme
PÇ-6Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için birim içi ve birimler arası koordinasyonu sağlama
PÇ-7Yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini kullanma
PÇ-8Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik ve sağlık hizmetleri alanında kullanılan terminolojiyi doğru ve eksiksiz kullanabilme yeterliliğine sahip olma
PÇ-9Hasta ve hasta yakınları ile doğru ve etkili iletişim kurma
PÇ-10 İş, görev, yetki ve sorumluluklarını, mesleki etik ilkelerini bilme ve uygulama
PÇ-11Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında görevlerini doğru ve eksiksiz şekilde yapma
PÇ-12Kaliteli sağlık hizmeti verme felsefesini benimseyerek Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili görevlerini bu felsefeye uygun olarak yerine getirme
PÇ-13Sağlık hizmetleri içinde Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşma
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13
ÖÇ 1             
ÖÇ 2             
ÖÇ 3             
ÖÇ 4             
ÖÇ 5