Uçağın ağırlık ve performans limitlerinin emniyet temel prensiplerine uygun olarak eğitimini vermek amaçlanmaktadır.Uçuş el kitabı verilerini ve performans chart’ larını kullanarak, değişen işletme şartlarında uçağın max. Kalkış ve iniş ağırlığını hesaplatmayı öğreterek, temel emniyet prensipleri anlayışı içinde uygulamaktır.
Ön Koşullar
Koşullar: Uçuş planlama amaçları için dikkate alınması gereken faktörlerin ana hatları da dahil olmak üzere uygun ve ilgili referans materyali ve uçak performans verileri ile birlikte verilir
Performans: Uçak kütlesinin güvenliği ve performans sınırlamalarının temel ilkelerini belirleyebilecektir.
Başarı standardı: Uçuş güvenliği için temel ilkeler iyice anlaşılmalı ve uçuş kılavuzu verilerini kullanarak değişken çalışma koşulları altında izin verilen maksimum kalkış ve iniş kütlesini belirleyebilmelidir.
Eş Koşullar
Bu bölümde, uçuş planlaması sırasında FOO / FD tarafından dikkate alınması gereken bazı faktörleri ana hatlarıyla belirterek uçak performansına tanıtılacaktır. Ayrıca, uçuş kılavuzu verilerini kullanarak değişken çalışma koşulları altında izin verilen maksimum kalkış ve iniş kütlesini belirlemesini sağlamak için tasarlanmıştır.
Özel Koşullar
orta seviye ingilizce,
sivil havacılık genel müdürlüğü kuralları gereği derse devam zorunluluğu
bulunmaktadır.
Öğretim Üyeleri
çağatan kazım
Asistanlar
Eğitim yardımcı malzemeleri olarak;
Uçuş Haritaları
Uçuş chartları
Dünya maketi
Flight computer
Uçak maketleri
Resimler,CD, DVD, Filmler
Yansılar kullanılacaktır.
Ders Gün,Saat ve Yeri
ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
PAZARTESİ,1300-1400 İKÜ MYO
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-PERFORMANS CHARTLARI,JEPPESEN
Temel Kaynaklar
-havayolu dökümanları
Diğer Kaynaklar
-uluslararası kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
AIRCRAFT MASS (WEIGHT) AND PERFORMANCE
SUNUŞ
KONU KAPSAMI
BASIC PRINCIPLES FOR FLIGHT SAFETY
UÇUŞ EMNİYETİ TEMEL PRENSİPLERİ
EĞİTİM YARDIMCI MALZEMELERİ
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
2. Hafta
GENEL
PERFORMANS ÖZELLİKLERİ
AERODROM REFERENCE CODE
TAKE-OFF REQUIREMENTS
AERODROME DISTANCES
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
3. Hafta
TAKE OFF PERFORMANCE
B737 -800 TAKE OFF PERFORMANCE
TAKE OFF RUNWAY REQUIREMENTS
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
4. Hafta
TAKEOFF PERFORMANSI ETKİLEYEN DEĞİŞKENLER
ATMOSFERİK BASINÇ VE HAVA YOĞUNLUĞU
TAKE OFF LENGTHS ( KALKIŞ UZUNLUKLARI )
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
6. Hafta
PERFORMANS GENEL PRENSİPLER
TAKE OFF DISTANCES ( KALKIŞ MESAFELERİ )
TAKE OFF SPEEDS ( KALKIŞ HIZLARI )
OPERATING SPEEDS
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
7. Hafta
REQUIRED DISTANCES
DISTANCE TO ACCELERATE
EFFECT OF VARIABLE FACTORS ON TAKE OFF DISTANCE
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
MANİA TEMİZLEME GEREKSİNMELERİ
CLIMB
A318 – A319 – A320 – A321 TAKE OFF PERFORMANCE
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
10. Hafta
MANİA TEMİZLEME GEREKSİNMELERİ
CLIMB
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
11. Hafta
A318 – A319 – A320 – A321 TAKE OFF PERFORMANCE
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
12. Hafta
REQUIRED KNOWLEDGE SKILL AND ATTITUDE DISTANCE REQUIRED
AEROPLANE CRUISE PERFORMANCE
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
13. Hafta
MEYDAN ANALİZ CHART’ LARINA ÖRNEKLER
PERFORMANS TABLO VE GRAFİKLERİNİN KULLANIMI (B737 DETAYLI)
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
15. Hafta
CONTAMINATED RUNWAY AND FLIGHT PLANNING
PERFORAMANCE CHARTS
BUFFET BOUNDARY SPEED LIMITATIONS
ABREVIATION AND RULES
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
16. Hafta
FİNAL
17. Hafta
FİNAL
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Temel Sivil Havacılık bilgilerine sahip olmak
ÖÇ-2
Sivil havacılık alanında kullanılan terminoloj
ÖÇ-3
değişen şartlarda uçağın maximum kalkış iniş ağırlığının hesaplanması
ÖÇ-4
pistlerin durma uzantılarının öğrenilmesi
ÖÇ-5
acn-pcn hesaplamaları
Program Çıktıları
PÇ-1
jeppesen okuma -anlama
PÇ-2
Temel Sivil Havacılık bilgilerine sahip olmak
PÇ-3
Uçuş Harekat Yönetimi ile ilgili bilgilere sahip olmak
PÇ-4
Ulusal havacılık kuruluşları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-5
Sivil havacılık alanında kullanılan terminolojiye hakim olmak
PÇ-6
Uçak temel yapıs hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7
Uçuşun her aşamasında görevli olan harekat operasyonu hakkında bilgi sahibi olunması
PÇ-8
Uçak aerodinamiği konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-9
Uçak navigasyon sistemlerinin detaylı olarak öğrenilmesi
PÇ-10
Meteroloji bilimi hakkında bilgi sahibi olmak ve meterolojinin uçuş operasyonu üzerindeki etkisini incelemek
PÇ-11
Havacılıkta kullanılan Haberleşme ve Seyrüsefer sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-12
Hava trafik yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-13
Havacılıkta emniyetin önemine hakim olmak
PÇ-14
Uçak ağırlık ve balans konusunda gerekli donanıma sahip olmak