Sivil Havacılık İşletmeleri yolcu hizmetleri çalışanlarının görevleri,havalimanı diğer bölümler arasında fonksiyonel ilişkileri,havalimanı ve uçağa yolcu giriş-varış işlemleri,yolcu yönlendirme teknikleri,bilgi verme,problem çözme,olağan olmayan durumlarda sorumluluklar ve mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur,temel kavramları açıklayabilirler.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. EVRENYILMAZ
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Anlatım,tartışma,demonstrasyon vs.)
Temel Kaynaklar
-
Anlatım,tartışma,demonstrasyon vs.)
Diğer Kaynaklar
-
Anlatım,tartışma,demonstrasyon vs.)
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dünyada Sivil Havacılık,Türkiyede Sivil Havacılık,ICAO Annexleri genel değerlendirme
Sunum
2. Hafta
Yolcu Hizmetleri terminolojisi,yolcu kimdir yükümlülükleri nelerdir
Sunum
3. Hafta
Yolcu hizmetlerine kullanılan kodlar
Sunum
4. Hafta
Yolcu Hizmetleri check-in, kural tanımaz yolcular ve yaptırımları
Sunum
5. Hafta
Check-in amaçları ve gereklilikleri
Sunum
6. Hafta
CRS ,seyahat dokümanları kontrolü
Sunum
7. Hafta
Özelliği olan yolculara check-in işlemleri
Sunum
8. Hafta
Vize
vize
9. Hafta
Yolcu ve bagaj taşıma mevzuatı,yolcu bagaj tanıtımı ve kabulü
Sunum
10. Hafta
Fazla bagaj kural ve uygulamaları,ağırlık-parça sistemi,evcil hayvan kabulü,ilave koltuk,kabin bagajı
Sunum
11. Hafta
Uçuş ve hizmet aksaklıkları,denied boarding,olağan olmayan durumlarda sorumluluklar
Sunum
12. Hafta
Boarding işlemleri , Uçuş ve hizmet aksaklıklarında yolcu hakları,yolcuya verilecek hizmetler