Uçakta bulunan navigasyon sistemlerinin anlaşılması ve bu sistemlerin uçaktaki işlevinin kavranması
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Radyo dalgaları genel kavramlar
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
2. Hafta
Radyo dalgaları genel kavramlar
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
3. Hafta
Radyo vericilerinin temel birimleri ve anten tipleri
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
4. Hafta
Radyo vericilerinin temel birimleri ve anten tipleri
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
5. Hafta
Frekans bandları ve seyrüsefer sistemlerinin sınıflandırılması
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
6. Hafta
Frekans bandları ve seyrüsefer sistemlerinin sınıflandırılması
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
7. Hafta
VDF, ADF sistemleri
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
8. Hafta
VOR
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
9. Hafta
DME, VORTAC, ILS
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
10. Hafta
DME, VORTAC, ILS
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
11. Hafta
MLS, Doppler radarı, hava radarı, radar altimetre
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
12. Hafta
MLS, Doppler radarı, hava radarı, radar altimetre
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
13. Hafta
PSR, SSR, GCA, GPWS
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
14. Hafta
PSR, SSR, GCA, GPWS
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Uçak Navigasyon sistemlerinni çalışma prensipleri, menzil ve kullanım amaçlarına göre sınıflandırır.
ÖÇ-2
Basit bir radyo vericisinin temel bileşenlerini ve işlevlerini açıklar.
ÖÇ-3
Uçaktaki navigasyon sistemlerinde bilginin nasıl elde edildiğini ve gösterildiğini açıklar
ÖÇ-4
Uyduya dayalı seyrüsefer sistemlerinin çalışma prensiplerini ve kullanım alanlarını açıklayabilecektir.
ÖÇ-5
Uyduya dayalı navigasyon sistemlerinin diğer sistemlere göre üstünlüklerini ifade eder.
Program Çıktıları
PÇ-1
jeppesen okuma -anlama
PÇ-2
Temel Sivil Havacılık bilgilerine sahip olmak
PÇ-3
Uçuş Harekat Yönetimi ile ilgili bilgilere sahip olmak
PÇ-4
Ulusal havacılık kuruluşları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-5
Sivil havacılık alanında kullanılan terminolojiye hakim olmak
PÇ-6
Uçak temel yapıs hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7
Uçuşun her aşamasında görevli olan harekat operasyonu hakkında bilgi sahibi olunması
PÇ-8
Uçak aerodinamiği konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-9
Uçak navigasyon sistemlerinin detaylı olarak öğrenilmesi
PÇ-10
Meteroloji bilimi hakkında bilgi sahibi olmak ve meterolojinin uçuş operasyonu üzerindeki etkisini incelemek
PÇ-11
Havacılıkta kullanılan Haberleşme ve Seyrüsefer sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-12
Hava trafik yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-13
Havacılıkta emniyetin önemine hakim olmak
PÇ-14
Uçak ağırlık ve balans konusunda gerekli donanıma sahip olmak