Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Uçuş Harekat Yöneticliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


HABERLEŞME

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
HUH3909 3 HABERLEŞME 2/2/0 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı

Uluslar arası havacılık haberleşme şebekelerini, servislerini öğrenmek, gerek telsiz ve gerekse yazılı haberleşme sistemlerini (SITA,AFTN v.s) tanımak

Ön Koşullar Her alanda olduğu gibi uçuş planlama ve uçuşu takip etmede kısaca havacılıkta da haberleşme çok önemlidir. Haberleşmenin kendine göre kural ve kaideleri vardır. Gerek şirketlerin kendi bünyelerinde ve kendi aralarında,gerekse şirketlerin havacılık resmi kuruluşları arasında haberleşmeleri belli haberleşme sistemleri ve onların istediği formatlara göre yapılır. Dispatcherin bu kural ile haberleşme sistemlerini bilmesi anlaması gerekmektedir.
Eş Koşullar Uluslar arası havacılık haberleşme şebekelerini, servislerini öğrenmek, gerek telsiz ve gerekse yazılı haberleşme sistemlerini (SITA,AFTN v.s) tanımak
Özel Koşullar orta seviye ingilizce sivil havacılık genel müdürlüğü kuralları gereği derse devam zorunluluğu bulunmaktadır.
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Seçgin Köroğlu
Asistanlar JEPPESEN-SITATEX-AFTN-EFB-EUROCONTROL
Ders Gün,Saat ve Yeri ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 09.00. CATs Sohbet Odası.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri



iletişim tekniklerinin nasıl olması gerektiği ile ilgili yaşanmış canlı telsiz konuşmaları ATIS konuşlarıyla birlikte üzerinde tartışma ve müzakere yapmak
Anlatım,tartışma,demonstrasyon vs.

Temel Kaynaklar -Radyo Seyrüssefer Yardımcı Sistemleri, Haluk Özeri

Hava Seyrüsseferi, DHMİ
Diğer Kaynaklar -Jeppesen -Aeronatucial İnformation Service - Eurocontrol
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Radyo dalgaları genel kavramlar Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
2. Hafta Radyo dalgaları genel kavramlar Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
3. Hafta Radyo vericilerinin temel birimleri ve anten tipleri Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
4. Hafta Radyo vericilerinin temel birimleri ve anten tipleri Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
5. Hafta Frekans bandları ve seyrüsefer sistemlerinin sınıflandırılması Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
6. Hafta Frekans bandları ve seyrüsefer sistemlerinin sınıflandırılması Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
7. Hafta VDF, ADF sistemleri Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
8. Hafta VIZE Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
9. Hafta DME, VORTAC, ILS,VOR Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
10. Hafta DME, VORTAC, ILS Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
11. Hafta MLS, Doppler radarı, hava radarı, radar altimetre Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
12. Hafta MLS, Doppler radarı, hava radarı, radar altimetre Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
13. Hafta PSR, SSR, GCA, GPWS Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
14. Hafta PSR, SSR, GCA, GPWS Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
15. Hafta Final Sınavı Klasik ,Test, diğer
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Seyrüsefer sistemlerini çalışma prensipleri, menzil ve kullanım amaçlarına göre sınıflandırır.
ÖÇ-2Basit bir radyo vericisinin temel bileşenlerini ve işlevlerini açıklar.
ÖÇ-3Uçaktaki seyrüsefer sistemlerinde bilginin nasıl elde edildiğini ve gösterildiğini açıklar.
ÖÇ-4Uyduya dayalı seyrüsefer sistemlerinin çalışma prensiplerini ve kullanım alanlarını açıklayabilecektir.
ÖÇ-5 Uyduya dayalı seyrüsefer sistemlerinin diğer sistemlere göre üstünlüklerini ifade eder.
Program Çıktıları
PÇ-1jeppesen okuma -anlama
PÇ-2Temel Sivil Havacılık bilgilerine sahip olmak
PÇ-3Uçuş Harekat Yönetimi ile ilgili bilgilere sahip olmak
PÇ-4Ulusal havacılık kuruluşları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-5Sivil havacılık alanında kullanılan terminolojiye hakim olmak
PÇ-6Uçak temel yapıs hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7Uçuşun her aşamasında görevli olan harekat operasyonu hakkında bilgi sahibi olunması
PÇ-8Uçak aerodinamiği konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-9Uçak navigasyon sistemlerinin detaylı olarak öğrenilmesi
PÇ-10Meteroloji bilimi hakkında bilgi sahibi olmak ve meterolojinin uçuş operasyonu üzerindeki etkisini incelemek
PÇ-11Havacılıkta kullanılan Haberleşme ve Seyrüsefer sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-12Hava trafik yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-13Havacılıkta emniyetin önemine hakim olmak
PÇ-14Uçak ağırlık ve balans konusunda gerekli donanıma sahip olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5