Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Uçuş Harekat Yöneticliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


HAVACILIK EMNİYETİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
HUH4002 4 HAVACILIK EMNİYETİ 2/1/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
Havacılık emniyetinin temel amacı, uçuşların güvenliğini sağlamak ve havacılıkta herhangi bir tehlike veya riski en aza indirmektir. Bu, uçuş ekipmanlarının güvenli bir şekilde işletilmesini, pilotların ve personelin eğitimini, hava trafik kontrolünün etkin bir şekilde yürütülmesini, havaalanlarının güvenliğini ve havacılık düzenlemelerinin uygulanmasını içerir. Havacılık emniyeti, seyahat edenlerin ve personelin hayatını korumak için kritik bir öneme sahiptir ve sürekli olarak iyileştirilmesi ve güncellenmesi gereken bir alan olarak kabul edilir.
Ön Koşullar orta seviye ingilizce
Eş Koşullar Havacılık emniyeti, uçuşların güvenliğini sağlamak için alınan önlemleri ve standartları içerir. Bu, uçuş ekipmanlarının bakımı, pilotların eğitimi, hava trafik kontrolü, havaalanı güvenliği ve havacılık kurallarının düzenlenmesini kapsar. Havacılık emniyeti, seyahat edenlerin ve personelin güvenliğini sağlamak için kritik bir öneme sahiptir
Özel Koşullar SHGM KURALLARI GEREĞİ %70 DEVAM ZORUNLULUĞU BULUNMAKTADIR.'GEÇME NOTU 50'DİR.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör.Oğuz sönmezoğlu
Asistanlar SHY-SMS,SHGM EMNİYET YÖNETİMİ EL KİTABI,KONU İLE İLGİLİ VİDEOLAR
Ders Gün,Saat ve Yeri çarşamba-09:00-11:50a grubu-1b05,13:00-15:50-B GRUBU 3A01
Görüşme Saatleri ve Yeri SeçginKÖROĞLU,ÇARŞAMBA 13:00 yuzyuze
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sınıf İçi Dersler: Konuların anlatıldığı geleneksel sınıf ortamında yapılan dersler. Bu derslerde sunumlar, tartışmalar ve görsel materyaller kullanılabilir.Simülasyonlar ve Senaryo Tabanlı Eğitimler: Havacılık senaryoları ve simülasyonları üzerinden öğrenme sağlanabilir. Bu, öğrencilerin gerçek hayatta karşılaşabilecekleri durumları deneyimlemelerine olanak tanır.Alan Çalışmaları ve Pratik Uygulamalar: Havaalanlarında veya uçuş eğitim merkezlerinde gerçek ortamlarda yapılan pratik uygulamalar, öğrencilerin teorik bilgilerini pratiğe dönüştürmelerine yardımcı olur.Eğitim Videoları ve Çevrimiçi Kaynaklar: Öğrencilere çeşitli konuları görsel olarak aktaran eğitim videoları ve çevrimiçi kaynaklar, öğrenmeyi destekleyebilir.Grup Çalışmaları ve İşbirliği: Öğrencilerin birlikte çalışarak belirli konuları tartışmaları ve çözümler üretmeleri teşvik edilir.Olay İncelemeleri ve Analizler: Gerçek hayatta meydana gelen kaza veya olayların incelenmesi ve analizi, öğrencilere olası hataları ve riskleri anlamalarına yardımcı olabilir.Saha İncelemeleri ve Ziyaretler: Havaalanları, uçuş operasyon merkezleri ve bakım tesislerinin ziyaret edilmesi, öğrencilerin havacılık sektörünü daha yakından tanımalarına ve uygulamalı bilgi edinmelerine olanak tanır.
Temel Kaynaklar Havacılık Emniyeti El Kitabı: Havacılık emniyeti konularını genel olarak ele alan ve temel prensipleri açıklayan el kitapları.Uçuş Emniyeti Dergileri ve Makaleleri: Havacılık sektöründe yaygın olarak kullanılan dergilerde yayımlanan güncel makaleler ve araştırmalar.Uçuş Emniyeti Yönetmeliği ve Standartları: Havacılıkta güvenlik ve emniyeti düzenleyen ulusal ve uluslararası yönetmelikler ve standartlar.Havacılık Emniyeti Eğitim Materyalleri: Özel olarak hazırlanmış eğitim materyalleri, sunumlar, slaytlar ve videolar.Havacılık Emniyeti Kılavuzları ve Rehberler: Havacılık emniyeti konularını detaylı olarak ele alan kılavuzlar ve rehberler.Havacılık Emniyeti Eğitim Kurumları: Havacılık emniyeti konularında eğitim veren kurumların kendi öğretim materyalleri ve kaynakları.Havacılık Emniyeti Web Siteleri ve Online Kaynaklar: Güvenilir havacılık emniyeti web siteleri ve çevrimiçi kaynaklar, güncel bilgilere erişim sağlayabilir.
Diğer Kaynaklar -Havacılık Emniyeti Uzmanları ve Danışmanları: Havacılık emniyeti konularında uzman kişilerin yazdığı kitaplar, raporlar ve makaleler.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta HAVACILIK EMNİYETİNE GENEL BİR BAKIŞ Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
2. Hafta TEMEL TANIMLAR(HATA,İHLAL,OLAY,TEHLİKE) Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
3. Hafta RİSK, RİSK DEĞERLENDİRMESİ Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
4. Hafta HAVACILIKTA EMNİYETİN TESİS EDİLMESİ İÇİN KATLANILAN GİDER KALEMLERİ Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
5. Hafta EMNİYETSİZLİK NEDENİYLE KAZALAR SONUCU KATLANILMASI ZORUNLU OLAN GİDER KALEMLERİ Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
6. Hafta İNSAN FAKTÖRLERİ Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
7. Hafta İNSAN FAKTÖRÜNÜ AÇIKLAYICI MODELLER(SHELL,PEAR,PEEP)
8. Hafta VİZE
9. Hafta EMNİYETSİZ HAREKETLER Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
10. Hafta HATA MODELLERİ VE YÖNTEMLERİ (RASMUSSEN'IN YETENEK,KURAL VE BİLGİ TEORİSİ) Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
11. Hafta REASON MODELİ(İSVİÇRE PEYNİRİ MODELİ), DIRTY DOZEN HATA MODELİ Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
12. Hafta EMNİYET YÖNETİMİNDE REAKTİF,PROAKTİF, PREDİKTİF YAKLAŞIMLAR,MURPHY KANUNLARI Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
13. Hafta EMNİYET YÖNETİM SİSTEMİNİN SAĞLANABİLİRLİĞİ(ADİL KÜLTÜR,POZİTİF EMNİYET KÜLTÜRÜ,ÜST YÖNETİMİN DESTEĞİ) Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
14. Hafta EMNİYET KOMİSYONLARI(EGGK,EEG,EMNİYET HİZMETLERİ BİRİMİ) Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
15. Hafta FİNAL
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1havacılıkta emniyetin önemini kavramak
ÖÇ-2Sivil havacılık alanındaki terimlerle ilgili bilgi sahibi olmak
ÖÇ-3Ulusal ve uluslararası otoriteleri tanımak
ÖÇ-4Havacılık alfabesini öğrenmek
ÖÇ-5Uçuş güvenliğiyle ilgili bilgi sahibi olmak
Program Çıktıları
PÇ-1jeppesen okuma -anlama
PÇ-2Temel Sivil Havacılık bilgilerine sahip olmak
PÇ-3Uçuş Harekat Yönetimi ile ilgili bilgilere sahip olmak
PÇ-4Ulusal havacılık kuruluşları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-5Sivil havacılık alanında kullanılan terminolojiye hakim olmak
PÇ-6Uçak temel yapıs hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7Uçuşun her aşamasında görevli olan harekat operasyonu hakkında bilgi sahibi olunması
PÇ-8Uçak aerodinamiği konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-9Uçak navigasyon sistemlerinin detaylı olarak öğrenilmesi
PÇ-10Meteroloji bilimi hakkında bilgi sahibi olmak ve meterolojinin uçuş operasyonu üzerindeki etkisini incelemek
PÇ-11Havacılıkta kullanılan Haberleşme ve Seyrüsefer sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-12Hava trafik yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-13Havacılıkta emniyetin önemine hakim olmak
PÇ-14Uçak ağırlık ve balans konusunda gerekli donanıma sahip olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5