Uçağın performans değerlerine bağlı kalarak, ağırlık ve balans bilgilerini de dikkate alarak, departure, climb, cruise, descent, landing chartlarını kullanmak suretiyle uçuş planlamasını öğretmek.
Ön Koşullar
Uçuş planlaması yapılırken, minimum zaman, minimum yakıt, en uygun yol (route) seçimi, kötü hava şartlarında uçuş emniyetinin sağlanması, hava idaresi ve kurallarına uygunluğu, performans değerlerinin göz önünde bulundurulması, ağırlık ve denge, haberleşme (communications), uçuş planı yapma ve uçuş takibi (Flight watch) gibi çok değişik konular üzerinde önemle durulması gerekmektedir.
Eş Koşullar
Uçuş planlama metodlarını ve prosedürlerini kullanarak, uçuş süresi ve yakıt hesaplamalarını chartları ve tabloları pratikte kullanılmayı ve uçuş planlamayı ve uçuş planı hazırlamayı amaçlamaktadır.
Özel Koşullar
orta seviye ingilizce,shgm kuralları gereği derslere devam zorunluluğu
bulunmaktadır.
Öğretim Üyeleri
Öğr.grv.Murat Nizam
Asistanlar
Jeppesen-QRH-AOM-GOM-FCOM
Ders Gün,Saat ve Yeri
ders bu yarılyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
MURAT NİZAM,INCIRLI
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
ANLATIM,TARTIŞMA,BİLGİSAYAR UYGULAMALARI.,SUNUM
Temel Kaynaklar
PPL,ATPL KITAPLARI,CHARTLAR
Diğer Kaynaklar
DHMİ ve SHGM yardımcı yayınları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
KONUNUN KAPSAMI
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
2. Hafta
HAREKAT USULLERİ
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
3. Hafta
KALKIŞ VE İNİŞTE MAXIMUM AĞIRLIKLAR
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
4. Hafta
TARİFE DIŞINA SAPMA VE HAREKATIN YENİDEN DÜZENLENMESİ
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
5. Hafta
UÇAĞIN, PLANLANMIŞ KALKIŞ ZAMANINDAN ÖNCE KALDIRILMASI
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
6. Hafta
UÇUŞUN GECİKTİRİLMESİ VEYA ERTELENMESİ
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
7. Hafta
ARA MEYDANA İNİLMEMESİ (Overflight)
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
UÇUŞTA VARIŞ MEYDANININ DEĞİŞTİRİLMESİ,UÇUŞ YOLUNUN YENİDEN DÜZENLENMESİ
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
10. Hafta
İKİ VEYA DAHA FAZLA UÇUŞUN BİRLEŞTİRİLMESİ (Tevhid)
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
11. Hafta
UÇUŞUN İPTALİ
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
12. Hafta
YOLCU KONFORU
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
13. Hafta
OPERASYONUN EKONOMİK İŞLETİLMESİ
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
15. Hafta
FINAL
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Temel Sivil Havacılık bilgilerine sahip olmak
ÖÇ-2
Havacılıkta kullanılan Haberleşme ve Seyrüsefer
ÖÇ-3
planlamayı öğrenme
ÖÇ-4
farklı teknikler kullanarak planlama
ÖÇ-5
neden sonuç ilişkisi kurma
Program Çıktıları
PÇ-1
jeppesen okuma -anlama
PÇ-2
Temel Sivil Havacılık bilgilerine sahip olmak
PÇ-3
Uçuş Harekat Yönetimi ile ilgili bilgilere sahip olmak
PÇ-4
Ulusal havacılık kuruluşları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-5
Sivil havacılık alanında kullanılan terminolojiye hakim olmak
PÇ-6
Uçak temel yapıs hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7
Uçuşun her aşamasında görevli olan harekat operasyonu hakkında bilgi sahibi olunması
PÇ-8
Uçak aerodinamiği konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-9
Uçak navigasyon sistemlerinin detaylı olarak öğrenilmesi
PÇ-10
Meteroloji bilimi hakkında bilgi sahibi olmak ve meterolojinin uçuş operasyonu üzerindeki etkisini incelemek
PÇ-11
Havacılıkta kullanılan Haberleşme ve Seyrüsefer sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-12
Hava trafik yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-13
Havacılıkta emniyetin önemine hakim olmak
PÇ-14
Uçak ağırlık ve balans konusunda gerekli donanıma sahip olmak