Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Uçuş Harekat Yöneticliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


UÇUŞ PLANLAMA TEKNİKLERİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
HUH3002 3 UÇUŞ PLANLAMA TEKNİKLERİ 2/1/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
Uçağın performans değerlerine bağlı kalarak, ağırlık ve balans bilgilerini de dikkate alarak, departure, climb, cruise, descent, landing chartlarını kullanmak suretiyle uçuş planlamasını öğretmek.
Ön Koşullar Uçuş planlaması yapılırken, minimum zaman, minimum yakıt, en uygun yol (route) seçimi, kötü hava şartlarında uçuş emniyetinin sağlanması, hava idaresi ve kurallarına uygunluğu, performans değerlerinin göz önünde bulundurulması, ağırlık ve denge, haberleşme (communications), uçuş planı yapma ve uçuş takibi (Flight watch) gibi çok değişik konular üzerinde önemle durulması gerekmektedir.
Eş Koşullar Uçuş planlama metodlarını ve prosedürlerini kullanarak, uçuş süresi ve yakıt hesaplamalarını chartları ve tabloları pratikte kullanılmayı ve uçuş planlamayı ve uçuş planı hazırlamayı amaçlamaktadır.
Özel Koşullar orta seviye ingilizce,shgm kuralları gereği derslere devam zorunluluğu bulunmaktadır.
Öğretim Üyeleri Öğr.grv.Murat Nizam
Asistanlar Jeppesen-QRH-AOM-GOM-FCOM
Ders Gün,Saat ve Yeri ders bu yarılyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri MURAT NİZAM,INCIRLI
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

ANLATIM,TARTIŞMA,BİLGİSAYAR UYGULAMALARI.,SUNUM

Temel Kaynaklar PPL,ATPL KITAPLARI,CHARTLAR
 
Diğer Kaynaklar  DHMİ ve SHGM yardımcı yayınları
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta KONUNUN KAPSAMI Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
2. Hafta HAREKAT USULLERİ Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
3. Hafta KALKIŞ VE İNİŞTE MAXIMUM AĞIRLIKLAR Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
4. Hafta TARİFE DIŞINA SAPMA VE HAREKATIN YENİDEN DÜZENLENMESİ Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
5. Hafta UÇAĞIN, PLANLANMIŞ KALKIŞ ZAMANINDAN ÖNCE KALDIRILMASI Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
6. Hafta UÇUŞUN GECİKTİRİLMESİ VEYA ERTELENMESİ Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
7. Hafta ARA MEYDANA İNİLMEMESİ (Overflight) Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta UÇUŞTA VARIŞ MEYDANININ DEĞİŞTİRİLMESİ,UÇUŞ YOLUNUN YENİDEN DÜZENLENMESİ Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
10. Hafta İKİ VEYA DAHA FAZLA UÇUŞUN BİRLEŞTİRİLMESİ (Tevhid) Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
11. Hafta UÇUŞUN İPTALİ Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
12. Hafta YOLCU KONFORU Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
13. Hafta OPERASYONUN EKONOMİK İŞLETİLMESİ Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
14. Hafta METEOROLOJİK ŞARTLAR,UÇUŞ PLANLAMA DURUMLARI,YAKIT PLANLAMA İLKELERİ Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
15. Hafta FINAL
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1 Temel Sivil Havacılık bilgilerine sahip olmak
ÖÇ-2Havacılıkta kullanılan Haberleşme ve Seyrüsefer
ÖÇ-3planlamayı öğrenme
ÖÇ-4farklı teknikler kullanarak planlama
ÖÇ-5neden sonuç ilişkisi kurma
Program Çıktıları
PÇ-1jeppesen okuma -anlama
PÇ-2Temel Sivil Havacılık bilgilerine sahip olmak
PÇ-3Uçuş Harekat Yönetimi ile ilgili bilgilere sahip olmak
PÇ-4Ulusal havacılık kuruluşları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-5Sivil havacılık alanında kullanılan terminolojiye hakim olmak
PÇ-6Uçak temel yapıs hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7Uçuşun her aşamasında görevli olan harekat operasyonu hakkında bilgi sahibi olunması
PÇ-8Uçak aerodinamiği konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-9Uçak navigasyon sistemlerinin detaylı olarak öğrenilmesi
PÇ-10Meteroloji bilimi hakkında bilgi sahibi olmak ve meterolojinin uçuş operasyonu üzerindeki etkisini incelemek
PÇ-11Havacılıkta kullanılan Haberleşme ve Seyrüsefer sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-12Hava trafik yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-13Havacılıkta emniyetin önemine hakim olmak
PÇ-14Uçak ağırlık ve balans konusunda gerekli donanıma sahip olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5