Uçuş izleme dispeçerin en önemli görevlerinden biridir. Uçuşun yasal prosedürlere uygun olarak emniyetli ve ekonomik olarak icra edilmesi için dikkatli olur ve gerekli önlemleri alır.
Gerek uçak yerde iken, gerekse uçuş esnasında oluşabilecek değişiklere karşı hazırlıklı olur ve kaptana bilgi verir. Örneğin rüzgar yönünün değişmesi, ağırlık değişmesi gibi durumlarda gerekirse planlamasını yeniden yapar ve kaptana bilgi verir. Uçuş esnasında route değişikliği, rüzgar değişikliği, turbülans oluşması, uçağın tek alete kalması, yakıtın kritiğe girmesi gibi durumlarda ve operasyonu etkileyen diğer değişik durumlarında en seri şekilde kaptanla irtibat kurar ve karşılıklı bilgi aktarması sağlanır.
Uçuşun emniyetli icrası için ICAO Annex 6 part 1’deki prosedürler doğrultusunda hareket eder.
Ön Koşullar
orta seviye ingilizce
Eş Koşullar
UÇUŞ PLANLAMA DERSİNİ ALMIŞ OLMAK.
Özel Koşullar
SHGM KURALLARI GEREĞİ %70 DEVAM ZORUNLULUĞU BULUNMAKTADIR.'GEÇME NOTU 50'DİR.
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. EVRENYILMAZ
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
HUH4001 UÇUŞ İZLEME TEKNİKLERİ -3 DERS
10:30 - 13:20 SAATLERİNDE , İKLAB 5B09 SINIFNDA YAPILACAKTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders ile ilgili konularda perşembe günü 13:00-13:45 arası görüşme yeri
İncirli,2A-03 nolu oda, planlanmıştır. MURAT NIZAM
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
Temel Kaynaklar
İKÜ DERS KİTAPLARI
Diğer Kaynaklar
SHGM,DHMİ VE GENEL HAVACILIK YAYINLARI
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
POSITION OF AIRCRAFT (UÇAĞIN KONUMU)
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
2. Hafta
FUEL REMAINING (KALAN YAKIT)
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
3. Hafta
EN-ROUTE WEATHER (YOL BOYU HAVA DURUMU)
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
4. Hafta
TIME-ESTIMATED AT NEXT FIX (ZAMAN-BİR SONRAKİ NOKTAYA TAHMİNİ VARIŞ ZAMAN
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
5. Hafta
EFFECTS OF ATC REROUTS ( ROUTE DEĞİŞTİRMENİN ETKİLERİ)
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
7. Hafta
EN-ROUTE WEATHER CHANGE
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
8. Hafta
EMERGENCY SITUATIONS (EMERCENCY USULLER)
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
9. Hafta
EMERCENSİ HAREKET USÜLLERİ
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
10. Hafta
YOLBOYU EMERCENSİ’ler
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
11. Hafta
UÇAĞA EMERCENSİ DURUMLARDA YAPILACAK YARDIM
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
12. Hafta
EMERGENCY SAFHALARI VE İHBAR/YAYIN USULLERİ 10
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
14. Hafta
KOD TAHSİSLERİ
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
16. Hafta
POSITION REPORTS (DURUM RAPORLARI)
GROUND RESOURCE AVAILABILITY (YERDEKİ İZLEME KAYNAKLARI)
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
17. Hafta
CHECK LIST FOR FLIGHT MONITORING (UÇUŞ İZLEME KONTROL LİSTESİ)
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
kritik durumlarda Kaptanı bilgilendirme
ÖÇ-2
cihaz özelliklerini bilme
ÖÇ-3
radar görüntüsü yorumlayabilme
ÖÇ-4
baglantı sorunlarını algılama
ÖÇ-5
yerden gerekli yönlendirme yapabilme
Program Çıktıları
PÇ-1
jeppesen okuma -anlama
PÇ-2
Temel Sivil Havacılık bilgilerine sahip olmak
PÇ-3
Uçuş Harekat Yönetimi ile ilgili bilgilere sahip olmak
PÇ-4
Ulusal havacılık kuruluşları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-5
Sivil havacılık alanında kullanılan terminolojiye hakim olmak
PÇ-6
Uçak temel yapıs hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7
Uçuşun her aşamasında görevli olan harekat operasyonu hakkında bilgi sahibi olunması
PÇ-8
Uçak aerodinamiği konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-9
Uçak navigasyon sistemlerinin detaylı olarak öğrenilmesi
PÇ-10
Meteroloji bilimi hakkında bilgi sahibi olmak ve meterolojinin uçuş operasyonu üzerindeki etkisini incelemek
PÇ-11
Havacılıkta kullanılan Haberleşme ve Seyrüsefer sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-12
Hava trafik yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-13
Havacılıkta emniyetin önemine hakim olmak
PÇ-14
Uçak ağırlık ve balans konusunda gerekli donanıma sahip olmak