Hava Taşımacılığında nelerin tehlikeli madde olarak tanımlanacağı, neden tehlikeli maddelerin emniyete alınması gerektiği, gizli ve beyan edilmemiş tehlikeli maddelere karşı nasıl önlem alınacağı, tehlikeli madde kurallarından kimlerin sorumlu olduğu, yolcu ve ekip beraberinde bulunabilecek tehlikeli maddelerin neler olduğu, tehlikeli madde etiket ve işaretlemelerinin önemi, tehlikeli maddelerin sınıfları ve yaşanacak acil bir durumda neler yapılacağı konuları hakkında bilgi sahibi olmak, yolcu ve kargo uçağında taşınan tehlikeli maddelerle ilgili farkındalık geliştirmektir.
Ön Koşullar
orta seviye ingilizce
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
orta seviye ingilizce
sivil havacılık genel müdürlüğü kuralları gereği derse %70 devam zorunluluğu
bulunmaktadır. Geçme notu 50'dir.
- IATA DGR, ICAO Annex 18 ve Technical Instructions for the SAfe Transport of D.G. by Air
Diğer Kaynaklar
-Sunum ve videolar
-Tehlikeli maddelerin havayolu ile taşınması hakkında mevzuat
- SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ YAYINLARI Yayın No:HAD/T-03 Havaalanları Daire Başkanlığı, 1.Basım 2008
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
GENEL FELSEFE
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
2. Hafta
TEHLİKELİ MADDE KURALLARININ TEMELİ
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
3. Hafta
GÖNDERİCİ SORUMLULUĞU
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
4. Hafta
TAŞIYICI SORUMLULUĞU
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
5. Hafta
TEHLİKELİ MADDE LİMİTLERİ
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
6. Hafta
TEHLİKELİ MADDELERİN GÜVENLİĞİ
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
7. Hafta
GİZLİ VE YA BEYAN EDİLMEMİŞ TEHLİKELİ MADDELER
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
8. Hafta
VİZE
VİZE
9. Hafta
HAVA YOLU İLE TAŞINMASI YASAK OLAN TEHLİKELİ MADDELER YOLCU ve EKİP BERABERİNDEKİ TEHLİKELİ MADDELER
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
10. Hafta
İSTİSNAİ MİKTAR TEHLİKELİ MADDELER
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
11. Hafta
TEHLİKELİ MADDE SINIFLARI ve DIVISION LİSTESİ
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
12. Hafta
İŞARETLEME VE ETİKETLEME
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
13. Hafta
NOTOC
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
14. Hafta
ACİL DURUM PROSEDÜRLERİ VE TEHLİKELİ MADDE OLAY VE KAZALARININ RAPORLANMASI
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
15. Hafta
FİNAL SINAVLARI
FINAL SINAVLARI
16. Hafta
FİNAL SINAVLARI
FINAL SINAVLARI
17. Hafta
FİNAL SINAVLARI
FINAL SINAVLARI
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
genel hatları ile IATA DGR kitabını bilmek
ÖÇ-2
tehlikeli maddeleri tanımak
ÖÇ-3
tehlikeli madde taşınma kurallarını bilmek
ÖÇ-4
tehlikeli madde depolama kurallarını bilmek
ÖÇ-5
mevzuata hakim olmak
Program Çıktıları
PÇ-1
jeppesen okuma -anlama
PÇ-2
Temel Sivil Havacılık bilgilerine sahip olmak
PÇ-3
Uçuş Harekat Yönetimi ile ilgili bilgilere sahip olmak
PÇ-4
Ulusal havacılık kuruluşları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-5
Sivil havacılık alanında kullanılan terminolojiye hakim olmak
PÇ-6
Uçak temel yapıs hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7
Uçuşun her aşamasında görevli olan harekat operasyonu hakkında bilgi sahibi olunması
PÇ-8
Uçak aerodinamiği konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-9
Uçak navigasyon sistemlerinin detaylı olarak öğrenilmesi
PÇ-10
Meteroloji bilimi hakkında bilgi sahibi olmak ve meterolojinin uçuş operasyonu üzerindeki etkisini incelemek
PÇ-11
Havacılıkta kullanılan Haberleşme ve Seyrüsefer sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-12
Hava trafik yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-13
Havacılıkta emniyetin önemine hakim olmak
PÇ-14
Uçak ağırlık ve balans konusunda gerekli donanıma sahip olmak