Bu dersin amacı öğrencilerin akademik yazma ve etkili sunum yapabilme becerilerini geliştirmektir.
Ön Koşullar
YDI 1001 Yabancı Dil I ve YDI 2001 Yabancı Dil II (İngilizce derslerini almış ve başarmış olmak.
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
YDI 1001 Yabancı Dil I ve YDI 2001 Yabancı Dil II İngilizce derslerini en az "C" Notu ile geçmiş olmak.
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Özay ŞEKER
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ataköy Kampüsü 4A01
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif
Temel Kaynaklar
Writing:
Let’s Write from Paragraph to Essay & Compiled texts
Presentation:“Speaking of Speech”
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Introduction
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif
2. Hafta
1st Blok: Let’s go over the paragraph, Module I Lesson 1 &2: Title and Theme of a paragraph
2nd Blok: The Physical Message, Informative speech
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif
3. Hafta
1st Blok: Let’s go over the paragraph, Module I Lesson 3 &4: The topic and supporting sentences
2nd Blok: The Physical Message, Layout speech
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif
4. Hafta
1st Blok: Let’s go over the paragraph, Module I Lesson 5: Working on conclusion and analyzing the paragraph
2nd Blok: The visual Message
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif
5. Hafta
1st Blok: Exercises on Paragraph Writing
2nd Blok: The visual Message; Explaining visuals
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif
6. Hafta
1st Blok: The Perfect Paragraph & Linkers and Connectors
2nd Blok: The visual Message; Explaining visuals
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif
7. Hafta
MIDTERM EXAM
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif
8. Hafta
1st Blok: Types of Paragraphs: Adv.&Disadv. Paragraph
2nd Blok: The story Message
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif
9. Hafta
1st Blok: Types of Paragraphs: Cause&Effect Paragraph
2nd Blok: The story Message: Introduction
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif
10. Hafta
1st Blok: Types of Paragraphs: Opinion Paragraph
2nd Blok: The story Message: Body &Conclusion
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif
11. Hafta
1st Blok: Know Yourself: Identify your abilities and skills
2nd Blok: The story Message: Body &Conclusion
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif
12. Hafta
1st Blok: CV Writing
2nd Blok: The story Message: Conclusion
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif
13. Hafta
1st Blok: Cover Letter Writing
2nd Blok: Students’ Presentation
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif
14. Hafta
1st Blok: General Revision 2nd Blok: Students’ Presentation
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Projeler
1
10
Derse Devam / Katılım
1
5
Final
1
45
ÖÇ-1
Öğrenciler akademik metin yazma kurallarına göre paragraf ve makale yazabilirler.
ÖÇ-2
Öğrenciler akademik metin yazma kuralların dan olan "Paraphrasing"-başka bir biçimde yeniden yazma - , "Summarizing"-özetleme- ve "Direct Quoting"-doğrudan alıntı- tekniklerini kullanabilirler.
ÖÇ-3
Öğrenciler yazarken metin içi ve metin sonu atıfta bulunma tekniklerini kullanarak kaynak gösterebilirler.
ÖÇ-4
Öğrenciler akademik sunum tekniklerini kullanarak etkili sunum yapabilirler.
ÖÇ-5
Öğrenciler sunum hazırlarken ve sunarken etkili görseller kullanabilirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
Eleştirel Düşünme: Sorgulama, soyut düşünceleri ifade edebilme, karşıt görüşleri değerlendirme, ulaşılan sonuçları benzer ölçülerle irdeleme becerisi.
PÇ-2
İletişim: Amacına uygun okuma, yazma, fikirlerini ifade edebilme; tasarım düşüncesini aktarabilecek farklı temsil ortamlarını kullanabilme becerisi.
PÇ-3
Araştırma: Tasarım sürecine ilişkin elde ettiği bilgileri karşılaştırmalı olarak değerlendirme, belgeleme ve uygulama becerisi.
PÇ-4
Tasarlama: Yaratıcı düşünme sürecinde tasarım bilgisinin yeniden üretilmesi; sürdürülebilirlik ve erişilebilirlik gibi evrensel tasarım ilkeleri bağlamında yeni ve özgün sonuçlara ulaşabilme.
PÇ-5
Dünya Mimarlığı: Dünya mimarlığını tarihsel, coğrafi ve küresel ilişkiler bağlamında anlama.
PÇ-6
Yerel Mimarlık / Kültürel Çeşitlilik: İçinde bulunulan coğrafyaya ait mimarlık oluşumlarını ve örneklerini tarihsel ve kültürel ilişkiler bağlamında anlama. Değişik kültürleri tanımlayan değer yargılarının, davranış kalıplarının, sosyal ve mekânsal örüntülerinin farklılığını anlama.
PÇ-7
Kültürel Miras ve Koruma: Kültürel miras, koruma bilinci, çevresel duyarlılık ve etik sorumluluk konularını, koruma kuramlarını ve yöntemlerini anlama.
PÇ-8
Sürdürülebilirlik: Doğal ve yapılı çevre ile ilgili bilgileri kullanarak gelecek nesiller üzerindeki istenmeyen çevresel etkileri en aza indirmek amacıyla çeşitli araçlardan yararlanarak sürdürülebilir tasarım yapma becerisi.
PÇ-9
Toplumsal Sorumluluk: Mimarın kamu yararını gözetme, tarihsel/kültürel ve doğal kaynaklara karşı saygılı olma ve yaşam kalitesini yükseltme konusundaki sorumluluğunu anlama.
PÇ-10
Doğa ve İnsan: Doğal sistemler ve yapılı çevrenin tasarımı ile insan arasındaki karşılıklı etkileşimi tüm yönleri ile anlama.
PÇ-11
Coğrafi Koşullar: Zemin koşulları, topoğrafya, bitki örtüsü, doğal afet riski vb. doğal özelliklerinin yanı sıra; kültürel, ekonomik, toplumsal özellikleri de dikkate alan yer seçimi, yerleşme ve bina tasarımı ilişkilerini anlama.
PÇ-12
Yaşam Güvenliği: Doğal afet, yangın, vb. koşullarda güvenlik ve acil durum sistemlerinin yapı ve çevre ölçeğinde temel ilkelerini anlama.
PÇ-13
Taşıyıcı Sistemler: Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran, statik ve dinamik taşıyıcı sistemlerin davranış ilkeleri ile gelişim ve uygulamalarını anlama.
PÇ-14
Yapı Fiziği ve Çevresel Sistemler: Fiziksel çevre sistemlerinin tasarımında, aydınlatma, akustik, iklimlendirme vb. yapı fiziği ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini ve uygun performans değerlendirme araçlarının kullanımının önemini anlama.
PÇ-15
Bina Kabuğu Sistemleri: Bina kabuğu malzemeleri ve sistemleri tasarımının temel ilkelerini uygulama yöntemlerini ve önemini anlama.
PÇ-16
Bina Servis Sistemleri: Su ve elektrik tesisatı, sirkülasyon, iletişim, güvenlik ve yangın koruma vb. servis sistemleri tasarımının temel ilkelerini anlama.
PÇ-17
Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları: Yapı malzemelerinin teknolojik gelişimler bağlamında üretim, kullanım ve uygulamaları, çevresel etkileri ve yeniden kullanılabilirlikleri ile ilgili ilke ve standartları anlama.
PÇ-18
Bina Sistemlerinin Bütünleştirilmesi: Tasarımda, strüktürel, çevresel, güvenlik, bina kabuğu, bina servis sistemlerini değerlendirme, seçme ve bütünleştirme becerisi.
PÇ-19
Program Hazırlama ve Değerlendirme: Mimari proje programını kamu yararı gözetilerek işveren ve kullanıcı gereksinimlerine, uygun örneklere, mekânsal ve donanım gereksinimlerine, finansal sınırlandırmalara, arazi koşullarına, ilgili yasa, yönetmelik ve tasarım ölçütlerine göre hazırlama ve değerlendirme becerisi.
PÇ-20
Geniş Kapsamlı Proje Geliştirme: Çevre ve bina sistemleri ile bina teknolojilerini dikkate alarak, bir mimari projeyi farklı ölçeklerde geliştirme ve bütünleştirme becerisi.
PÇ-21
Bina Maliyetinin Gözetilmesi: Bina yapım ve kullanım maliyetine ilişkin temel etkenleri anlama.
PÇ-22
Mimar-İşveren İlişkisi: İşverenin, mal sahibinin ve kullanıcının gereksinimlerini saptama ve kamu yararıyla çelişmeyecek biçimde çözümleme sorumluluğunu anlama.
PÇ-23
Takım Çalışması ve İşbirliği: Tasarım ve uygulama projelerini başarıyla tamamlayabilmek amacıyla, proje takımı ve çok disiplinli ekiplerle işbirliği içinde çalışma becerisi.
PÇ-24
Proje Yönetimi: Mimari proje alma yöntemleri, danışmanların seçimi, proje ekiplerinin oluşturulması, proje teslim yöntemleri, hizmet sözleşmeleri vb. konuları anlama.
PÇ-25
Uygulama Yönetimi: Finans yönetimi, iş planlaması, kalite yönetimi, risk yönetimi, tartışma, uzlaşma vb. mimari uygulama sürecinin temel ilkelerini anlama.
PÇ-26
Liderlik: Toplumun çevresel, sosyal ve estetik duyarlılıklarını gözeterek, yapı tasarımı ve uygulama süreçlerini örgütleme ve geliştirme yöntemlerini anlama.
PÇ-27
Yasal Haklar ve Sorumluluklar: Mimarın mesleki haklarında, topluma ve işverenine karşı sorumluluklarında belirleyici rolü olan yasal çerçeveyi anlama.
PÇ-28
Meslek Pratiği: Mesleki gelişimde meslek öncesi pratiğin rolünü, işveren ve stajyerin karşılıklı hak ve sorumluluklarını anlama.
PÇ-29
Meslek Etiği: Mimari tasarım ve uygulamada toplumsal, politik ve kültürel öğelere ilişkin mesleki yargıların oluşumu için gereken etik yaklaşımları anlama.