MİG dersi, belirli bir yerde tekrar eden eylemler bağlamında var olan yaşam biçimlerini açığa çıkartarak kentsel yaşamı geliştirmek acısından insani bilimler konusunda yoğunlaşmıştır. MİG dersi, katılımcıların kavramsal yaklaşımlar için yeni ufuklar açmak üzere, kentin dinamiklerini keşfetmeye yönelik olarak kendi keşif ve haritalandırma potansiyellerini paylaştıkları bir tasarım atölyesidir. MİG atölyesi, katılımcılarının kentin var olan potansiyellerini keşfettikleri, haritalandırdıkları, bir problem tarif ettikleri, iletişim teknolojileri ve sosyal medyayı kullanarak yenilikçi (inovatif) bir çözüm ürettikleri ve uygulamaya geçmek üzere bir fon başvurusu için proje yazdıkları bir fırsattır.
Öğrencilerin yaratıcı bir şekilde gözlem yaparak, bilgiyi kaydedip etkin bir şekilde sunarak bir çevreyi anlamayı öğrenmesi beklenmektedir. Dersin verilme yöntemi katılıma dayalı olduğundan, öğrencilerin derse kişisel katılımları, dünya görüşleri, eğilimleri ve kişilikleri dersin başarısı için çok önemlidir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
-
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Yarıyıl mekânsal okuma ve haritalandırma üzerine seminerler ve teorik tartışmalar ile başlar. Belirli bir yer mekânsal olarak okunur ve var olan ilişki ağları keşfedilir. Yere ait bilgi, öğrenci tarafından paylaşılmaya yönelik bir dil olarak görsel sunum şeklinde geliştirilir. Davetli konuşmacılar proje yazım teknikleri konusunda bilgi verirler. Disiplinler arası jüriler öğrenci projelerini fikir ve üretim teknikleri açılarından destekler.
Ders, atölye çalışmaları üzerine inşa edilir. İstanbul ve Türkiye içi ya da dışı geziler düzenlenebilir. Değerlendirme, atölye çalışmaları ve final sunum üzerinden yapılır. Bireysel ve ekip çalışmaları deneyimlenecektir.
Mekânsal okuma teknikleri / iletişim ağı araştırması
Seminer, tartışma
4. Hafta
Haritalandırma ve sunum teknikleri
Seminer, tartışma
5. Hafta
Belirlenen bir alanda iletişim ağlarının deneyimlenilmesi
Gezi/alan çalışması
6. Hafta
Mekansal okuma / teslim
Sunum ve tartışma
7. Hafta
Proje: Belirli bir durumun tasarımı
Sunum ve tartışma
8. Hafta
Proje teslimi
Sunum ve tartışma
9. Hafta
Proje teslimi
Sunum ve tartışma
10. Hafta
Seminer: Fon olanakları ve proje yazım teknikleri
Seminer, tartışma
11. Hafta
Ara Jüri: Konuk jüri üyeleri
Sunum ve tartışma
12. Hafta
Proje teslimi
Sunum ve tartışma
13. Hafta
Proje teslimi
Sunum ve tartışma
14. Hafta
Proje teslimi
Sunum ve tartışma
15. Hafta
Final proje teslimi
Teslim ve Jüri
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
6
60
Final
1
40
ÖÇ-1
İnsan davranışlarını anlama ve yorumlama becerisi
ÖÇ-2
Sürdürülebilirlik ve erişebilirlik doğrultusunda kentsel program inceleme ve geliştirme
ÖÇ-3
Mimarın kamusal alan tasarımında yaşam kalitesini gözetme sorumluluğunu anlama
ÖÇ-4
Tasarım ve uygulama süreçlerinde takım çalışması yapabilme becerisi
ÖÇ-5
Mimarın proje üretim sürecindeki rolünü ve sorumluluklarını anlama.
Program Çıktıları
PÇ-1
Eleştirel Düşünme: Sorgulama, soyut düşünceleri ifade edebilme, karşıt görüşleri değerlendirme, ulaşılan sonuçları benzer ölçülerle irdeleme becerisi.
PÇ-2
İletişim: Amacına uygun okuma, yazma, fikirlerini ifade edebilme; tasarım düşüncesini aktarabilecek farklı temsil ortamlarını kullanabilme becerisi.
PÇ-3
Araştırma: Tasarım sürecine ilişkin elde ettiği bilgileri karşılaştırmalı olarak değerlendirme, belgeleme ve uygulama becerisi.
PÇ-4
Tasarlama: Yaratıcı düşünme sürecinde tasarım bilgisinin yeniden üretilmesi; sürdürülebilirlik ve erişilebilirlik gibi evrensel tasarım ilkeleri bağlamında yeni ve özgün sonuçlara ulaşabilme.
PÇ-5
Dünya Mimarlığı: Dünya mimarlığını tarihsel, coğrafi ve küresel ilişkiler bağlamında anlama.
PÇ-6
Yerel Mimarlık / Kültürel Çeşitlilik: İçinde bulunulan coğrafyaya ait mimarlık oluşumlarını ve örneklerini tarihsel ve kültürel ilişkiler bağlamında anlama. Değişik kültürleri tanımlayan değer yargılarının, davranış kalıplarının, sosyal ve mekânsal örüntülerinin farklılığını anlama.
PÇ-7
Kültürel Miras ve Koruma: Kültürel miras, koruma bilinci, çevresel duyarlılık ve etik sorumluluk konularını, koruma kuramlarını ve yöntemlerini anlama.
PÇ-8
Sürdürülebilirlik: Doğal ve yapılı çevre ile ilgili bilgileri kullanarak gelecek nesiller üzerindeki istenmeyen çevresel etkileri en aza indirmek amacıyla çeşitli araçlardan yararlanarak sürdürülebilir tasarım yapma becerisi.
PÇ-9
Toplumsal Sorumluluk: Mimarın kamu yararını gözetme, tarihsel/kültürel ve doğal kaynaklara karşı saygılı olma ve yaşam kalitesini yükseltme konusundaki sorumluluğunu anlama.
PÇ-10
Doğa ve İnsan: Doğal sistemler ve yapılı çevrenin tasarımı ile insan arasındaki karşılıklı etkileşimi tüm yönleri ile anlama.
PÇ-11
Coğrafi Koşullar: Zemin koşulları, topoğrafya, bitki örtüsü, doğal afet riski vb. doğal özelliklerinin yanı sıra; kültürel, ekonomik, toplumsal özellikleri de dikkate alan yer seçimi, yerleşme ve bina tasarımı ilişkilerini anlama.
PÇ-12
Yaşam Güvenliği: Doğal afet, yangın, vb. koşullarda güvenlik ve acil durum sistemlerinin yapı ve çevre ölçeğinde temel ilkelerini anlama.
PÇ-13
Taşıyıcı Sistemler: Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran, statik ve dinamik taşıyıcı sistemlerin davranış ilkeleri ile gelişim ve uygulamalarını anlama.
PÇ-14
Yapı Fiziği ve Çevresel Sistemler: Fiziksel çevre sistemlerinin tasarımında, aydınlatma, akustik, iklimlendirme vb. yapı fiziği ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini ve uygun performans değerlendirme araçlarının kullanımının önemini anlama.
PÇ-15
Bina Kabuğu Sistemleri: Bina kabuğu malzemeleri ve sistemleri tasarımının temel ilkelerini uygulama yöntemlerini ve önemini anlama.
PÇ-16
Bina Servis Sistemleri: Su ve elektrik tesisatı, sirkülasyon, iletişim, güvenlik ve yangın koruma vb. servis sistemleri tasarımının temel ilkelerini anlama.
PÇ-17
Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları: Yapı malzemelerinin teknolojik gelişimler bağlamında üretim, kullanım ve uygulamaları, çevresel etkileri ve yeniden kullanılabilirlikleri ile ilgili ilke ve standartları anlama.
PÇ-18
Bina Sistemlerinin Bütünleştirilmesi: Tasarımda, strüktürel, çevresel, güvenlik, bina kabuğu, bina servis sistemlerini değerlendirme, seçme ve bütünleştirme becerisi.
PÇ-19
Program Hazırlama ve Değerlendirme: Mimari proje programını kamu yararı gözetilerek işveren ve kullanıcı gereksinimlerine, uygun örneklere, mekânsal ve donanım gereksinimlerine, finansal sınırlandırmalara, arazi koşullarına, ilgili yasa, yönetmelik ve tasarım ölçütlerine göre hazırlama ve değerlendirme becerisi.
PÇ-20
Geniş Kapsamlı Proje Geliştirme: Çevre ve bina sistemleri ile bina teknolojilerini dikkate alarak, bir mimari projeyi farklı ölçeklerde geliştirme ve bütünleştirme becerisi.
PÇ-21
Bina Maliyetinin Gözetilmesi: Bina yapım ve kullanım maliyetine ilişkin temel etkenleri anlama.
PÇ-22
Mimar-İşveren İlişkisi: İşverenin, mal sahibinin ve kullanıcının gereksinimlerini saptama ve kamu yararıyla çelişmeyecek biçimde çözümleme sorumluluğunu anlama.
PÇ-23
Takım Çalışması ve İşbirliği: Tasarım ve uygulama projelerini başarıyla tamamlayabilmek amacıyla, proje takımı ve çok disiplinli ekiplerle işbirliği içinde çalışma becerisi.
PÇ-24
Proje Yönetimi: Mimari proje alma yöntemleri, danışmanların seçimi, proje ekiplerinin oluşturulması, proje teslim yöntemleri, hizmet sözleşmeleri vb. konuları anlama.
PÇ-25
Uygulama Yönetimi: Finans yönetimi, iş planlaması, kalite yönetimi, risk yönetimi, tartışma, uzlaşma vb. mimari uygulama sürecinin temel ilkelerini anlama.
PÇ-26
Liderlik: Toplumun çevresel, sosyal ve estetik duyarlılıklarını gözeterek, yapı tasarımı ve uygulama süreçlerini örgütleme ve geliştirme yöntemlerini anlama.
PÇ-27
Yasal Haklar ve Sorumluluklar: Mimarın mesleki haklarında, topluma ve işverenine karşı sorumluluklarında belirleyici rolü olan yasal çerçeveyi anlama.
PÇ-28
Meslek Pratiği: Mesleki gelişimde meslek öncesi pratiğin rolünü, işveren ve stajyerin karşılıklı hak ve sorumluluklarını anlama.
PÇ-29
Meslek Etiği: Mimari tasarım ve uygulamada toplumsal, politik ve kültürel öğelere ilişkin mesleki yargıların oluşumu için gereken etik yaklaşımları anlama.