BU DERSİN SONUNDA ÖĞRENCİLERİN; BAŞTA DEPREM OLMAK ÜZERE TÜM AFETLERE KARŞI FARKINDA OLMA YETENEKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ , AĞIRLIKLI OLARAK DA DEPREM RİSK VE TEHLİKELERİNİ EN AZA İNDİRGEMEYİ ÖĞRENMELERİ,
PRATİKTE YAPISAL VE YAPISAL OLMAYAN HASARLARI AZALTMAYI ÖĞRENMELERİ VE DOĞRU DAVRANIŞ ALIŞKANLIĞINI KAZANMALARI AMAÇLANMAKTADIR.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
AFET YÖNETİMİ
SUNUM
2. Hafta
AFET ZARARLARININ AZALTILMASI
SUNUM
3. Hafta
DEPREMDEN KORUNMA BILINCINE GİRİŞ
SUNUM
4. Hafta
DEPREMDEN KORUNMA BILINCI
SUNUM
5. Hafta
YAPISAL BILINÇ TEMEL ÖĞRETILERI 1
SUNUM
6. Hafta
YAPISAL BILINÇ TEMEL ÖĞRETILERI 2
SUNUM
7. Hafta
YAPISAL BILINÇ TEMEL ÖĞRETILERI 3
SUNUM
8. Hafta
YAPISAL BILINÇ TEMEL ÖĞRETILERI 4
SUNUM
9. Hafta
YAPISAL OLMAYAN TEHLIKELERI AZALTMA: Y.O.T.A ÖĞRETILERI 1
SUNUM
10. Hafta
DOĞAL AFET ZARARLARININ AZALTILMASINDA GÜVENLİ DAVRANIŞ ÖĞRETİLERİ VE İLKELERİ
SUNUM
11. Hafta
KORUNMA KÜLTÜRÜNDE TEMEL ÖĞRETILER
SUNUM
12. Hafta
İLK YARDIMIN BİLGİLERİ
SUNUM
13. Hafta
İLK YARDIMIN TEMEL ÖĞRETİLERİ
SUNUM
14. Hafta
SIVIL SAVUNMA ÖĞRETİLERİ
SUNUM
15. Hafta
TOPLUM LİDERLERİNİ BİLİNÇLENDİRME
SUNUM
16. Hafta
DİĞER DOĞAL AFETLER; SEL, TOPRAK KAYMASI, YANGIN, ÇIĞ.
SUNUM
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Derse Devam / Katılım
1
70
ÖÇ-1
20. YY IN ÖNEMLİ DEPREMLERİNİN İNCELENMESİ
ÖÇ-2
AVRUPA MAKRO SİSMİK DEPREM ÖLÇEĞİNİN YORUMLANMASI
ÖÇ-3
AFET BİLİNCİ KAVRAMI
ÖÇ-4
DEPREMDEN KORUNMA BİLİNCİNİN ÖNEMİ
ÖÇ-5
DEPREM TEHLİKELERİ VE RİSKLERİ
ÖÇ-6
DEPREM RİSKLERİNİN AZALTILMA YÖNTEMLERİ
ÖÇ-7
YAPISAL BİLİNÇ
ÖÇ-8
YAPISAL OLMAYAN TEHLİKELERİN AZALTILMASI
ÖÇ-9
DEPREM ÖNCESİ VE SONRASINDAKİ DOĞRU DAVRANIŞLAR
ÖÇ-10
AİLE AFET HAZIRLIK PLANI YAPILMASI
ÖÇ-11
DEPREM EGZERSİZLERİ
ÖÇ-12
PSİKOLOJİK DESTEĞİN ÖNEMİ
ÖÇ-13
AFET SONRASI İYİLEŞTİRME ÇALIŞMALARI
ÖÇ-14
TOPLUMDA AFET GÖNÜLLÜLÜĞÜ KAVRAMININ ÖNEMİ
Program Çıktıları
PÇ-1
Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2
Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3
İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4
İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5
Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6
Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7
İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8
Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9
Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10
Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek