Ders kapsamında, öğrencilerin teknolojinin ve farklı medya biçimlerinin gelişmesine dair bir anlayış edinmesi, eski ve yeni medya biçimleri arasında karşılaştırma yapabilmesi ve medya teknolojilerinin toplum ve kültür üzerine etkilerini görebilecek bir anlayışa ulaşması hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör.Büşra Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi günü saat 11.00'da, İncirli Yerleşkesi 2B05 nolu derslikte işlenmektedir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi günleri 14.00 - 15.00 saatleri arasında, İncirli Yerleşkesi 3A03 nolu odada görüşülebilir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, örnekleme, sunum
Temel Kaynaklar
- Temel ders notları
- Frederick Barbier, Catherine Bertho Lavenir: Medya Tarihi, Okyanus Yayınları, 2002.
- Marshall T. Poe: İletişim Tarihi: Konuşmanın Evriminden İnternete Medya ve Toplum, Islık Yayınları, 2015.
- David Crowley, Paul Heyer: İletişim Tarihi: Teknoloji - Kültür - Toplum, Phoneix Yayınları, 2010.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Medya ve kitle iletişim araçlarına genel bakış
Anlatım, örnekleme, sunum
2. Hafta
Matbaanın bulunuşu, Türkiye ve dünyada yazılı basının ortaya çıkış süreci
Anlatım, örnekleme, sunum
3. Hafta
Yazılı basının gelişim süreci
Anlatım, örnekleme, sunum
4. Hafta
Radyonun bulunuşu ve gelişimi
Anlatım, örnekleme, sunum
5. Hafta
Televizyonun icadı, Türkiye ve dünyada televizyonun gelişim süreci
Anlatım, örnekleme, sunum
6. Hafta
Vize
7. Hafta
Uydu ve kablo teknolojileri
Anlatım, örnekleme, sunum
8. Hafta
Bilgisayarın icadı ve gelişimi
Anlatım, örnekleme, sunum
9. Hafta
İnternetin bulunuşu ve internet teknolojilerinin gelişimi
Anlatım, örnekleme, sunum
10. Hafta
Dijital çağda iletişim teknolojileri
Anlatım, örnekleme, sunum
11. Hafta
Dijital çağda iletişim teknolojilerinin toplumsal etkileri
Anlatım, örnekleme, sunum
12. Hafta
Öğrenci sunumları
Anlatım, örnekleme, sınıf içi tartışma
13. Hafta
Öğrenci sunumları
Anlatım, örnekleme, sınıf içi tartışma
14. Hafta
Öğrenci sunumları, genel değerlendirme
Anlatım, örnekleme, sınıf içi tartışma
15. Hafta
Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
İletişim tarihine, teknolojiye ve yeniliğe ilişkin kavramları öğrenmek.İletişim araçlarının tarihsel gelişimi hakkında gerekli olan kuramsal bilgiyi edinmek.
ÖÇ-2
Eski ve yeni medya formları arasında eleştirel bir ayrım sağlayabilmeyi öğrenmek.
ÖÇ-3
Teknolojik gelişmelerin medya araçları üzerindeki etkisini kavramak.
ÖÇ-4
Çeşitli ülkelerdeki egemen iletişim biçimlerini ve medya araçlarının yapılarını bilmek.
ÖÇ-5
Eleştirel bir tarih perspektifi kazanmak.
Program Çıktıları
PÇ-1
Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2
Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3
İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4
İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5
Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6
Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7
İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8
Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9
Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10
Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek