Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Reklamcılığa Giriş

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
DMP1003 1 Reklamcılığa Giriş 2/0/0 Z Türkçe 2
Dersin Amacı
p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 12.6px; font: 9.0px Verdana; color: #383838} span.s1 {font-kerning: none}

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 11.0px 'Helvetica Neue'; color: #000000} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 11.0px 'Helvetica Neue'; color: #000000; min-height: 12.0px} span.s1 {font-kerning: none} - Reklam konusunu bütünleşik pazarlama iletişimi açısından irdelemek.

 

- Reklam kampanyası süreçleri ve kampanya oluşturmak.

 

- Reklam ile ilgili terimleri öğrenmek.

 

- Güncel reklam örneklerini irdelemek.

Ön Koşullar ...
Eş Koşullar ...
Özel Koşullar ...
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Volkan Biçer
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba 09:00-10:50 3B06
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba 09:00-10:50 3B06
Öğretim Yöntem ve Teknikleri p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 12.6px; font: 9.0px Verdana; color: #383838} span.s1 {font-kerning: none}

-Anlatım, örnekleme, sunum

Temel Kaynaklar -Ders Notları
Diğer Kaynaklar p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 12.6px; font: 9.0px Verdana; color: #383838} span.s1 {font-kerning: none}

-Odabaşı ,Yavuz, Oyman, Mine, Pazarlama İletişimi Yönetimi, MediaCat Kitabevi

-Elden Müge, Reklamcılık, İletişim Yayınları

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 12.6px; font: 9.0px Verdana; color: #383838} span.s1 {font-kerning: none}-Odabaşı ,Yavuz, Oyman, Mine, Pazarlama İletişimi Yönetimi, MediaCat Kitabevi, 2005.

-Elden Müge, Reklamcılık, İletişim Yayınları, 2004.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş & Reklama genel bir bakış. Anlatım, Örnekleme, Sunum
2. Hafta Reklam Ekosistemi ve Oyuncular: Kreatif Ajanslar Anlatım, Örnekleme, Sunum
3. Hafta Reklam Ekosistemi ve Oyuncular: Medya Planlama Ajansları Anlatım, Örnekleme, Sunum
4. Hafta Reklam Türleri: TV Anlatım, Örnekleme, Sunum
5. Hafta Atölye Çalışması: TV Spotu Çekme Anlatım, Örnekleme, Sunum
6. Hafta Reklam Türleri: Print & Outdoor Anlatım, Örnekleme, Sunum
7. Hafta Atölye Çalışması: Print Reklam Fikri Geliştirme Anlatım, Örnekleme, Sunum
8. Hafta Reklam Türleri: Sosyal Medya Anlatım, Örnekleme, Sunum
9. Hafta Vize Projesi Hazırlık: Proje Geliştirme Anlatım, Örnekleme, Sunum
10. Hafta VİZE SINAVI SUNUMU: Role Play Anlatım, Örnekleme, Sunum
11. Hafta Brief Nedir? Nasıl Yazılır? Anlatım, Örnekleme, Sunum
12. Hafta Atölye Çalışması: Cannes Lions Ödüllü Reklam İnceleme Anlatım, Örnekleme, Sunum
13. Hafta Atölye Çalışması: Ajans çalışanları ile Proje Geliştirme Anlatım, Örnekleme, Sunum
14. Hafta Atölye Çalışması: Ajans çalışanları ile Proje Geliştirme Anlatım, Örnekleme, Sunum
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Reklamın genel ilkelerini bilmek
ÖÇ-2Pazarlama iletişimi konusunda bilgilenmek
ÖÇ-3Reklamveren ve reklam ajansı ilişkileri konusunda bilgilenme
ÖÇ-4Reklamcının sorumlulukları ve meslek etiği açısından bilinmesi gerekenleri öğrenmek
Program Çıktıları
PÇ-1Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4