Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Pazarlama İletişimine Giriş

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
DMP1004 1 Pazarlama İletişimine Giriş 3/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Bu derste, öğrencilerin "pazarlama" ile ilgili teorik ve pratik bilgi sahibi olması, pazarlama iletişimi unsurlarını Türkiye ve dünyadan güncel örneklerle kavraması beklenmektedir.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. İrem Oran
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 12:00-14:45, İncirli Yerleşkesi ZA1 nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 11:00-12:45, İncirli Yerleşkesi, 2A03
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  - Anlatım, örnekleme, tartışma
Temel Kaynaklar - Ders Notları
Diğer Kaynaklar - Pazarlama İletişimi Yönetimi, Yavuz Odabaşı&Mine Oyman, MediaCat

- Pazarlamanın 22 Kuralı, Al Ries&Jack Trout, MediaCat

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş Dersi; İletişim, İletişim Süreci, İletişim Türleri Anlatım, Örnekleme, Tartışma
2. Hafta Pazarlama İletişimi Kavramı ve Öğeleri Anlatım, Örnekleme, Tartışma
3. Hafta Tutundurma Karması Anlatım, Örnekleme, Tartışma
4. Hafta Pazarlama İletişimi Aracı Olarak Reklam Anlatım, Örnekleme, Tartışma
5. Hafta Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler Anlatım, Örnekleme, Tartışma
6. Hafta Pazarlama İletişimi ve Kişisel Satış Anlatım, Örnekleme, Tartışma
7. Hafta Satış Tutundurma Anlatım, Örnekleme, Tartışma
8. Hafta Vize Sınavı (Yazılı) Vize Sınavı (Yazılı)
9. Hafta Bütünleşik Pazarlama İletişimi Anlatım, Örnekleme, Tartışma
10. Hafta Pazarlama Karması Unsurları ve Pazarlama İletişimi Anlatım, Örnekleme, Tartışma
11. Hafta Diğer Pazarlama İletişimi Unsurları (Doğrudan Pazarlama, Veri Tabanı Pazarlama, Sponsorluk, Marka Yerleştirme, Ticari Fuar&Sergiler, Sosyal Kampanyalar, Kurumsal Sosyal Girişimler, İnternette Pazarlama) Anlatım, Örnekleme, Tartışma
12. Hafta Pazarlama İletişimi Planlama Süreci-I (Durum Analizi, SWOT Analizi, Amaçların Belirlenmesi, Hedef Kitlenin Seçimi) Anlatım, Örnekleme, Tartışma
13. Hafta Pazarlama İletişimi Planlama Süreci-II (Mesaj&Medya Stratejisinin Belirlenmesi, Pazarlama İletişimi Bütçesinin Belirlenmesi, Uygulama ve Değerlendirme) Anlatım, Örnekleme, Tartışma
14. Hafta Pazarlama İletişimi ve Etik Anlatım, Örnekleme, Tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1İletişim pratikleri ile ilgili bilgi sahibi olma
ÖÇ-2Pazarlama ile ilgili teorik ve pratik bilgi sahibi olma
ÖÇ-3Tutundurma karması ile ilgili detaylara hakim olma
ÖÇ-4Pazarlama iletişim planlama sürecini kavrama
Program Çıktıları
PÇ-1Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4