Bu derste, öğrencilerin "pazarlama" ile ilgili teorik ve pratik bilgi sahibi olması, pazarlama iletişimi unsurlarını Türkiye ve dünyadan güncel örneklerle kavraması beklenmektedir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
- Pazarlama İletişimi Yönetimi, Yavuz Odabaşı&Mine Oyman, MediaCat
- Pazarlamanın 22 Kuralı, Al Ries&Jack Trout, MediaCat
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş Dersi; İletişim, İletişim Süreci, İletişim Türleri
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
2. Hafta
Pazarlama İletişimi Kavramı ve Öğeleri
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
3. Hafta
Tutundurma Karması
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
4. Hafta
Pazarlama İletişimi Aracı Olarak Reklam
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
5. Hafta
Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
6. Hafta
Pazarlama İletişimi ve Kişisel Satış
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
7. Hafta
Satış Tutundurma
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
8. Hafta
Vize Sınavı (Yazılı)
Vize Sınavı (Yazılı)
9. Hafta
Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
10. Hafta
Pazarlama Karması Unsurları ve Pazarlama İletişimi
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
11. Hafta
Diğer Pazarlama İletişimi Unsurları (Doğrudan Pazarlama, Veri Tabanı Pazarlama, Sponsorluk, Marka Yerleştirme, Ticari Fuar&Sergiler, Sosyal Kampanyalar, Kurumsal Sosyal Girişimler, İnternette Pazarlama)
Pazarlama İletişimi Planlama Süreci-II (Mesaj&Medya Stratejisinin Belirlenmesi, Pazarlama İletişimi Bütçesinin Belirlenmesi, Uygulama ve Değerlendirme)
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
14. Hafta
Pazarlama İletişimi ve Etik
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
İletişim pratikleri ile ilgili bilgi sahibi olma
ÖÇ-2
Pazarlama ile ilgili teorik ve pratik bilgi sahibi olma
ÖÇ-3
Tutundurma karması ile ilgili detaylara hakim olma
ÖÇ-4
Pazarlama iletişim planlama sürecini kavrama
Program Çıktıları
PÇ-1
Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2
Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3
İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4
İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5
Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6
Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7
İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8
Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9
Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10
Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek