Öğrencilerin günümüz mesaj bombardımanı altında fark yaratan projeler yaratabilmesi için yaratıcı düşüncelerini geliştirmek ve tasarım programları üzerinden bol uygulamalı örneklerle tasarım becerilerini geliştirmek.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
- Yaratıcı Düşünme, David Cox, Nobel Akademik Yayıncılık
- Yaratıcı Düşünce, Michael Michalko, Koridor Yayıncılık
- Tasarım Yönetimi, Brigitte Borja De Mozota, MediaCat
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş Dersi; Yaratıcılığı Anlamak
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
2. Hafta
Yaratıcı Zihniyeti Keşfetmek
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
3. Hafta
Yaratıcı Düşünme Teknikleriyle Zihnimizi Açmak
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
4. Hafta
Yaratıcı Bir Şekilde Çalışmak
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
5. Hafta
Gerçekleşmiş Olan İyi Fikirler
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
6. Hafta
İlham Verici/Yaratıcı İşletmeler/Örnekler
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
7. Hafta
İlham Verici/Yaratıcı Bireyler
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
8. Hafta
Vize Sınavı
Vize Sınavı
9. Hafta
Gestalt İlkeleri
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
10. Hafta
Photoshop LAB Dersi
Uygulama
11. Hafta
Photoshop LAB Dersi
Uygulama
12. Hafta
Photoshop LAB Dersi
Uygulama
13. Hafta
Photoshop LAB Dersi
Uygulama
14. Hafta
Photoshop LAB Dersi
Uygulama
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
1
30
Final
1
40
ÖÇ-1
Yaratıcılığı anlamak ve pratikte kullanabilmek
ÖÇ-2
Tasarım ilke ve pratiklerini bilmek
ÖÇ-3
İleri seviye Photoshop bilgisine sahip olmak
Program Çıktıları
PÇ-1
Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2
Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3
İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4
İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5
Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6
Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7
İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8
Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9
Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10
Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek