Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Tasarım ve Yaratıcı Düşünce

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
DMP1005 1 Tasarım ve Yaratıcı Düşünce 1/2/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Öğrencilerin günümüz mesaj bombardımanı altında fark yaratan projeler yaratabilmesi için yaratıcı düşüncelerini geliştirmek ve tasarım programları üzerinden bol uygulamalı örneklerle tasarım becerilerini geliştirmek.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. İrem Oran
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 13:00-15:45, İncirli Yerleşkesi 2B07, 5B04 nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 11:00-12:45, İncirli Yerleşkesi, 2A03
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Anlatım, örnekleme, tartışma

Temel Kaynaklar - Ders Notları
Diğer Kaynaklar

- Yaratıcı Düşünme, David Cox, Nobel Akademik Yayıncılık

- Yaratıcı Düşünce, Michael Michalko, Koridor Yayıncılık

- Tasarım Yönetimi, Brigitte Borja De Mozota, MediaCat

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş Dersi; Yaratıcılığı Anlamak Anlatım, Örnekleme, Tartışma
2. Hafta Yaratıcı Zihniyeti Keşfetmek Anlatım, Örnekleme, Tartışma
3. Hafta Yaratıcı Düşünme Teknikleriyle Zihnimizi Açmak Anlatım, Örnekleme, Tartışma
4. Hafta Yaratıcı Bir Şekilde Çalışmak Anlatım, Örnekleme, Tartışma
5. Hafta Gerçekleşmiş Olan İyi Fikirler Anlatım, Örnekleme, Tartışma
6. Hafta İlham Verici/Yaratıcı İşletmeler/Örnekler Anlatım, Örnekleme, Tartışma
7. Hafta İlham Verici/Yaratıcı Bireyler Anlatım, Örnekleme, Tartışma
8. Hafta Vize Sınavı Vize Sınavı
9. Hafta Gestalt İlkeleri Anlatım, Örnekleme, Tartışma
10. Hafta Photoshop LAB Dersi Uygulama
11. Hafta Photoshop LAB Dersi Uygulama
12. Hafta Photoshop LAB Dersi Uygulama
13. Hafta Photoshop LAB Dersi Uygulama
14. Hafta Photoshop LAB Dersi Uygulama
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 1 30
Final 1 40


ÖÇ-1Yaratıcılığı anlamak ve pratikte kullanabilmek
ÖÇ-2Tasarım ilke ve pratiklerini bilmek
ÖÇ-3İleri seviye Photoshop bilgisine sahip olmak
Program Çıktıları
PÇ-1Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3