Öğrencilerin, dijital çağda pazarlama iletişimi stratejileri geliştirebilmeleri için başta internet sitesi, arama motoru optimizasyonu, sosyal medya, dijital reklamcılık ile ilgili konular olmak üzere güncel örnekler üzerinden teorik ve pratik bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör.İrem Oran
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 09:00-11:50, ZA1 İncirli Yerleşkesi
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi 13:00-14:00 2A04 İncirli Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım, örnekleme, tartışma
Temel Kaynaklar
- Ders Notları
Diğer Kaynaklar
- Dijital Pazarlama, Damian Ryan, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
- Dijital Pazarlama Stratejisi, Simon Kingsnorth, Nobel
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş Dersi; Dijital Pazarlama Nedir?
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
2. Hafta
Dijital Pazarlama ve İşletme Stratejisi
Anlatım, Örnekleme, Uygulama Tartışma
3. Hafta
Dijital Pazarlama İletişiminde İnternet Sitelerinin Rolü
Dijital Pazarlama İletişiminde Planlama Süreci ve Rakip Analizi
Anlatım, Örnekleme, Uygulama Tartışma
11. Hafta
Kullanıcı Deneyimi ve Dönüşüm
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
12. Hafta
E-Posta Pazarlama
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
13. Hafta
Mobil Pazarlama
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
14. Hafta
Analiz ve Raporlama
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Dijital Pazarlama ile İlgili Temel ve Pratik Bilgi Sahibi Olmak
ÖÇ-2
Dijital Pazarlama Stratejileri Geliştirebilmek
ÖÇ-3
Dijital Pazarlama ile İlgili Planlama ve Süreç Takibi Yapabilmek
ÖÇ-4
Dijital Pazarlama Performans Değerlendirmesi Yapabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2
Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3
İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4
İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5
Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6
Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7
İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8
Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9
Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10
Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek