Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Sosyal Medya

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
DMP2002 2 Sosyal Medya 1/2/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Sosyal ağlar üzerinden farklı sektörlere ve markalara yönelik içerik ve pazarlama stratejileri geliştirebilmek, kampanya oluşturabilmek ve performans ölçümlemesi yapabilmek.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.İrem Oran
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 09:00-11:50, ZA1 İncirli Yerleşkesi
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 13:00-14:00 2A04 İncirli Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Anlatım, örnekleme, tartışma
Temel Kaynaklar - Ders Notları
Diğer Kaynaklar - Sosyal Patlama!, Jeffrey Gitomer, MediaCat

- Sosyal Medya Canavarı Olmak İster misin?, Oğuzhan Saruhan
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş Dersi; Sosyal Medyanın Kısa Tarihi Anlatım, Örnekleme, Tartışma
2. Hafta Sosyal Medyada Gündem Takibi Anlatım, Örnekleme, Tartışma
3. Hafta Sosyal Ağlarda İçerik Üretimi Anlatım, Örnekleme, Uygulama, Tartışma
4. Hafta Sosyal Medya Monitoring Anlatım, Örnekleme, Uygulama, Tartışma
5. Hafta Sosyal Medya Stratejileri I; Facebook, Instagram, Youtube… Anlatım, Örnekleme, Uygulama, Tartışma
6. Hafta Sosyal Medya Stratejileri II; Twitter, Linkedin, Pinterest… Anlatım, Örnekleme, Uygulama, Tartışma
7. Hafta Türkiye ve Dünyada Etkili Sosyal Medya Kullanım Örnekleri Anlatım, Örnekleme, Tartışma
8. Hafta Vize Sınavı Vize Sınavı
9. Hafta Farklı Sektörlerde Farklı Sosyal Medya Uygulamaları Anlatım, Örnekleme, Uygulama, Tartışma
10. Hafta Sosyal Medya ve Viral Pazarlama Anlatım, Örnekleme, Tartışma
11. Hafta Sosyal Medya ve Kriz Yönetimi Anlatım, Örnekleme, Uygulama, Tartışma
12. Hafta Sosyal Medyada Ölçümleme ve Analiz Anlatım, Örnekleme, Uygulama, Tartışma
13. Hafta Proje Sunumları
14. Hafta Proje Sunumları
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Projeler 1 30
Final 1 40


ÖÇ-1Sosyal Ağlar ile İlgili Temel ve Pratik Bilgi Sahibi Olmak
ÖÇ-2Sosyal Ağlarda Strateji Geliştirebilmek
ÖÇ-3Sosyal Ağ Pazarlaması ile İlgili Planlama ve Süreç Takibi Yapabilmek
ÖÇ-4Sosyal Ağlarda Performans Değerlendirmesi Yapabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4