Sosyal ağlar üzerinden farklı sektörlere ve markalara yönelik içerik ve pazarlama stratejileri geliştirebilmek, kampanya oluşturabilmek ve performans ölçümlemesi yapabilmek.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör.İrem Oran
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 09:00-11:50, ZA1 İncirli Yerleşkesi
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi 13:00-14:00 2A04 İncirli Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım, örnekleme, tartışma
Temel Kaynaklar
- Ders Notları
Diğer Kaynaklar
- Sosyal Patlama!, Jeffrey Gitomer, MediaCat
- Sosyal Medya Canavarı Olmak İster misin?, Oğuzhan Saruhan
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş Dersi; Sosyal Medyanın Kısa Tarihi
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
2. Hafta
Sosyal Medyada Gündem Takibi
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
3. Hafta
Sosyal Ağlarda İçerik Üretimi
Anlatım, Örnekleme, Uygulama, Tartışma
4. Hafta
Sosyal Medya Monitoring
Anlatım, Örnekleme, Uygulama, Tartışma
5. Hafta
Sosyal Medya Stratejileri I; Facebook, Instagram, Youtube…
Anlatım, Örnekleme, Uygulama, Tartışma
6. Hafta
Sosyal Medya Stratejileri II; Twitter, Linkedin, Pinterest…
Anlatım, Örnekleme, Uygulama, Tartışma
7. Hafta
Türkiye ve Dünyada Etkili Sosyal Medya Kullanım Örnekleri
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
8. Hafta
Vize Sınavı
Vize Sınavı
9. Hafta
Farklı Sektörlerde Farklı Sosyal Medya Uygulamaları
Anlatım, Örnekleme, Uygulama, Tartışma
10. Hafta
Sosyal Medya ve Viral Pazarlama
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
11. Hafta
Sosyal Medya ve Kriz Yönetimi
Anlatım, Örnekleme, Uygulama, Tartışma
12. Hafta
Sosyal Medyada Ölçümleme ve Analiz
Anlatım, Örnekleme, Uygulama, Tartışma
13. Hafta
Proje Sunumları
14. Hafta
Proje Sunumları
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Projeler
1
30
Final
1
40
ÖÇ-1
Sosyal Ağlar ile İlgili Temel ve Pratik Bilgi Sahibi Olmak
ÖÇ-2
Sosyal Ağlarda Strateji Geliştirebilmek
ÖÇ-3
Sosyal Ağ Pazarlaması ile İlgili Planlama ve Süreç Takibi Yapabilmek
ÖÇ-4
Sosyal Ağlarda Performans Değerlendirmesi Yapabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2
Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3
İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4
İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5
Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6
Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7
İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8
Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9
Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10
Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek