Öğrencilerin, arama motoru reklamcılığı ve sosyal ağ reklamcılığı başta olmak üzere dijital reklamcılık ile ilgili uygulamaları kavrayabilmesi ve farklı sektörlere yönelik dijital reklamcılık stratejileri geliştirebilmesi.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör.İrem Oran
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 14:00-16:50, ZA1-5B06 İncirli Yerleşkesi
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi 13:00-14:00 2A04 İncirli Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım, örnekleme, uygulama, tartışma
Temel Kaynaklar
- Ders notları
Diğer Kaynaklar
- Dijital Çağda Ogilvy’ye Göre Reklamcılık, Miles Young, The Kitap
- Satan Reklam Yaratmak, Luke Sullivan-Sam Bennett, MediaCat
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş Dersi; Reklamcılık ile İlgili Temel Kavramlar
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
2. Hafta
Reklamcılıkta Stratejinin Önemi
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
3. Hafta
Dijital Reklamcılıkta İçerik ve Tasarım
Anlatım, Örnekleme, Uygulama, Tartışma
4. Hafta
Dijital Reklamcılıkta Planlama Süreci
Anlatım, Örnekleme, Uygulama, Tartışma
5. Hafta
Advergame
Anlatım, Örnekleme, Uygulama, Tartışma
6. Hafta
Arama Motoru Reklamcılığı
Anlatım, Örnekleme, Uygulama, Tartışma
7. Hafta
Sosyal Ağ Reklamcılığı
Anlatım, Örnekleme, Uygulama, Tartışma
8. Hafta
Vize Sınavı
Vize Sınavı
9. Hafta
Re-Marketing
Anlatım, Örnekleme, Uygulama, Tartışma
10. Hafta
İçerik Reklamları, Video Reklamlar
Anlatım, Örnekleme, Uygulama, Tartışma
11. Hafta
Dijital Reklamcılıkta Sık Kullanılan Diğer Stratejiler
Anlatım, Örnekleme, Uygulama, Tartışma
12. Hafta
Dijital Reklamcılıkta Ölçümleme ve Analiz
Anlatım, Örnekleme, Uygulama, Tartışma
13. Hafta
Proje Sunumları
14. Hafta
Proje Sunumları
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Projeler
1
30
Final
1
40
ÖÇ-1
Dijital Reklamcılık ile İlgili Temel ve Pratik Bilgi Sahibi Olmak
ÖÇ-2
Dijital Reklamcılık Stratejileri Geliştirebilmek
ÖÇ-3
Dijital Reklamcılık ile İlgili Planlama ve Süreç Takibi Yapabilmek
ÖÇ-4
Dijital Reklamcılıkta Performans Değerlendirmesi Yapabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2
Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3
İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4
İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5
Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6
Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7
İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8
Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9
Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10
Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek