Bilişim hukuku dersinin amacı bilişim alanında işlenen suçlar ile bunlarla mücadele yöntemleri ve alınması gereken önlemler ile özellikle 5651 sayılı kanun bağlamında internet ortamında yapılan yayınların düzenlenmesi ve bu yayınlar yoluyla işlenen suçlarla mücadele edilmesi ve internet bağlamında fikri mülkiyet, kişisel verilere ilişkin düzenlemeler, internet üzerinden kurulan sözleşmeler ve kişilik hakları konusunda bilgi sahibi olmasının sağlanmasıdır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğretim Üyesi Yasemin Filiz Saygılar Kırıt
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 12.00-14.00, İncirli Yerleşkesi, ZA1
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr. Öğr. Üyesi Yasemin Filiz Saygılar Kırıt, Şirinevler Yerleşkesi, Hukuk Fakültesi, 6. Kat CEHAMER, Perşembe, 13.00-14.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım, tartışma, sunum
Temel Kaynaklar
-Berrin Akbulut, Bilişim Alanında Suçlar, Adalet, 2017 Kasım, Ankara , 2. Baskı, ISBN/Ref: 9786053003298.
-Teorik ve Pratik Ceza Özel Hukuku, Prof. Dr. Durmuş Tezcan, Prof. Dr. Mustafa Ruhan Erdem, Yrd. Doç. Dr. Rifat Murat Önok, Seçkin, Ekim 2019, 17. Baskı,ISBN/Ref: 978-975-02-5746-9.
- Murat Volkan Dülger, Bilişim, Kişisel Verilerin Korunması ve İnternet İletişimi Mevzuatı, Seçkin, Eylül 2017, 2. Baskı, ISBN/Ref: 9789750244384.
-Porf. Dr. B.Zakir Avşar, Prof. Dr. Gürsel Öngören, Bilişim Hukuku, İstanbul 2010.
-Lütfi Başöz, Ramazan Çakmakçı, Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun, Seçkin, Haziran 2016.
-Prof. Dr. Rauf Karasu/Dr. Cahit Suluk/Temel Nal, Fikri Mülkiyet Hukuku, Seçkin, Eylül 2017.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
5651 sayılı kanun bağlamında internet ortamında yapılan yayınların düzenlenmesi ve bu yayınlar yoluyla işlenen suçlarla mücadele edilmesi
(SA)
2. Hafta
Yer sağlayıcı, içerik sağlayıcı, kişisel kullanıcı, erişim sağlayıcı ve alt yapı sağlayıcı kavramları ile bu kişilerin yükümlülük ve sorumlulukları
(SA)
3. Hafta
İçeriğin çıkartılması ve erişimin engellenmesi tedbirleri
(SA)
4. Hafta
Temel hak olarak internet erişimi
(SA)
5. Hafta
Dünyada ve Türkiye’de internet erişiminin engellenmesi ve istihbarat amacıyla gözlenmesi uygulamaları
(SA)
6. Hafta
Bilişim suçları (TCK md. 243, 244, 245, 245/A) ve kabahatler
(SA)
7. Hafta
Uluslararası sözleşmeler ve Avrupa Topluluğu direktifleri
(SA)
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
İnternet, kişilik hakları ve alan adları
(SA)
10. Hafta
Kişisel verilerin korunması ve karşılaşılan sorunlar
(SA)
11. Hafta
İnternet, telif hakları, marka ve haksız rekabet
(SA)
12. Hafta
İnternette kurulan sözleşmeler, elektronik ticaret ve elektronik reklamlar
(SA)
13. Hafta
İnternetteki hak ihlallerinin özel hukuk bakımından sonuçları: İnternet aktörlerinin hukuki sorumluluğu
(SA)
14. Hafta
Seminer
(SA)
15. Hafta
Final
16. Hafta
Final
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
10
Final
1
90
ÖÇ-1
5651 sayılı kanun bağlamında internet ortamında yapılan yayınların düzenlenmesi ve bu yayınlar yoluyla işlenen suçlarla mücadele edilmesi konusunda bilgi sahibi olması
ÖÇ-2
Yer sağlayıcı, içerik sağlayıcı, kişisel kullanıcı, erişim sağlayıcı ve alt yapı sağlayıcı kavramları ile bu kişilerin yükümlülük ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olması
ÖÇ-3
İçeriğin çıkartılması ve erişimin engellenmesi tedbirleri konusunda bilgi sahibi olması
ÖÇ-4
Temel hak olarak internet erişimi kavramları hakkında bilgi sahibi olması
ÖÇ-5
Dünyada ve Türkiye’de internet erişiminin engellenmesi ve istihbarat amacıyla gözlenmesi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olması
ÖÇ-6
Bilişim suçları (TCK md. 243, 244, 245, 245/A) ve kabahatler konusunda bilgi sahibi olması
ÖÇ-7
Uluslararası sözleşmeler ve Avrupa Topluluğu direktifleri hakkında bilgi sahibi olması
ÖÇ-8
İnternet bağlamında fikri mülkiyet, kişisel veriler, elektronik sözleşmeler ve kişilik hakları konusunda temel bilgilere sahip olması
Program Çıktıları
PÇ-1
Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2
Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3
İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4
İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5
Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6
Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7
İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8
Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9
Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10
Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek