Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Mobil Pazarlama

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
DMP3002 3 Mobil Pazarlama 1/2/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Temel mobil pazarlama bilgisi verilmesinin yanı sıra, iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve dijitalleşmenin etkisiyle pazarlamanın bugün geldiği nokta, mobil pazarlamanın nasıl ortaya çıktığı, mobil pazarlamada tüketici, mobil pazarlama stratejileri, mobil pazarlama karması, mobil reklamlar, mobil pazarlama araçları ve uygulamaları hakkında farkındalık yaratmaktır.
Ön Koşullar ...
Eş Koşullar ...
Özel Koşullar Yoktur.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Emine Anık
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 15:00-17:45, CATS Meetings
Görüşme Saatleri ve Yeri CATS Meetings
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Bu ders, %40’a kadar Dijital Uzaktan Eğitim kapsamında planlanmış olup Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecektir.
Temel Kaynaklar A'dan Z'ye Mobil Pazarlama, Prof Dr. Ruziye Cop, Dr. Öğr. Üy. Oya Eru, Beta yayınları,İstanbul, 2019  

A'dan Z'ye Pazarlama, P. Kotler, Medicat, İstanbul, 2019
Diğer Kaynaklar Pazarlama 4.0, P. Kotler, 2018.

Akademik ve sektörel yayınlar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İnternet Trendlerinin Evrimi, Pazarlama ve Yeni Tüketici Dijital Eğitim
2. Hafta Mobilite ve Mobil Pazarlama Kavramı Dijital Eğitim
3. Hafta Mobil Pazarlamada Tüketici ve CRM Dijital Eğitim
4. Hafta Mobil Pazarlama Stratejileri: 3R Dijital Eğitim
5. Hafta Mobil Pazarlamada Stratejik Planlama Süreci ve Uygulanan Stratejiler Dijital Eğitim
6. Hafta Genel Tekrar Dijital Eğitim
7. Hafta Vize Sınavı sınav
8. Hafta Mobil Pazarlama Karması Dijital Eğitim
9. Hafta Mobil Reklam Uygulamaları Dijital Eğitim
10. Hafta Mobil Pazarlama Araçları Dijital Eğitim
11. Hafta Mobil Pazarlamada İzin ve Etik Dijital Eğitim
12. Hafta Mobil Pazarlamada Nöropazarlama Uygulamaları Dijital Eğitim
13. Hafta Dünyada ve Türkiye'de Mobil Pazarlama Uygulamaları Dijital Eğitim
14. Hafta Genel Tekrar Dijital Eğitim
15. Hafta Final sınav
16. Hafta Final sınav
17. Hafta Final sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1İletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve dijitalleşmenin etkisiyle pazarlamanın bugün geldiği noktayı, internet trendlerinin evrimini, yeni tüketiciyi, mobil pazarlamanın ortaya çıkışını anlatır ve temel mobil pazarlama bilgisi verir.
ÖÇ-2Mobil pazarlamada tüketici, CRM, stratejik planlama süreci ve uygulanan stratejileri anlatarak mobil içerik üretip, sunma ve yönetmeyi açıklar.
ÖÇ-3Mobil pazarlama karması, mobil pazarlama araçları ve mobil reklam uygulamalarını birbirleriyle ilişkilendirerek strateji geliştirip etkileşim yaratmayı destekler biçimde anlatır.
ÖÇ-4Dijital pazarlamanın getirdiği sorumluluklara dayanarak mobil pazarlamada izin ve etik konularını anlatır.
ÖÇ-5Mobil pazarlamada nöropazarlama gibi güncel uygulamaları, dünyada ve Türkiye’de farklı mobil pazarlama uygulamalarını anlatır.
Program Çıktıları
PÇ-1Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5