Temel mobil pazarlama bilgisi verilmesinin yanı sıra, iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve dijitalleşmenin etkisiyle pazarlamanın bugün geldiği nokta, mobil pazarlamanın nasıl ortaya çıktığı, mobil pazarlamada tüketici, mobil pazarlama stratejileri, mobil pazarlama karması, mobil reklamlar, mobil pazarlama araçları ve uygulamaları hakkında farkındalık yaratmaktır.
Ön Koşullar
...
Eş Koşullar
...
Özel Koşullar
Yoktur.
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Emine Anık
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 15:00-17:45, CATS Meetings
Görüşme Saatleri ve Yeri
CATS Meetings
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Bu ders, %40’a kadar Dijital Uzaktan Eğitim kapsamında planlanmış olup Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecektir.
Temel Kaynaklar
A'dan Z'ye Mobil Pazarlama, Prof Dr. Ruziye Cop, Dr. Öğr. Üy. Oya Eru, Beta yayınları,İstanbul, 2019
A'dan Z'ye Pazarlama, P. Kotler, Medicat, İstanbul, 2019
Diğer Kaynaklar
Pazarlama 4.0, P. Kotler, 2018.
Akademik ve sektörel yayınlar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İnternet Trendlerinin Evrimi, Pazarlama ve Yeni Tüketici
Dijital Eğitim
2. Hafta
Mobilite ve Mobil Pazarlama Kavramı
Dijital Eğitim
3. Hafta
Mobil Pazarlamada Tüketici ve CRM
Dijital Eğitim
4. Hafta
Mobil Pazarlama Stratejileri: 3R
Dijital Eğitim
5. Hafta
Mobil Pazarlamada Stratejik Planlama Süreci ve Uygulanan Stratejiler
Dijital Eğitim
6. Hafta
Genel Tekrar
Dijital Eğitim
7. Hafta
Vize Sınavı
sınav
8. Hafta
Mobil Pazarlama Karması
Dijital Eğitim
9. Hafta
Mobil Reklam Uygulamaları
Dijital Eğitim
10. Hafta
Mobil Pazarlama Araçları
Dijital Eğitim
11. Hafta
Mobil Pazarlamada İzin ve Etik
Dijital Eğitim
12. Hafta
Mobil Pazarlamada Nöropazarlama Uygulamaları
Dijital Eğitim
13. Hafta
Dünyada ve Türkiye'de Mobil Pazarlama Uygulamaları
Dijital Eğitim
14. Hafta
Genel Tekrar
Dijital Eğitim
15. Hafta
Final
sınav
16. Hafta
Final
sınav
17. Hafta
Final
sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
İletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve dijitalleşmenin etkisiyle pazarlamanın bugün geldiği noktayı, internet trendlerinin evrimini, yeni tüketiciyi, mobil pazarlamanın ortaya çıkışını anlatır ve temel mobil pazarlama bilgisi verir.
ÖÇ-2
Mobil pazarlamada tüketici, CRM, stratejik planlama süreci ve uygulanan stratejileri anlatarak mobil içerik üretip, sunma ve yönetmeyi açıklar.
ÖÇ-3
Mobil pazarlama karması, mobil pazarlama araçları ve mobil reklam uygulamalarını birbirleriyle ilişkilendirerek strateji geliştirip etkileşim yaratmayı destekler biçimde anlatır.
ÖÇ-4
Dijital pazarlamanın getirdiği sorumluluklara dayanarak mobil pazarlamada izin ve etik konularını anlatır.
ÖÇ-5
Mobil pazarlamada nöropazarlama gibi güncel uygulamaları, dünyada ve Türkiye’de farklı mobil pazarlama uygulamalarını anlatır.
Program Çıktıları
PÇ-1
Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2
Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3
İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4
İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5
Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6
Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7
İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8
Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9
Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10
Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek