Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Dijital Performans Analiz ve Ölçümleme

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
DMP3004 3 Dijital Performans Analiz ve Ölçümleme 1/2/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
 Bu dersi alan öğrenciler, 14 hafta sonunda, dijital pazarlamanın ölçümleme alanında kullanılan araçları rahatlıkla kullanabilecek seviyede olacaklar. Bir web sitesi ya da uygulamanın ölçümlenme aşamalarını baştan sonra kurgulayabilecek, raporlayabilecek ve yorumlayabilecekler. Sektörde popüler olan Google Analytics ve Google Tag Manager araçlarına hakim olabilecekler.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Oğuzcan Akgöl
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

* %40’a kadar Dijital Uzaktan Eğitim olarak planlanmış olup Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir.

** Örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine kara verilmiştir. Dersin teorik kısımı Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Dersin Uygumalı kısımlarından verilebilenlerin ise yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamaların pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere göre Güz Yarıyılı içerisinde Yarıyılın son döneminde CATs V3.0 sistemi üzerinden isteğe bağlı randevu yöntemi ile dönüşümlü seyretilmiş hibrit yöntem ile verilecektir.

 


Program ders planına tıklayarak, ilgili dersin “Öğretim Yöntem ve Tekniklerine” ulaşabilirsiniz. 

Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin Tanıtımı Ölçümleme Nedir? Ölçümlemenin Geçmişi Ölçümleme İhtiyacı Neden Doğdu? Neleri Ölçümleyebiliriz? Kurallar - Kanunlar Sözlü anlatım, sunum
2. Hafta Ölçümlemede Kullanılan Araçlar Sözlü anlatım, sunum
3. Hafta Ölçümlemeye Nasıl Başlanır? -Strateji Nasıl Oluşturulur? Sözlü anlatım, sunum, uygulama
4. Hafta Google Analytics Nedir? - 1 -Giriş -Tanımlar -Çalışma Prensibi -Panel tanıtımı Sözlü anlatım, sunum, uygulama
5. Hafta Google Analytics Nedir? - 2 Rapor ekranlarının anlatımı Sözlü anlatım, sunum
6. Hafta Google Analytics Nedir? - 3 Rapor ekranlarının anlatımı Sözlü anlatım, sunum
7. Hafta Google Analytics Uygulamaları -Debug nasıl yapılır? Sözlü anlatım, sunum, uygulama
8. Hafta Google Tag Manager Nedir? - 1 -Giriş -Ekranlar -Neler Yapılabilir? Sözlü anlatım, sunum
9. Hafta Google Tag Manager Nedir? - 2 -Bileşenler ve Çalışma Prensibi Sözlü anlatım, sunum
10. Hafta Google Tag Manager Uygulamaları Uygulama
11. Hafta Google Data Studio Rapor Hazırlama Ekranları Sözlü anlatım, sunum, uygulama
12. Hafta Genel Ölçümleme Uygulamaları - Workshop Uygulama
13. Hafta
14. Hafta
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 10
Projeler 1 10
Final 1 80


Program Çıktıları
PÇ-1Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10