Bu dersi alan öğrenciler, 14 hafta sonunda, dijital pazarlamanın ölçümleme alanında kullanılan araçları rahatlıkla kullanabilecek seviyede olacaklar. Bir web sitesi ya da uygulamanın ölçümlenme aşamalarını baştan sonra kurgulayabilecek, raporlayabilecek ve yorumlayabilecekler. Sektörde popüler olan Google Analytics ve Google Tag Manager araçlarına hakim olabilecekler.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Oğuzcan Akgöl
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
* %40’a kadar Dijital Uzaktan Eğitim olarak planlanmış olup Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir.
** Örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine kara verilmiştir. Dersin teorik kısımı Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Dersin Uygumalı kısımlarından verilebilenlerin ise yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamaların pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere göre Güz Yarıyılı içerisinde Yarıyılın son döneminde CATs V3.0 sistemi üzerinden isteğe bağlı randevu yöntemi ile dönüşümlü seyretilmiş hibrit yöntem ile verilecektir.
Program ders planına tıklayarak, ilgili dersin “Öğretim Yöntem ve Tekniklerine” ulaşabilirsiniz.
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin Tanıtımı
Ölçümleme Nedir?
Ölçümlemenin Geçmişi
Ölçümleme İhtiyacı Neden Doğdu?
Neleri Ölçümleyebiliriz?
Kurallar - Kanunlar
Sözlü anlatım, sunum
2. Hafta
Ölçümlemede Kullanılan Araçlar
Sözlü anlatım, sunum
3. Hafta
Ölçümlemeye Nasıl Başlanır?
-Strateji Nasıl Oluşturulur?
Google Analytics Nedir? - 2
Rapor ekranlarının anlatımı
Sözlü anlatım, sunum
6. Hafta
Google Analytics Nedir? - 3
Rapor ekranlarının anlatımı
Sözlü anlatım, sunum
7. Hafta
Google Analytics Uygulamaları
-Debug nasıl yapılır?
Sözlü anlatım, sunum, uygulama
8. Hafta
Google Tag Manager Nedir? - 1
-Giriş
-Ekranlar
-Neler Yapılabilir?
Sözlü anlatım, sunum
9. Hafta
Google Tag Manager Nedir? - 2
-Bileşenler ve Çalışma Prensibi
Sözlü anlatım, sunum
10. Hafta
Google Tag Manager Uygulamaları
Uygulama
11. Hafta
Google Data Studio Rapor Hazırlama Ekranları
Sözlü anlatım, sunum, uygulama
12. Hafta
Genel Ölçümleme Uygulamaları - Workshop
Uygulama
13. Hafta
14. Hafta
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
10
Projeler
1
10
Final
1
80
Program Çıktıları
PÇ-1
Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2
Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3
İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4
İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5
Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6
Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7
İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8
Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9
Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10
Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek