Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Dijital Girişimcilik ve İnovasyon

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
DMP0002 Dijital Girişimcilik ve İnovasyon 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
 Dijital Girişimcilik ve İnovasyon dersinin amacı,

1) Aile işletmelerini dijitalleşme yoluyla nesilden nesile aktarabilen,

2) Dijital alanda kendi işini başarılı bir şekilde kurabilen ve geliştirebilen,

3) Çalıştığı işletmelerin kültürünü başarılı bir şekilde kavrayabilen,

                                                                                                     girişimciler yetiştirmektir.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Devam
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Barış Safran
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 10:00-11:50, İncirli Yerleşkesi, 1B10
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 14:00-16:00, İncirli Yerleşkesi, 3A03
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, sunum, tartışma, örnek olaylar
Temel Kaynaklar  - Ünsal, Serkan. Dijital Girişimcilik 101, BKM Yayını, 2014

- Ünsal, Serkan. Dijital Girişimcilik Rehberi, BKM Yayını, 2012

- Ünsal, Serkan. Silikon Vadisi ve Girişimcilik, BKM Yayını, 2013 

- Ünsal, Serkan. Dijital Girişimci İçin Ürün Yönetimi, BKM Yayını, 2017

Diğer Kaynaklar -Ürper, Yılmaz. Girişimcilik, Anadolu Üni. Yayını, 2013

-Uzkurt, Cevahir, Ahmet Emre Demirci, Yenilik Yönetimi, Anadolu Üni. Yayını, 2018

-Karagül, Arman Aziz, Elektronik Ticaret, Anadolu Üni. Yayını, 2013
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Girişimcilik ve İlgili Kavramlar Anlatım, Örnekleme, Sunum
2. Hafta Dijital Girişimcilik ve Pazarlama Anlatım, Örnekleme, Sunum
3. Hafta Yeni Ekonomi, Bilgi Ekonomisi, Dijital Ekonomi Anlatım, Örnekleme, Sunum
4. Hafta Küreselleşme ve Dijital Girişimcilik Anlatım, Örnekleme, Sunum
5. Hafta Dijitalleşme ve Dünya Ticareti Anlatım, Örnekleme, Sunum
6. Hafta İş Modeli ve Dijital İşletme Stratejileri Anlatım, Örnekleme, Sunum
7. Hafta Ara Sınav Anlatım, Örnekleme, Sunum
8. Hafta Dijital Girişimcilikte Tasarım Anlatım, Örnekleme, Sunum
9. Hafta ARGE ve İnovasyon Yönetimi Anlatım, Örnekleme, Sunum
10. Hafta Teknoloji Stratejileri Anlatım, Örnekleme, Sunum
11. Hafta Endüstri 4.0 Anlatım, Örnekleme, Sunum
12. Hafta Dijital Girişimcilikte Yeni İşler Anlatım, Örnekleme, Sunum
13. Hafta Dijital Girişimciliğin Finansmanı Anlatım, Örnekleme, Sunum
14. Hafta Girişimcilik ve İnovasyon Ekosistemi Anlatım, Örnekleme, Sunum
15. Hafta Dönem Sonu Sınavı Anlatım, Örnekleme, Sunum
16. Hafta Dönem Sonu Sınavı Anlatım, Örnekleme, Sunum
17. Hafta Dönem Sonu Sınavı Anlatım, Örnekleme, Sunum
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Dijital girişimciliğe dair temel bilgi ve becerileri edinmek
ÖÇ-2İnovasyonun bireysel ve toplumsal açıdan önemini ve gerekliliklerini kavramak
ÖÇ-3Yaratıcı ve girişimci fikirlerin geliştirilmesi ve uygulanması konusunda yetkinlik kazanmak
ÖÇ-4Dijital girişimcilerin finansman kaynak ve yöntemlerini anlamak
ÖÇ-5Dijital girişimcilerin pazarlama yöntemleri ve gelir modellerini bilmek
Program Çıktıları
PÇ-1Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5