Dijital Girişimcilik ve İnovasyon dersinin amacı,
1) Aile işletmelerini dijitalleşme yoluyla nesilden nesile aktarabilen,
2) Dijital alanda kendi işini başarılı bir şekilde kurabilen ve geliştirebilen,
3) Çalıştığı işletmelerin kültürünü başarılı bir şekilde kavrayabilen,
girişimciler yetiştirmektir.
-Ürper, Yılmaz. Girişimcilik, Anadolu Üni. Yayını, 2013
-Uzkurt, Cevahir, Ahmet Emre Demirci, Yenilik Yönetimi, Anadolu Üni. Yayını, 2018
-Karagül, Arman Aziz, Elektronik Ticaret, Anadolu Üni. Yayını, 2013
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Girişimcilik ve İlgili Kavramlar
Anlatım, Örnekleme, Sunum
2. Hafta
Dijital Girişimcilik ve Pazarlama
Anlatım, Örnekleme, Sunum
3. Hafta
Yeni Ekonomi, Bilgi Ekonomisi, Dijital Ekonomi
Anlatım, Örnekleme, Sunum
4. Hafta
Küreselleşme ve Dijital Girişimcilik
Anlatım, Örnekleme, Sunum
5. Hafta
Dijitalleşme ve Dünya Ticareti
Anlatım, Örnekleme, Sunum
6. Hafta
İş Modeli ve Dijital İşletme Stratejileri
Anlatım, Örnekleme, Sunum
7. Hafta
Ara Sınav
Anlatım, Örnekleme, Sunum
8. Hafta
Dijital Girişimcilikte Tasarım
Anlatım, Örnekleme, Sunum
9. Hafta
ARGE ve İnovasyon Yönetimi
Anlatım, Örnekleme, Sunum
10. Hafta
Teknoloji Stratejileri
Anlatım, Örnekleme, Sunum
11. Hafta
Endüstri 4.0
Anlatım, Örnekleme, Sunum
12. Hafta
Dijital Girişimcilikte Yeni İşler
Anlatım, Örnekleme, Sunum
13. Hafta
Dijital Girişimciliğin Finansmanı
Anlatım, Örnekleme, Sunum
14. Hafta
Girişimcilik ve İnovasyon Ekosistemi
Anlatım, Örnekleme, Sunum
15. Hafta
Dönem Sonu Sınavı
Anlatım, Örnekleme, Sunum
16. Hafta
Dönem Sonu Sınavı
Anlatım, Örnekleme, Sunum
17. Hafta
Dönem Sonu Sınavı
Anlatım, Örnekleme, Sunum
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Dijital girişimciliğe dair temel bilgi ve becerileri edinmek
ÖÇ-2
İnovasyonun bireysel ve toplumsal açıdan önemini ve gerekliliklerini kavramak
ÖÇ-3
Yaratıcı ve girişimci fikirlerin geliştirilmesi ve uygulanması konusunda yetkinlik kazanmak
ÖÇ-4
Dijital girişimcilerin finansman kaynak ve yöntemlerini anlamak
ÖÇ-5
Dijital girişimcilerin pazarlama yöntemleri ve gelir modellerini bilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2
Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3
İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4
İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5
Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6
Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7
İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8
Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9
Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10
Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek