İletişimin temel formülü içinde yer alan "mesaj" başlığının, dijital medya ve pazarlama alanında hikaye olarak tasarlayabilme yeteneğini, hikayenin fikirden somut çıktıya dönüşüm etaplarını öğrenciye kazandırmak.
Ön Koşullar
Derse devam,
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Nilgün ERYEŞİL OZAN
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe 15.00-17.00
Görüşme Saatleri ve Yeri
İKÜ Ataköy Yerleşkesi Kurumsal İletişim Daire Başkanlığı
Berger, J., Görme Biçimleri, Çev. Yurdanur Salman, Metis Yayınları, İstanbul,
www.alternatifbilisim.org- Altenatif Bilişim Derneği
www.bianet.org - Bağımsız İletişimciler Ağı
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Hikâyenin Antropolojisi
Sözlü anlatım, sunum, örnek inceleme
2. Hafta
Hikayeleştirmenin metodolojisi
Sözlü anlatım, sunum, örnek inceleme
3. Hafta
Dijital Hikâye Anlatıcılığına Giriş: Temel Tanımlar
Sözlü anlatım, sunum, örnek inceleme
4. Hafta
Hedef Kitle Odaklı Hikâyeleştirme
Sözlü anlatım, sunum, örnek inceleme
5. Hafta
Hikaye anlatımında Deneyim
Sözlü anlatım, sunum, örnek inceleme
6. Hafta
Hikaye anlatımında performans teknikleri
Sözlü anlatım, sunum, örnek inceleme
7. Hafta
Vize
8. Hafta
Dijital Hikaye Anlatımının Bileşenleri I
Sözlü anlatım, sunum, örnek inceleme
9. Hafta
Dijital Hikaye Anlatımının Bileşenleri II
Sözlü anlatım, sunum, örnek inceleme
10. Hafta
Dijital Hikâyede kullanılan Enstrümanlar
Sözlü anlatım, sunum, örnek inceleme
11. Hafta
Hikaye Anlatıcılığında Oyunlaştırma
Sözlü anlatım, sunum, örnek inceleme
12. Hafta
Marka İletişiminde Hikaye Anlatıcılığı
Sözlü anlatım, sunum, örnek inceleme
13. Hafta
Hikaye İnceleme
Sözlü anlatım, sunum, örnek inceleme
14. Hafta
Hikaye İnceleme
Sözlü anlatım, sunum, örnek inceleme
15. Hafta
Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Öğrenci, bir kültür bileşeni olarak “anlatının” insan ve toplum yaşamındaki yerini kavrar.
ÖÇ-2
Her şeyin bir hikâyesi olduğuna ve hikayeleştirilebileceğine ilişkin temel motivasyonu kazanır.
ÖÇ-3
Gündelik yaşamda sezgisel ve dürtüsel olarak başardığımız anlatının öğelerini; girdi, süreç ve çıktı bazında bir ürün olarak nasıl ortaya çıkarabileceğinin yöntemlerini teorik ve pratikaçıdan öğrenir.
ÖÇ-4
Dijital Hikaye Anlatıcılığının literatürünü oluşturan isimler ve çalışmalar hakkında temel
seviyede bilgi birikimine sahip olur.
Program Çıktıları
PÇ-1
Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2
Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3
İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4
İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5
Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6
Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7
İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8
Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9
Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10
Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek