Dijital medya planlamasının ne olduğu, nasıl hazırlandığı ve medya planlamasında kullanılan temel kavramların verilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
xx
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım, örnekleme, sunum
Temel Kaynaklar
- Tayfur, Gıyasettin. Medya Planlama ve Satın Alma, Eğitim Yayınevi, 2017.
- Başal, Bilgen. Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları, Çantay Kitabevi, 2018.
- Kingsnorth, Simon. Dijital Pazarlama Stratejisi, Nobel Akademik Yayıncılık, 2017.
- Sissors, Jack Z.& Baron, Roger B., Medya Planı Nasıl Hazırlanır?, Mediacat, 2008.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş
Anlatım, Örnekleme, Sunum
2. Hafta
Medya planlaması hakkında genel bilgi ve giriş. Medya planlama nedir, medya sınıflaması, medya mesajının özellikleri
Anlatım, Örnekleme, Sunum
3. Hafta
Pazarlama, reklam ve medya planı ilişkisi. Pazarlama ve reklam kavramlarının medya planı içindeki yeri
Anlatım, Örnekleme, Sunum
4. Hafta
Medya planlamasını etkileyen faktörler, bölgesel şartlar, iç ve dış faktörler üzerine değerlendirme
Anlatım, Örnekleme, Sunum
5. Hafta
Dijital medyada planlama aşamaları, rekabet analizi, hedef kitle analizi, reklamın zamanlaması gibi detayların incelenmesi
Anlatım, Örnekleme, Sunum
6. Hafta
İç ve dış faktörlere bağlı olarak reklam kampanyasının uzunluğunun belirlenmesi, reklamda süreklilik stratejisi, atlama stratejisi ve nabız stratejisinin örneklerle açıklanması
Anlatım, Örnekleme, Sunum
7. Hafta
Vize
Vize
8. Hafta
Farklı reklam mecralarının karşılaştırılması, dijital medyanın medya planlamasına göre özelliklerinin değerlendirilmesi, dijital medyanın diğer mecralara göre olumlu ve olumsuz yanlarının medya planlaması açısından tartışılması
Anlatım, Örnekleme, Sunum
9. Hafta
Online reklam türleri, dijital mecrada kullanılan reklam ölçümleme terimleri
Anlatım, Örnekleme, Sunum
10. Hafta
Reklam bütçesi oluşturma, reklam bütçesinin boyutunu belirleyen faktörler
Anlatım, Örnekleme, Sunum
11. Hafta
Satın alma ve satın alma sonrası değerlendirme süreci, kampanya etkinliğini değerlendirmede kullanılan kavramlar
Anlatım, Örnekleme, Sunum
12. Hafta
Örnek medya planı değerlendirmeleri
Anlatım, Örnekleme, Sunum
13. Hafta
Örnek medya planı değerlendirmeleri, öğrenci sunumları
Dijital medya planlamasının diğer mecralara göre avantajlarını ve dezavantajlarını bilmek
ÖÇ-4
Satın alma ve satın alma sonrası sürecin nasıl işlediğini öğrenmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2
Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3
İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4
İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5
Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6
Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7
İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8
Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9
Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10
Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek