Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Dijital Medya Planlama

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
DMP0005 Dijital Medya Planlama 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Dijital medya planlamasının ne olduğu, nasıl hazırlandığı ve medya planlamasında kullanılan temel kavramların verilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri xx
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Anlatım, örnekleme, sunum
Temel Kaynaklar - Tayfur, Gıyasettin. Medya Planlama ve Satın Alma, Eğitim Yayınevi, 2017.

- Başal, Bilgen. Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları, Çantay Kitabevi, 2018.

- Kingsnorth, Simon. Dijital Pazarlama Stratejisi, Nobel Akademik Yayıncılık, 2017.

- Sissors, Jack Z.& Baron, Roger B., Medya Planı Nasıl Hazırlanır?, Mediacat, 2008.

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş Anlatım, Örnekleme, Sunum
2. Hafta Medya planlaması hakkında genel bilgi ve giriş. Medya planlama nedir, medya sınıflaması, medya mesajının özellikleri Anlatım, Örnekleme, Sunum
3. Hafta Pazarlama, reklam ve medya planı ilişkisi. Pazarlama ve reklam kavramlarının medya planı içindeki yeri Anlatım, Örnekleme, Sunum
4. Hafta Medya planlamasını etkileyen faktörler, bölgesel şartlar, iç ve dış faktörler üzerine değerlendirme Anlatım, Örnekleme, Sunum
5. Hafta Dijital medyada planlama aşamaları, rekabet analizi, hedef kitle analizi, reklamın zamanlaması gibi detayların incelenmesi Anlatım, Örnekleme, Sunum
6. Hafta İç ve dış faktörlere bağlı olarak reklam kampanyasının uzunluğunun belirlenmesi, reklamda süreklilik stratejisi, atlama stratejisi ve nabız stratejisinin örneklerle açıklanması Anlatım, Örnekleme, Sunum
7. Hafta Vize Vize
8. Hafta Farklı reklam mecralarının karşılaştırılması, dijital medyanın medya planlamasına göre özelliklerinin değerlendirilmesi, dijital medyanın diğer mecralara göre olumlu ve olumsuz yanlarının medya planlaması açısından tartışılması Anlatım, Örnekleme, Sunum
9. Hafta Online reklam türleri, dijital mecrada kullanılan reklam ölçümleme terimleri Anlatım, Örnekleme, Sunum
10. Hafta Reklam bütçesi oluşturma, reklam bütçesinin boyutunu belirleyen faktörler Anlatım, Örnekleme, Sunum
11. Hafta Satın alma ve satın alma sonrası değerlendirme süreci, kampanya etkinliğini değerlendirmede kullanılan kavramlar Anlatım, Örnekleme, Sunum
12. Hafta Örnek medya planı değerlendirmeleri Anlatım, Örnekleme, Sunum
13. Hafta Örnek medya planı değerlendirmeleri, öğrenci sunumları Anlatım, Örnekleme, Sunum
14. Hafta Genel tekrar ve değerlendirme, öğrenci sunumları Anlatım, Örnekleme, Sunum
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Medya planlamasına dair temel ilkeleri bilmek
ÖÇ-2Medya planlamasında zamanlama stratejilerini öğrenmek
ÖÇ-3Dijital medya planlamasının diğer mecralara göre avantajlarını ve dezavantajlarını bilmek
ÖÇ-4Satın alma ve satın alma sonrası sürecin nasıl işlediğini öğrenmek
Program Çıktıları
PÇ-1Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10