Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Sosyal Ağ Analizi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
DMP0006 Sosyal Ağ Analizi 1/1/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Sosyal ağ analizi yöntemlerini kullanarak, günümüzde internet üzerinden ulaşılabilen sosyal
medya ve bilgi ağları ile ilgili faydalı bilgiler sağlamak
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri xx
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Anlatım, örnekleme, sunum
Temel Kaynaklar - Tunalı,Volkan. Sosyal Ağ Analizine Giriş, Nobel Akademik Yayıncılık, 2016.

- Gürsakal, Necmi. Sosyal Ağ Analizi. Dora Yayıncılık, 2009.

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş Anlatım, Örnekleme, Sunum
2. Hafta Sosyal medya ve bilgi ağları Anlatım, Örnekleme, Sunum
3. Hafta Sosyal ağ analizi ile ilgili genel kavramlar Anlatım, Örnekleme, Sunum
4. Hafta Sosyal medya toplulukları Anlatım, Örnekleme, Sunum
5. Hafta Rastsal ağ modelleri Anlatım, Örnekleme, Sunum
6. Hafta Ağ merkezliği ve ağ prestiji Anlatım, Örnekleme, Sunum
7. Hafta Vize Vize
8. Hafta Ölçekten bağımsızlık ve kuvvet yasası Anlatım, Örnekleme, Sunum
9. Hafta Küçük dünya ağ modelleri, sanal ortamda görüş oluşumu Anlatım, Örnekleme, Sunum
10. Hafta Sosyal ağ analizinin uygulamaları Anlatım, Örnekleme, Sunum
11. Hafta Ağ ölçütleri: Merkezilik, kümelenme katsayısı, bütünsel ağ ölçütleri Anlatım, Örnekleme, Sunum
12. Hafta Ağ görselleştirme, ağ analizi, ağ türleri Anlatım, Örnekleme, Sunum
13. Hafta NodeXL ve Pajek Anlatım, Örnekleme, Sunum
14. Hafta NodeXL ve Pajek Anlatım, Örnekleme, Sunum
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Sosyal ağlara ilişkin temel kavramları tanımlamak
ÖÇ-2Ağlara ilişkin kuram ve modelleri açıklamak.
ÖÇ-3Sosyal medya ve bilgi ağları üzerindeki veri yığınından bilginin bulup çıkarılması becerisini kazanmak.
ÖÇ-4Sosyal ağ üzerindeki ilişki yığınlarını analiz etme, görselleştirme ve bu ağlar üzerindeki toplulukları bulma becerisi kazanmak.
Program Çıktıları
PÇ-1Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10