Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İletişim Etiği ve Hakları

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
DMP0011 İletişim Etiği ve Hakları 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Etik ve ahlak kavramlarının ayırdının sağlanması

Basında özdenetim kavramları ve uygulama yöntemleri hakkında yeterli bilgi sahibi olmak

Habercilik ve etik ilişkisi hakkında yeterli bilgiyi edinmek

Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Oğuzcan Akgöl
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 11.00-12.45, İncirli Kampüsü 1B10
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Oğuzcan Akgöl, Salı, 11.00-12.45, İncirli Kampüsü 3A03
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, örnekleme, sunum
Temel Kaynaklar -RUHDAN UZUN, İLETİŞİM ETİĞİ:SORUNLAR, SORUMLULUKLAR, ANKARA: DİPNOT YAY, 2009.TELEVİZYON -HABERCİLİĞİNDE ETİK. DER. BÜLENT ÇAPLI-HAKAN TUNCEL.ANKARA: 2010.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş
2. Hafta İletişimin temel öğeleri Anlatım, örnekleme ve sunum
3. Hafta İletişim türleri ve teknikleri Anlatım, örnekleme ve sunum
4. Hafta Etik ve ahlak kavramı Anlatım, örnekleme ve sunum
5. Hafta Etik sistemleri ve davranışlar Anlatım, örnekleme ve sunum
6. Hafta Vize
7. Hafta Yeni iletişim teknolojileri ve medya etiği Anlatım, örnekleme ve sunum
8. Hafta Meslek etiği Anlatım, örnekleme ve sunum
9. Hafta Medya ve etik Anlatım, örnekleme ve sunum
10. Hafta Radyo ve televizyon etiği Anlatım, örnekleme ve sunum
11. Hafta Türkiye’de basın etiği Anlatım, örnekleme ve sunum
12. Hafta İkna edici iletişim ve etik Anlatım, örnekleme ve sunum
13. Hafta Nefret söylemine bağlı etik sorunlar Anlatım, örnekleme ve sunum
14. Hafta Genel tekrar ve değerlendirme Anlatım, örnekleme ve sunum
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Öğrencilerin medyadaki etik sorunları fark edebilir hale gelmesi
ÖÇ-2Medyada ortaya çıkan etik sorunları analiz edebilir hale gelmek
ÖÇ-3Oluşan etik sorunlara çözüm sunabilmek
ÖÇ-4Etik problemlerin açabileceği sorunlara karşı bilgi sahibi olmak
ÖÇ-5Farklı meslek dallarındaki etik problemlere yönelik çözüm önerilerine sahip olmak
Program Çıktıları
PÇ-1Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5