Günümüz rekabet şartlarında marka yönetimi&stratejileri ile ilgili detaylı bilgi sahibi olmak ve güncel örnekler üzerinden incelemeler yapmak.
Ön Koşullar
---
Eş Koşullar
---
Özel Koşullar
---
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. İrem Oran
Asistanlar
---
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 09:00-10:50 İncirli Kampüsü 3B07
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi 11:00-12:50 İncirli Kampüsü 2A03
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım
- Tartışma
- Sunum
- Örnek Olaylar
Temel Kaynaklar
- Ders Notları
Diğer Kaynaklar
- Mehmet Akif Çakırer, Marka Yönetimi ve Stratejileri, Ekin Yayınevi
- All Ries&Jack Trout, Konumlandırma, MediaCat
- John Grant, Marka Hikayeleri, MediaCat
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş Dersi; Marka ve Marka Yönetimi Kavramları
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
2. Hafta
Marka Kavramının Ortaya Çıkışı ve Tarihsel Süreci
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
3. Hafta
Marka Olmanın Önemi
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
4. Hafta
Pazarlama Birimi Organizasyonu ve Marka Yönetimi
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
5. Hafta
Marka Kimliği, Marka Kişiliği, Marka İmajı, Marka Bilinirliği
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
6. Hafta
Marka Değeri, Marka Sadakati, Marka Farkındalığı
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
7. Hafta
Marka Yayma Stratejileri
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
8. Hafta
Vize Sınavı
Vize Sınavı
9. Hafta
Bölümleme (Segmentasyon)
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
10. Hafta
Konumlandırma
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
11. Hafta
Marka Mimarisi
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
12. Hafta
Marka Yönetim Stratejileri-I
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
13. Hafta
Marka Yönetim Stratejileri-II
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
14. Hafta
Marka Yönetiminin Uygulanabileceği Farklı Alanlar (Kişisel Marka, Şehir Markalama…)
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Marka ile ilgili kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-2
Rekabet şartlarında marka olmanın önemini kavramak
ÖÇ-3
Markanın tarihsel sürecini bilmek
ÖÇ-4
Marka iletişimi ve yönetimi ile ilgili pratikleri kavramak
ÖÇ-5
Marka yönetim stratejilerini öğrenmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2
Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3
İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4
İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5
Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6
Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7
İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8
Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9
Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10
Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek