Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Sosyal Sorumluluk

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
DMP0016 Sosyal Sorumluluk 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Günümüzde gittikçe önem kazanan sosyal sorumluluk kavramını tanıtmak ve sosyal sorumluluk uygulamalarının bir işletmenin başarısı üzerindeki etkilerini açıklamaktır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri xx
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 15.00 - 17.00 İncirli Yerleşkesi 2A09
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Büşra Kaya, Çarşamba 10.00 - 14.00 İncirli Yerleşkesi 3A04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Anlatım, örnekleme, sunum
Temel Kaynaklar
- Aydede, Ceyda; Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2007. 
- Kotler, Philip; Lee, Nancy; Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Çev: Sibel Kaçamak, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2006
- Mustafa Yurttadur (Ed.), Işık Akın, Ekrem Süzen; Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Katkıları, Türkiye Alim Kitapları, İstanbul, 2016. 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş Anlatım, Örnekleme, Sunum
2. Hafta Sosyal sorumluluk kavramı Anlatım, Örnekleme, Sunum
3. Hafta Sosyal sorumluluk alanında yaşanan güncel tartışmalar Anlatım, Örnekleme, Sunum
4. Hafta Uluslararası kuruluşlar tarafından başlatılan ve yürütülen sosyal sorumluluk aktiviteleri Anlatım, Örnekleme, Sunum
5. Hafta Sivil toplum örgütleri Anlatım, Örnekleme, Sunum
6. Hafta Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı ve tarihsel gelişimi Anlatım, Örnekleme, Sunum
7. Hafta Vize Vize
8. Hafta Kurumsal sosyal sorumluluk alanları ve kampanyaları Anlatım, Örnekleme, Sunum
9. Hafta Yeşil pazarlama ve sosyal sorumluluk ilişkisi Anlatım, Örnekleme, Sunum
10. Hafta Kurumsal sosyal sorumluluk ve itibar yönetimi Anlatım, Örnekleme, Sunum
11. Hafta Kurumsal sosyal sorumluluk için proje şeması hazırlama Anlatım, Örnekleme, Sunum
12. Hafta Aktivist hareketler ve sosyal sorumluluk Anlatım, Örnekleme, Sunum
13. Hafta Dünyada aktivizm örnekleri ve küresel sivil toplum Anlatım, Örnekleme, Sunum
14. Hafta Genel tekrar ve değerlendirme Anlatım, Örnekleme, Sunum
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 30
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Sosyal sorumluluk uygulamalarının nasıl yürütüldüğünün anlaşılması
ÖÇ-2Sosyal sorumluluk konusuna ilişkin prensiplerin öğrenilmesi
ÖÇ-3Sosyal sorumluluk alanlarının öğrenilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3