Günümüzde gittikçe önem kazanan sosyal sorumluluk kavramını tanıtmak ve sosyal sorumluluk uygulamalarının bir işletmenin başarısı üzerindeki etkilerini açıklamaktır.
- Aydede, Ceyda; Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2007.
- Kotler, Philip; Lee, Nancy; Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Çev: Sibel Kaçamak, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2006
- Mustafa Yurttadur (Ed.), Işık Akın, Ekrem Süzen; Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Katkıları, Türkiye Alim Kitapları, İstanbul, 2016.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş
Anlatım, Örnekleme, Sunum
2. Hafta
Sosyal sorumluluk kavramı
Anlatım, Örnekleme, Sunum
3. Hafta
Sosyal sorumluluk alanında yaşanan güncel tartışmalar
Anlatım, Örnekleme, Sunum
4. Hafta
Uluslararası kuruluşlar tarafından başlatılan ve yürütülen sosyal sorumluluk aktiviteleri
Anlatım, Örnekleme, Sunum
5. Hafta
Sivil toplum örgütleri
Anlatım, Örnekleme, Sunum
6. Hafta
Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı ve tarihsel gelişimi
Anlatım, Örnekleme, Sunum
7. Hafta
Vize
Vize
8. Hafta
Kurumsal sosyal sorumluluk alanları ve kampanyaları
Anlatım, Örnekleme, Sunum
9. Hafta
Yeşil pazarlama ve sosyal sorumluluk ilişkisi
Anlatım, Örnekleme, Sunum
10. Hafta
Kurumsal sosyal sorumluluk ve itibar yönetimi
Anlatım, Örnekleme, Sunum
11. Hafta
Kurumsal sosyal sorumluluk için proje şeması hazırlama
Anlatım, Örnekleme, Sunum
12. Hafta
Aktivist hareketler ve sosyal sorumluluk
Anlatım, Örnekleme, Sunum
13. Hafta
Dünyada aktivizm örnekleri ve küresel sivil toplum
Anlatım, Örnekleme, Sunum
14. Hafta
Genel tekrar ve değerlendirme
Anlatım, Örnekleme, Sunum
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Sosyal sorumluluk uygulamalarının nasıl yürütüldüğünün anlaşılması
ÖÇ-2
Sosyal sorumluluk konusuna ilişkin prensiplerin öğrenilmesi
ÖÇ-3
Sosyal sorumluluk alanlarının öğrenilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1
Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2
Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3
İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4
İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5
Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6
Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7
İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8
Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9
Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10
Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek