Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Etkili İletişim Teknikleri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
DMP0019 Etkili İletişim Teknikleri 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
 Dijital medya ve pazarlama kariyeri süresince yazılı, sözlü iletişime ilişkin potansiyelin geliştirilmesi

Hedef kitle ve paydaş iletişiminin önemine ilişkin bilincin kazandırılması 
Ön Koşullar Ders devam
Eş Koşullar
Özel Koşullar Ders materyallerinin takibi
Öğretim Üyeleri xx
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 11.00-13.00
Görüşme Saatleri ve Yeri İncirli Yerleşkesi Z Derslik
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sunum, vaka analizi ve tartışma 
Temel Kaynaklar -
 
 -Grunig J. Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmelik, İstanbul: Rota Yayınları, 2005.

- Çınarlı İnci, Stratejik İletişim Yönetimi,İstanbul: Beta Yayınları,2015. 

- Erdoğan İrfan, İletişimi Anlamak, Ankara: Seçkin Yayınları, 2011.
 
- Koçel Tamer, İşletme Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınları, 2014. 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İletişimde Anlama ve Anlatma Ortamının Tasarımı Sunum, tartışma
2. Hafta Bilinçli Farkındalık-Kendini Anlama ve Anlatma Sunum, tartışma
3. Hafta İletişim Kuramlarına Çerçevesinde Anlama ve Anlatmanın Yeri Sunum
4. Hafta Çatışma Yönetimi ve Empati Vaka analizi, sunum
5. Hafta Geri bildirim Vaka analizi, sunum
6. Hafta Sözlü ve Yazılı İletişimde Anlama ve Anlatma Hikaye anlatıcılığı (Storytelling) Vaka analizi, sunum
7. Hafta Vize
8. Hafta Yazılı ve Sözlü İletişim Vaka analizi sunum
9. Hafta Yazılı ve Sözlü İletişim Sunum,
10. Hafta Sunum Teknikleri Sunum
11. Hafta Lider İletişimi Sunum
12. Hafta Müzakere Teknikleri Sunum
13. Hafta Risk ve Kriz Yönetiminde Etkili İletişim Sunum
14. Hafta Sunum Deneyim Öğrenci katılım, vaka çalışması
15. Hafta Final Öğrenci katılım vaka çalışması
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Sözlü iletişim, kendini ifade edebilme yeterliliği, sunum, ikna ve müzakere donanımının kazandırılması
ÖÇ-2Yazılı iletişim süreçlerine (rapor, içerik oluşturma vb.) dil ve anlatım bakımından hakimiyet
ÖÇ-3Topluluk önünde sunum ve müzakere
Program Çıktıları
PÇ-1Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3