Bu ders öğrencilere transmedya anlatı prensiplerini ve uygulamalarını derinlemesine anlama yetisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Transmedya anlatıları, temel metinler ve örnekler
üzerinden ilerleyerek öğretilecektir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
xx
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım, örnekleme, sunum
Temel Kaynaklar
- Karcı, Deniz. Markalaşmada Transmedya Hikayeciliği: Bir Yeni Medya Yaklaşımı. Literatürk Academia, 2019.
Transmedya anlatı pratiklerini tanımlamak ve analiz etmek.
ÖÇ-2
Postmodern televizyon anlatılarını farklı yaklaşımlarla inceleyerek transmedya anlatılarının analizini yapmak.
ÖÇ-3
Medya markaları ve transmedya hikayeciliği arasındaki ilişkiyi kavramak.
ÖÇ-4
Transmedya anlatı projesi yazabilme yetisine sahip olmak.
Program Çıktıları
PÇ-1
Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2
Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3
İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4
İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5
Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6
Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7
İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8
Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9
Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10
Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek