Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Transmedya

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
DMP0022 Transmedya 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Bu ders öğrencilere transmedya anlatı prensiplerini ve uygulamalarını derinlemesine anlama yetisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Transmedya anlatıları, temel metinler ve örnekler
üzerinden ilerleyerek öğretilecektir.  
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri xx
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Anlatım, örnekleme, sunum
Temel Kaynaklar - Karcı, Deniz. Markalaşmada Transmedya Hikayeciliği: Bir Yeni Medya Yaklaşımı. Literatürk Academia, 2019.

- Kucur, Ayşe. Transmedya Hikaye Anlatıcılığı: Angry Birds Evreni Örneği. Arı Sanat Yayınları, 2018.

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş Anlatım, Örnekleme, Sunum
2. Hafta Transmedya nedir? Önemli unsurları nelerdir? Anlatım, Örnekleme, Sunum
3. Hafta Transmedya kavramına tarihsel bir bakış Anlatım, Örnekleme, Sunum
4. Hafta Transmedya anlatı evreni inşası Anlatım, Örnekleme, Sunum
5. Hafta Dijital medyada hikaye oluşturma ve tasarlama Anlatım, Örnekleme, Sunum
6. Hafta Medya markaları Anlatım, Örnekleme, Sunum
7. Hafta Vize Vize
8. Hafta Televizyon dizileri ve transmedya Anlatım, Örnekleme, Sunum
9. Hafta Sinema ve transmedya Anlatım, Örnekleme, Sunum
10. Hafta Eğitim ve transmedya Anlatım, Örnekleme, Sunum
11. Hafta Video oyunlar ve transmedya Anlatım, Örnekleme, Sunum
12. Hafta Türkiye’de ve dünyada transmedya uygulamaları Anlatım, Örnekleme, Sunum
13. Hafta Öğrenci sunumları Anlatım, Örnekleme, Sunum
14. Hafta Öğrenci sunumları Anlatım, Örnekleme, Sunum
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Transmedya anlatı pratiklerini tanımlamak ve analiz etmek.
ÖÇ-2Postmodern televizyon anlatılarını farklı yaklaşımlarla inceleyerek transmedya anlatılarının analizini yapmak.
ÖÇ-3Medya markaları ve transmedya hikayeciliği arasındaki ilişkiyi kavramak.
ÖÇ-4Transmedya anlatı projesi yazabilme yetisine sahip olmak.
Program Çıktıları
PÇ-1Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10