Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İnternet Gazeteciliği

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
DMP0032 İnternet Gazeteciliği 1/2/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrencilere dijital ortamda gazetecilik yapmanın avantajları, dezavantajları, 

beraberinde getirdiği sorunları ve yükümlülükleri anlatmaktır. Bununla beraber, haber yazmanın 

inceliklerine değinerek, öğrencilerin bu konuda fikir ve bilgi sahibi olmaları da sağlanmaktadır. 

Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Büşra Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Dersin günü: Çarşamba, saati: 14.00 ve yeri: İncirli Yerleşkesi 3A01 nolu dersliktir.
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba 10.00 - 12.00, İncirli Yerleşkesi 3A03 nolu oda.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, örnekleme, sunum
Temel Kaynaklar

-Yüksel, Okan. İnternet Gazeteciliği ve Blog Yazarlığı. Sinemis Yayınları, 2014. 

-İnce, Mustafa. Haber Edinme Aracı Olarak İnternet ve İnternet Haberciliği. Eğitim Kitabevi 

 Yayınları, 2018. 

-Duman, Kenan. İnternet Haberciliği: Kuram, Uygulama ve Eleştiri. Beta Basım Yayım, 2018.

-Uçak, Olcay. Değişen Gazetecilik ve Yeni Yasal Düzenlemeler. Derin Yayınları, 2011. 

 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş Anlatım, Örnekleme, Sunum
2. Hafta Geleneksel gazetecilik ve internet gazeteciliğinin karşılaştırılması, internet gazeteciliğinin özellikleri ve kısa tarihçesi Anlatım, Örnekleme, Sunum
3. Hafta İnternetin gazetecilik mesleğine etkileri, Türkiye ve dünyada internet gazeteleri Anlatım, Örnekleme, Sunum
4. Hafta İnternet gazeteciliği ve medya okuryazarlığı üzerine tartışma, örnek internet haber sitelerinin incelenmesi Anlatım, Örnekleme, Sunum
5. Hafta İnternet haber sitelerinin incelenmesi Anlatım, Örnekleme, Sunum
6. Hafta Vize
7. Hafta İnternet gazeteciliğinde haber yazma teknikleri, uygulamalı haber yazımı Anlatım, Örnekleme, Sunum
8. Hafta Uygulamalı haber yazımı, veri gazeteciliği ve araştırmacı gazetecilik uygulamaları Anlatım, Örnekleme, Sunum
9. Hafta İnternet sitesine haber hazırlama, haber girme ve yayınlama Anlatım, Örnekleme, Sunum
10. Hafta Yurttaş gazeteciliği, Türkiye ve dünyadan blog örnekleri Anlatım, Örnekleme, Sunum
11. Hafta Bloglar ve haber içerikli sosyal medya hesapları üzerine içerik analizi çalışması Anlatım, Örnekleme, Sunum
12. Hafta İnternet gazeteciliğinde etik, yalan haberler üzerine yasal çalışmalar, konuyla ilgili örnekler Anlatım, Örnekleme, Sunum
13. Hafta Dijital aktivizm, slaktivizm, hacktivizm, sızıntı gazeteciliği Anlatım, Örnekleme, Sunum
14. Hafta Drone gazeteciliği, genel bir dönem değerlendirmesi Anlatım, Örnekleme, Sunum
15. Hafta Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1ÖÇ-1 İnternet haberciliğinin avantajları, dezavantajları ve özellikleri ile ilgili bilgi sahibi olmak.
ÖÇ-2ÖÇ-2 İnternet haber sitelerinin taşıması gereken özellikleri öğrenmek ve bu tür sitelerin eleştirel içerik analizini yapabilmek.
ÖÇ-3ÖÇ-3 İnternet gazeteciliği ile medya okuryazarlığı arasındaki ilişkiyi kavramak ve haberleri bu bilinçle değerlendirebilmek.
ÖÇ-4ÖÇ-4 Şemsiye başlık, alt başlık, 5N 1K kuralı, ters piramit vb. internet haber yazım tekniklerini öğrenmek.
ÖÇ-5ÖÇ-5 Görsellik ve içerik açısından, internet gazeteciliği ile geleneksel gazeteciliğin farklarını ayırt etmek ve yorumlamak.
Program Çıktıları
PÇ-1Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5