Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Kullanıcı Deneyimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
DMP0035 Kullanıcı Deneyimi 1/2/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
 Ders, öğrencilere dijital pazarlamada kullanıcı deneyiminin nasıl incelenmesi gerektiğini ve kullanıcı deneyimini geliştiren uygulamaları yorumlama ve kullanabilme kabiliyet kazandırmayı amaçlamaktadır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Burak Öçlü
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri CATs 3.0
Görüşme Saatleri ve Yeri Sohbet Odası
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Ders notları ve interaktif materyaller. sunum, anlatım, video vb. görsel-işitsel ve dijital araçlar

Not: Bu ders, %40a kadar Dijital Uzaktan Eğitim kapsamında planlanmış olup Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir.

Temel Kaynaklar Ann Handley, C.C. Chapman, Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, MediaCat Yayınları
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kullanıcı Deneyimi Nedir ve Kullanıcı Deneyimi Tarihi Ders notları
2. Hafta Kullanıcı Araştırması ve Gözlem Ders notları
3. Hafta Bilgi Mimarisi Nedir? Ders notları
4. Hafta Akış Tasarlamak Ders notları
5. Hafta E-Ticarette Kullanıcı Deneyimi Örnekleri Ders notları
6. Hafta Göz Takip Cihazı Araştırmaları Ders notları
7. Hafta Fare Takip Uygulaması Araştırmaları Ders notları
8. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
9. Hafta Arama Motoru için Kullanıcı Deneyimi Optimizasyonu Ders notları
10. Hafta Google Örneği Ders notları
11. Hafta Geri Bildirimler Ders notları
12. Hafta E-Ticarette Müşteri Yönetimi Ders notları
13. Hafta Sikayetvar.com örneği Ders notları
14. Hafta Genel Tekrar Ders notları
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Final 1 30


ÖÇ-1Kullanıcı merkezli içerik oluşturma hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-2Kullanıcı deneyimini inceleyen internet araçları hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-3Kullanıcı merkezli e-ticaret sitesi tasarımı hakkında bilgi sahibi olma
ÖÇ-4Kullanıcı deneyimi konusunda başarı örnekleri hakkında bilgi sahibi olma
ÖÇ-5Kullanıcı deneyiminin dijital pazarlamaya etkilerini öğrenme
Program Çıktıları
PÇ-1Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5