Bu dersin amacı internet Yapısını kullanan nesne adını verdiğimiz aygıtların bir araya getirdiği ağ yapısının ve ilgili protokollerin anlatılmasıdır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör.Oğuzcan Akgöl
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 12.00-14.50, İncirli ZA1
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse Giriş
Sözlü, örnekleme, sunum
2. Hafta
Ağ: Toplumun sinir sistemi
Sözlü, örnekleme, sunum
3. Hafta
Ağ toplumunun teknik temelleri
Sözlü, örnekleme, sunum
4. Hafta
Ekonomi
Sözlü, örnekleme, sunum
5. Hafta
Politika ve Güç
Sözlü, örnekleme, sunum
6. Hafta
İnternet ve Hukuk
Sözlü, örnekleme, sunum
7. Hafta
Vize
Sözlü, örnekleme, sunum
8. Hafta
Politika Perspektifleri
Sözlü, örnekleme, sunum
9. Hafta
Nesnelerin İnternetine Genel Bakış
Sözlü, örnekleme, sunum
10. Hafta
Nesnelerin İnternetine yönelik farklı yaklaşımlar
Sözlü, örnekleme, sunum
11. Hafta
Büyük Veri
Sözlü, örnekleme, sunum
12. Hafta
Sunumlar
Sözlü, örnekleme, sunum
13. Hafta
Nesnelerin İnterneti ve Mimarlık
Sözlü, örnekleme, sunum
14. Hafta
Genel Değerlendirme
Sözlü, örnekleme, sunum
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
IoT uygulamasını uygulamak için yazılım ve donanım platformlarını seçme becerisi
ÖÇ-2
IoT standartlarının farkındalığı
ÖÇ-3
IoT sistemlerini etkili bir şekilde tasarlayabilme
ÖÇ-4
Akıllı veri işleme ve semantik teknolojilerin farkındalığı
Program Çıktıları
PÇ-1
Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2
Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3
İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4
İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5
Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6
Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7
İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8
Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9
Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10
Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek