Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


E-Ticaret

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
DMP0045 E-Ticaret 1/2/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
 E-ticaret dersinin temel amacı elektronik ticaret uygulamalarının öğrenciler tarafından iş hayatında kullanılabilecek oranda kavranmasını sağlamaktır. Elektronik pazardaki yeni işletmecilik anlayış ve uygulamalarını incelemek, internette pazarlama uygulamalarını, pazar türlerini, marka geliştirmeyi, sosyal medyanın etkisini, işletme dinamiklerini, internette pazarlama karmasının oluşturulması ve pazarlama araştırması süreci konusunda bilgilendirmek, dersin diğer hedefleridir.
Ön Koşullar Dinleme, okuma, anlama ve araştırma becerisi
Eş Koşullar Ders takibi, tekrar, sorgulama ve araştırma
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Barış Safran
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri CATs Meetings
Görüşme Saatleri ve Yeri CATs Meetings
Öğretim Yöntem ve Teknikleri



Bu ders, %40’a kadar Dijital Uzaktan Eğitim kapsamında planlanmış olup Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir.

- Ders notları ve interaktif materyaller. sunum, anlatım, video vb. görsel-işitsel ve dijital araçlar

 

Temel Kaynaklar

- Kürşat Kazankaya, E-Ticaret ve Dijital Pazarlama, Sokak Kitapları Yayınları, 2019

- Mehmet Akif Çakırer, E–Ticaret, Ekin Basım Yayın, 2019

- Gonca Telli Yamamoto, E-Ticaret, Kriter Yayınları, 2020

 
Diğer Kaynaklar -Fatih Çağatay Baz, Dijital Dönüşümde Herkes İçin Elektronik Ticaret, Karahan Kitabevi, 2010

-Muammer Zerenler, Tüm Boyutlarıyla Elektronik Ticaret, Seçkin, 2017

-Gazanfer Erbaşlar, Şükrü Dokur, Elektronik Ticaret, Seçkin, 2016
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş, Temel Kavramlar ve E-ticaretin Etkileri Dijital Eğitim: Anlatım, sunum, dijital araçlar
2. Hafta Bilgi Toplumu ve E-ticarette Temel Araçlar Dijital Eğitim: Anlatım, sunum, dijital araçlar
3. Hafta E-ticaret Araçları 1: DNS, IP, IPv6, WWW, FTP, intranet, extranet Dijital Eğitim: Anlatım, sunum, dijital araçlar
4. Hafta E-ticaret Araçları 2: Kablosuz ağlar, mobil sistemler, Bluetooth, Wi-Fi, sosyal medya Dijital Eğitim: Anlatım, sunum, dijital araçlar
5. Hafta E-ticaret Araçları 3: Mobil ticaret, kupon, web, reklamlar, uygulamalar, oyunlar, konum tabanlı servisler Dijital Eğitim: Anlatım, sunum, dijital araçlar
6. Hafta E-ticarette Ödeme Sistemleri ve Güvenlik Dijital Eğitim: Anlatım, sunum, dijital araçlar
7. Hafta Ara Sınav Değerlendirme
8. Hafta Dijital Dönüşüm ve E-business Dijital Eğitim: Anlatım, sunum, dijital araçlar
9. Hafta E-işletme ve Bilgi Sistemleri Dijital Eğitim: Anlatım, sunum, dijital araçlar
10. Hafta Elektronik, Dijital ve Viral Pazarlama Dijital Eğitim: Anlatım, sunum, dijital araçlar
11. Hafta Elektronik pazarlamada sosyal medya, veri tabanı ve arama motorları Dijital Eğitim: Anlatım, sunum, dijital araçlar
12. Hafta Elektronik Ticaret Uygulamaları: Portallar, içerik sağlayıcılar, vb. Dijital Eğitim: Anlatım, sunum, dijital araçlar
13. Hafta E-ticaret Hukuku Dijital Eğitim: Anlatım, sunum, dijital araçlar
14. Hafta Örnek Olay ve Uygulama İncelemeleri Dijital Eğitim: Anlatım, sunum, dijital araçlar
15. Hafta Final Sınavı Değerlendirme
16. Hafta Final Sınavı Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Performans (Ödev, Katılım) 1 20
Final 1 80


ÖÇ-1E-ticarete ilişkin temel kavramları ve başlangıçtaki iş fikrinin nasıl geliştirildiğini öğrenir.
ÖÇ-2E-ticaretin etkilerini ve avantajlı sektörlerin nasıl belirlendiğini öğrenir.
ÖÇ-3E-ticarette kullanılan araçlar, ödeme sistemleri ve güvenlik konularında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-4E-iş, E-dönüşüm, E-işletme kavramları ve işletmelerde bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olurlar.
ÖÇ-5E-ticarette pazarlama yöntemlerini ve kullanılan platformları öğrenir.
ÖÇ-6Veri analizi ve arama optimizasyonu konularında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-7E-ticarette iş modeli ve dijital pazarlama stratejisi konularını öğrenir.
ÖÇ-8E-ticaret uygulamaları ve içerik oluşturma hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-9E-ticaret ile ilgili temel hukuki mevzuat hakkında bilgi sahibi olur.
Program Çıktıları
PÇ-1Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5          
ÖÇ 6          
ÖÇ 7          
ÖÇ 8          
ÖÇ 9