E-ticaret dersinin temel amacı elektronik ticaret uygulamalarının öğrenciler tarafından iş hayatında kullanılabilecek oranda kavranmasını sağlamaktır. Elektronik pazardaki yeni işletmecilik anlayış ve uygulamalarını incelemek, internette pazarlama uygulamalarını, pazar türlerini, marka geliştirmeyi, sosyal medyanın etkisini, işletme dinamiklerini, internette pazarlama karmasının oluşturulması ve pazarlama araştırması süreci konusunda bilgilendirmek, dersin diğer hedefleridir.
Ön Koşullar
Dinleme, okuma, anlama ve araştırma becerisi
Eş Koşullar
Ders takibi, tekrar, sorgulama ve araştırma
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Barış Safran
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
CATs Meetings
Görüşme Saatleri ve Yeri
CATs Meetings
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Bu ders, %40’a kadar Dijital Uzaktan Eğitim kapsamında planlanmış olup Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir.
- Ders notları ve interaktif materyaller. sunum, anlatım, video vb. görsel-işitsel ve dijital araçlar
Temel Kaynaklar
- Kürşat Kazankaya, E-Ticaret ve Dijital Pazarlama, Sokak Kitapları Yayınları, 2019
- Mehmet Akif Çakırer, E–Ticaret, Ekin Basım Yayın, 2019
Elektronik pazarlamada sosyal medya, veri tabanı ve arama motorları
Dijital Eğitim: Anlatım, sunum, dijital araçlar
12. Hafta
Elektronik Ticaret Uygulamaları: Portallar, içerik sağlayıcılar, vb.
Dijital Eğitim: Anlatım, sunum, dijital araçlar
13. Hafta
E-ticaret Hukuku
Dijital Eğitim: Anlatım, sunum, dijital araçlar
14. Hafta
Örnek Olay ve Uygulama İncelemeleri
Dijital Eğitim: Anlatım, sunum, dijital araçlar
15. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme
16. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Performans (Ödev, Katılım)
1
20
Final
1
80
ÖÇ-1
E-ticarete ilişkin temel kavramları ve başlangıçtaki iş fikrinin nasıl geliştirildiğini öğrenir.
ÖÇ-2
E-ticaretin etkilerini ve avantajlı sektörlerin nasıl belirlendiğini öğrenir.
ÖÇ-3
E-ticarette kullanılan araçlar, ödeme sistemleri ve güvenlik konularında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-4
E-iş, E-dönüşüm, E-işletme kavramları ve işletmelerde bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olurlar.
ÖÇ-5
E-ticarette pazarlama yöntemlerini ve kullanılan platformları öğrenir.
ÖÇ-6
Veri analizi ve arama optimizasyonu konularında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-7
E-ticarette iş modeli ve dijital pazarlama stratejisi konularını öğrenir.
ÖÇ-8
E-ticaret uygulamaları ve içerik oluşturma hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-9
E-ticaret ile ilgili temel hukuki mevzuat hakkında bilgi sahibi olur.
Program Çıktıları
PÇ-1
Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2
Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3
İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4
İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5
Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6
Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7
İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8
Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9
Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10
Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek