Ev tekstili sektörüne yönelik genel tanım ve terimleri öğrencilere öğreterek bu alanını kapsayan ürün yelpazesini; hazırlık aşamaları, üretim teknikleri ve sınıflandırılmalarıyla açıklayarak firma profillerini tanıtmak amaçlanmıştır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Neslihan Tokat Ozan
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 11:00 , İncirli yerleşkesi İK3B06
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğr. Gör. Neslihan Tokat Ozan İstanbul Kültür Üniversitesi İşletmecilik Meslek Yüksekokulu İncirli Kampüsü 4A05 Pazartesi 09:00-12:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, Sunu
Temel Kaynaklar
Yücel, O. (2004). Ev Hanımlarının Tül Perde Tüketimi Davranışlarının Araştırılması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
Sunal, R. (2007). Türk Ev Tekstilinde Dağıtım Kanal Dizaynı Ve Denizli Bölgesinde Bir Araştırma. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta
Yıldırım, L. (2007). Günümüz Ev Tekstili Tasarımını Etkileyen Faktörlerin Saptanması Ve Türk Ev Tekstilindeki durumu. (Yayımlanmamış Sanatta Yeterlilik Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi/Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir
Parer, O. (2011). Denizli'de Tekstil Sektörüne Yön Veren Ev Tekstillerinde Konfor Çalışmaları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisas Tezi). Pamukkale Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü, Denizli
Gürcüm, B.(2005). Tekstil ve Malzeme Bilgisi. İstanbul: Grakifer Yayınları
İnalcık, H. (2008). Türkiye Tekstil Tarihi Üzerine Araştırmalar. İşbankası Yayınları
Özbalkan, N. (2006). Tekstil Terimleri Sözlüğü. Alfa yayıncılık
Önday, Ö. (2017). Türk Tekstil Sektörü. Gazi Kitabevi
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
EV TEKSTİLİ GENEL TANIM VE KAVRAMLAR
Sözlü anlatım, Sunu
2. Hafta
EV TEKSTİLİ SEKTÖRÜNÜN GÜNCEL DURUMU
Sözlü anlatım, Sunu
3. Hafta
EV TEKSTİLİNİN SINIFLANDIRILMASI
Sözlü anlatım, Sunu
4. Hafta
PENCERE GRUBU TEKSTİL ÜRÜNLERİ ÜRETİM TEKNİKLERİ VE ÇEŞİTLERİ
Sözlü anlatım, Sunu
5. Hafta
SEKTÖR İLE İLGİLİ İŞ AKIŞI,PAZAR ALANI VE FİRMA BİLGİLERİ
Sözlü anlatım, Sunu
6. Hafta
OTURMA GRUBU TEKSTİL ÜRÜNLERİ ÜRETİM TEKNİKLERİ VE ÇEŞİTLERİ
Sözlü anlatım, Sunu
7. Hafta
SEKTÖR İLE İLGİLİ İŞ AKIŞI,PAZAR ALANI VE FİRMA BİLGİLERİ
Sözlü anlatım, Sunu
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
YATAK ODASI GRUBU TEKSTİL ÜRÜNLERİ ÜRETİM TEKNİKLERİ VE ÇEŞİTLERİ
Sözlü anlatım, Sunu
10. Hafta
SEKTÖR İLE İLGİLİ İŞ AKIŞI,PAZAR ALANI VE FİRMA BİLGİLERİ
Sözlü anlatım, Sunu
11. Hafta
MUTFAK GRUBU TEKSTİL ÜRÜNLERİ ÜRETİM TEKNİKLERİ VE ÇEŞİTLERİ
Sözlü anlatım, Sunu
12. Hafta
SEKTÖR İLE İLGİLİ İŞ AKIŞI,PAZAR ALANI VE FİRMA BİLGİLERİ
Sözlü anlatım, Sunu
13. Hafta
BANYO GRUBU TEKSTİL ÜRÜNLERİ VE ÇEŞİTLERİ
Sözlü anlatım, Sunu
14. Hafta
SEKTÖR İLE İLGİLİ İŞ AKIŞI,PAZAR ALANI VE FİRMA BİLGİLERİ
Sözlü anlatım, Sunu
15. Hafta
EV TEKSTİLİ ALANINDA YAŞANAN YENİLİKLER
Sözlü anlatım, Sunu
16. Hafta
FİNAL
17. Hafta
FİNAL
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Ev tekstili sektörünü tanıma
ÖÇ-2
Ev tekstili ürün gruplarını sınıflandırabilme
ÖÇ-3
Ev tekstili ürünlerinin üretim süreçlerini sıralayabilme
ÖÇ-4
Ev tekstili ürünlerinde ham madde ile kullanım alanı arasında ilişki kurabilme
ÖÇ-5
Ev tekstili sektöründeki pazar eğilimleri ile ilgili fikir sahibi olma
Program Çıktıları
PÇ-1
Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.