Öğrencilere tekstil teknolojisi ile ilgili temel bilgilerin öğretilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda iplik, kumaş ve boya apre alanlarında; temel tanım ve terimler, sınıflandırma, üretim yöntemleri ve kullanım alanları hakkında bilgiler verilmesi amaçlanmıştır.
Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan, Pazartesi 13:00-16:00, İncirli Yerleşkesi, İK3A03
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, Sunu
Temel Kaynaklar
-Başer, İ. (1992). Elyaf bilgisi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Yayınları
-Başer, İ. (1983). Tekstil Kimyası ve Teknolojisi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Yayınları
-Gürcüm, B.(2005). Tekstil ve Malzeme Bilgisi. İstanbul: Grakifer Yayınları
-Taylor, M. (2000). Tekstil Teknolojisi. (Çev. A. Demir, M. Günay). İstanbul: Forbes Yayınları
-Aniş, P. (1998). Tekstil Ön Terbiyesi.İstanbul : Alfa Aktüel Yayınları
Diğer Kaynaklar
-Wulfhorst, B. (2003). Tekstil Üretim Yöntemleri. (Çev. A. Demir, A. Refah) İstanbul : Şan Ofset
-Duran, K. (2004). Dokusuz Yüzeyler-Nonvowen. Teknik Yayınevi
-Peker, E. (2019). Tekstilciler İçin Örme El Kitabı. Ekin Yayınevi
-Özbalkan, N. (2006). Tekstil Terimleri Sözlüğü. Alfa yayıncılık
-Yakartepe, M. Yakartepe, Z (1995). Tekstil teknolojisi: Elyaftan Kumaşa 8 Cilt. Tekstil ve Konfeksiyon Araştırma Merkezi
-Şeber, B. (2003). Kumaş Yapı Bilgisi: Çift katlı kumaş örgüleri. Birsen Yayınevi
-Peker, E. (2019). Tekstilciler İçin Örme El Kitabı. Ekin Yayınevi
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
TEMEL LİF VE ELYAF BİLGİLERİ
Sözlü anlatım, Sunu
2. Hafta
ELYAFLARIN SINIFLANDIRILMASI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
Sözlü anlatım, Sunu
3. Hafta
DOĞAL LİF ÇEŞİTLERİ, ÖZELİKLERİ VE ÜRETİM AŞAMALARI
Sözlü anlatım, Sunu
4. Hafta
YAPAY LİF ÇEŞİTLERİ, ÖZELLİKLERİ VE ÜRETİM AŞAMALARI
Sözlü anlatım, Sunu
5. Hafta
DOĞAL ELYAFLARDAN İPLİK OLUŞUMU
Sözlü anlatım, Sunu
6. Hafta
YAPAY ELYAFLARDAN İPLİK OLUŞUMU
Sözlü anlatım, Sunu
7. Hafta
YENİ NESİL ELYAF TEKNOLOJİ
Sözlü anlatım, Sunu
8. Hafta
TEKSTİL SEKTÖRÜNDE SIK KULLANILAN NE, NM, DTEX VE DENYE SİSTEMLERİ VE HESAPLAMALARI
Sözlü anlatım, Sunu
9. Hafta
ARA SINAV
10. Hafta
TEKSTİL BOYA APRE İLE İLGİLİ KAVRAMLAR VE ÖN TERBİYE
Sözlü anlatım, Sunu
11. Hafta
LİF, İPLİK VE KUMAŞ BOYAMA YÖNTEMLERİ
Sözlü anlatım, Sunu
12. Hafta
BOYAMA İŞLEM AKIŞI
Sözlü anlatım, Sunu
13. Hafta
KONVEKSİYONEL BASKI YÖNTEMLERİ
Sözlü anlatım, Sunu
14. Hafta
DİGİTAL BASKI YÖNTEMLERİ
Sözlü anlatım, Sunu
15. Hafta
APRE İŞLEMLERİ
Sözlü anlatım, Sunu
16. Hafta
FİNAL
17. Hafta
FİNAL
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Tekstil teknolojisiyle ilgili temel kavram ve terimleri açıklayabilme
ÖÇ-2
Elyaf çeşitlerini sınıflandırabilme.
ÖÇ-3
Verilen elyafın ham maddesini tespit edebilme
ÖÇ-4
İplik üretim aşamalarını sıralayabilme
ÖÇ-5
Kullanım alanlarına göre iplik çeşitlerini sınıflandırabilme
ÖÇ-6
Verilen bir ipliğin numarasını tespit edebilme
ÖÇ-7
Verilen bir iplik numarasını farklı bir iplik numaralandırma sistemine göre çevirebilme
ÖÇ-8
Boya apre çeşitlerini sınıflandırabilme
ÖÇ-9
Boya apre işlem süreçlerini sıralayıp açıklayabilme
ÖÇ-10
Baskı çeşitlerini sınıflandırıp, birbirleri arasındaki farkları söyleyebilme
Program Çıktıları
PÇ-1
Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.