Desende araştırma çizgisi oluşturma, ölçü alma ve desende Işık gölge, perspektif çizimi, ufuk çizgisi ve ölçülü çizim, obje etüdü, canlı obje ölçülendirme, canlı obje çizimi, canlı objelerde ışık gölge, canlı objelerde kompozisyon, konuları uygulamalı olarak öğretilmesi hedeflenmiştir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Neslihan Tokat Ozan
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 14:00, İncirli Yerleşkesi, 3. Kat 3B03 numaralı derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğr. Gör. Neslihan Tokat Ozan İstanbul Kültür Üniversitesi İşletmecilik Meslek Yüksekokulu İncirli Kampüsü 4A05 Pazartesi 09:00-12:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, Sunu , Gösterip yaptırma
Temel Kaynaklar
Hauser, A. (1995). Sanatın Toplumsal Tarihi. Remzi Kitabevi
Gombrich, H. (1992). Sanatın Öyküsü. Remzi Kitabevi
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi ve Desen kavramının ve ilişkili kavramların genel açıklaması.
Sözlü anlatım, Sunu , Gösterip yaptırma
2. Hafta
Desende çizgi değerlerinin ustalardan örneklerle anlatılması ve çizgi çalışmaları.
Sözlü anlatım, Sunu , Gösterip yaptırma
3. Hafta
Hacim ve derinlik etkisi için ustaların kullandıkları farklı tekniklerin incelenmesi
Sözlü anlatım, Sunu , Gösterip yaptırma
4. Hafta
Hacim ve derinlik etkisi için ustaların kullandıkları farklı tekniklerin incelenmesi
Sözlü anlatım, Sunu , Gösterip yaptırma
5. Hafta
Temel kompozisyon, kağıda yerleştirme, ölçü alma ve oranlama yöntemlerinin uygulaması.
Sözlü anlatım, Sunu , Gösterip yaptırma
6. Hafta
obje etüdü, figüratif çizimler
Sözlü anlatım, Sunu , Gösterip yaptırma
7. Hafta
obje etüdü, figüratif çizimler
Sözlü anlatım, Sunu , Gösterip yaptırma
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
doğal objenin etüdü
Sözlü anlatım, Sunu , Gösterip yaptırma
10. Hafta
doğal objenin etüdü
Sözlü anlatım, Sunu , Gösterip yaptırma
11. Hafta
yapay objenin etüdü
Sözlü anlatım, Sunu , Gösterip yaptırma
12. Hafta
temel kompozisyon
Sözlü anlatım, Sunu , Gösterip yaptırma
13. Hafta
temel kompozisyon
Sözlü anlatım, Sunu , Gösterip yaptırma
14. Hafta
temel kompozisyon
Sözlü anlatım, Sunu , Gösterip yaptırma
15. Hafta
temel kompozisyon
Sözlü anlatım, Sunu , Gösterip yaptırma
16. Hafta
FİNAL
17. Hafta
FİNAL
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Gördüklerini algılama ve resimsel olarak ifade etme becerisi gelişecek.
ÖÇ-2
Çevresinde gördüğü objeleri kendi çizgisel anlayışıyla ifade edebilmeye başlayacak.
ÖÇ-3
Objeler ile biçimleri, hacimleri, çevreleri arasında bağlantı kuracak ve bunları kendi çizgisel diliyle ifade edebilecek.
ÖÇ-4
Temel desen malzemelerinin kullanımına hakim olacak.
ÖÇ-5
Klasik desen ustalarını ve eserlerini, desen tekniklerini ve bu tekniklerin hizmet ettiği anlatım biçimlerini kavrayacak ve tartışabilecek.
ÖÇ-6
Sanatçıların farklı desen yaklaşımlarını tartışabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.