Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Ev Tekstili Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


EV TEKSTİLİ ÖRME TASARIM

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EVT2003 2 EV TEKSTİLİ ÖRME TASARIM 1/2/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
 Çözgülü örmeciliğe dair temel bilgi ve temel örgü yapılarını öğretip tricot ve rashel örme sistemlerine uygun tasarımlar oluşturup, bilgisayar ortamında örme tezgahlarına yüklemeye hazır bir dosya formatına getirmeyi amaçlar.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
2. Hafta Çözgülü örmeciliğin tanımı, temel örgü hareketleri, ilmek yapısı fein ve may sıklıkları. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
3. Hafta Açık ve kapalı ilmek çeşitlleri, tricot temel örgü yapıları. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
4. Hafta tricot temel örgü yapıları ve rapor gösterimi. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
5. Hafta çeşitli yüzey tasarımları. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
6. Hafta tricot desenciliğinde kullanılan programın tanıtımı. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
7. Hafta program üzerinde çeşitli tasarım çalışmaları. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta rashel örgü yapıları. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
10. Hafta rashel örgü tasarımında rapor ayarlamaları. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
11. Hafta bilgisayar ortamında uygulamalar. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
12. Hafta bilgisayar ortamında uygulamalar. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
13. Hafta bilgisayar ortamında uygulamalar. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
14. Hafta özgün tasarım uygulamaları. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
15. Hafta çözgülü örmecilik maliyet hesaplamaları. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenci çözgülü örmeciliğe dair temel kavram ve sınıflandırmaları yapabilir.
ÖÇ-2trikot örmecilik de kullanılan örgü yapılarını çizebilir.
ÖÇ-3tricot örme tasarımını bilgisayar ortamında hazırlayabilir.
ÖÇ-4rashel örmecilik de kullanılan örgü yapılarını çizebilir.
ÖÇ-5rashel örme tasarımını bilgisayar ortamında hazırlayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5