|
Dersin Amacı |
Çözgülü örmeciliğe dair temel bilgi ve temel örgü yapılarını öğretip tricot ve rashel örme sistemlerine uygun tasarımlar oluşturup, bilgisayar ortamında örme tezgahlarına yüklemeye hazır bir dosya formatına getirmeyi amaçlar. |
Ön Koşullar |
- |
Eş Koşullar |
- |
Özel Koşullar |
- |
Öğretim Üyeleri |
Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan |
Asistanlar |
- |
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
-Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim |
Temel Kaynaklar |
- |
Diğer Kaynaklar |
- |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
|
2. Hafta |
Çözgülü örmeciliğin tanımı, temel örgü hareketleri, ilmek yapısı fein ve may sıklıkları.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
|
3. Hafta |
Açık ve kapalı ilmek çeşitlleri, tricot temel örgü yapıları.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
|
4. Hafta |
tricot temel örgü yapıları ve rapor gösterimi.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
|
5. Hafta |
çeşitli yüzey tasarımları.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
|
6. Hafta |
tricot desenciliğinde kullanılan programın tanıtımı.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
|
7. Hafta |
program üzerinde çeşitli tasarım çalışmaları.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
|
8. Hafta |
Ara sınav
|
|
9. Hafta |
rashel örgü yapıları.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
|
10. Hafta |
rashel örgü tasarımında rapor ayarlamaları.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
|
11. Hafta |
bilgisayar ortamında uygulamalar.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
|
12. Hafta |
bilgisayar ortamında uygulamalar.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
|
13. Hafta |
bilgisayar ortamında uygulamalar.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
|
14. Hafta |
özgün tasarım uygulamaları.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
|
15. Hafta |
çözgülü örmecilik maliyet hesaplamaları.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
|
16. Hafta |
Final Sınavı
|
|
17. Hafta |
Final Sınavı
|
|
ÖÇ-1 | Öğrenci çözgülü örmeciliğe dair temel kavram ve sınıflandırmaları yapabilir.
| ÖÇ-2 | trikot örmecilik de kullanılan örgü yapılarını çizebilir.
| ÖÇ-3 | tricot örme tasarımını bilgisayar ortamında hazırlayabilir.
| ÖÇ-4 | rashel örmecilik de kullanılan örgü yapılarını çizebilir.
| ÖÇ-5 | rashel örme tasarımını bilgisayar ortamında hazırlayabilir.
|
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma | PÇ-2 | Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma. | PÇ-3 | Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma. | PÇ-4 | Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma. | PÇ-5 | Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme | PÇ-6 | Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma | PÇ-7 | Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme | PÇ-8 | Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme | PÇ-9 | Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma. | PÇ-10 | Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme. |
|