|
Dersin Amacı |
Öğrencinin armürlü dokuma üretiminde ileri düzey atkı,örgü,tahar,tarak ve sıklık raporu tasarlayıp bir bütün halinde bilgisayar ortamına aktarabilmesini ve bununla birlikte tezgahlarda çalışacak örgü veya atkı raporlarının hangi formatta oluşturulacağını öğretmeyi hedefler. |
Ön Koşullar |
- |
Eş Koşullar |
- |
Özel Koşullar |
- |
Öğretim Üyeleri |
Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan |
Asistanlar |
- |
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon |
Temel Kaynaklar |
- |
Diğer Kaynaklar |
- |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler.
|
Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon
|
2. Hafta |
Dokuma, armür ve tahar işlemleri hakkında hatırlatıcı bilgiler, temel-türev örgüler ve örgü türetme yöntemleri.
|
Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon |
3. Hafta |
Armürlü dokumada işletmeler ile ilgili bilinmesi gereken kavramlar; strap, regülatör, boş atkı, alan sıklıkları.
|
Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon |
4. Hafta |
Simetri ve easy loom armürlü dokuma program tanıtımı.
|
Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon |
5. Hafta |
Atkı raporu oluşturma.
|
Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon |
6. Hafta |
Sıra tahar üzerinden örgü oluşturma.
|
Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon |
7. Hafta |
Hem atkı hem çözgü raporlu desen oluşturma.
|
Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon |
8. Hafta |
Ara sınav
|
|
9. Hafta |
dokuma tezgah çeşitleri ve kullanılması gereken dosya formatları.
|
Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon |
10. Hafta |
sabit tahar planı üzerinden örgü türetme ve bilgisayara aktarabilme.
|
Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon |
11. Hafta |
farklı atkı sıklıkları ile desen oluşturabilme.
|
Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon |
12. Hafta |
sıra taharlı atkı ve çözgü raporlu desen çalışmaları.
|
Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon |
13. Hafta |
grup taharlı atkı ve çözgü raporlu desen çalışmaları.
|
Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon |
14. Hafta |
krep tahar üzerinden atkı ve çözgü raporlu desen çalışmaları.
|
Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon |
15. Hafta |
özgün tasarım çalışmaları.
|
Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon |
16. Hafta |
Final Sınavı
|
|
17. Hafta |
Final Sınavı
|
|
ÖÇ-1 | Öğrenci armürlü dokuma tasarımını bilgisayar ortamına ve tezgaha yükleyebilmek için en az iki programı kullanabilir.
| ÖÇ-2 | Öğrenci örgü türetme yöntemlerini kullanarak verilen bir desenden en az 5 farklı desen türetebilir.
| ÖÇ-3 | Öğrenci dokuma tezgahlarında çalıştırılan atkı ve çözgü raporlarının dosya uzantılarını tanıyıp ayırt edebilir.
| ÖÇ-4 | Öğrenci dokuma işletmelerinde kullanılan işletmeye özgü terimleri kavrar.
| ÖÇ-5 | Öğrenci verilen herhangi bir iş emrine göre dokuma desenini bilgisayar ortamına aktarabilir.
|
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma | PÇ-2 | Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma. | PÇ-3 | Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma. | PÇ-4 | Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma. | PÇ-5 | Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme | PÇ-6 | Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma | PÇ-7 | Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme | PÇ-8 | Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme | PÇ-9 | Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma. | PÇ-10 | Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme. |
|