Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Ev Tekstili Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Ev Tekstili Tasarımı Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / BİLGİSAYAR DESTEKLİ DOKUMA TASARIMI

BİLGİSAYAR DESTEKLİ DOKUMA TASARIMI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EVT2005 2 BİLGİSAYAR DESTEKLİ DOKUMA TASARIMI 2/2/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
 Öğrencinin armürlü dokuma üretiminde ileri düzey atkı,örgü,tahar,tarak ve sıklık raporu tasarlayıp bir bütün halinde bilgisayar ortamına aktarabilmesini ve bununla birlikte tezgahlarda çalışacak örgü veya atkı raporlarının hangi formatta oluşturulacağını öğretmeyi hedefler.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler. Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon
2. Hafta Dokuma, armür ve tahar işlemleri hakkında hatırlatıcı bilgiler, temel-türev örgüler ve örgü türetme yöntemleri. Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon
3. Hafta Armürlü dokumada işletmeler ile ilgili bilinmesi gereken kavramlar; strap, regülatör, boş atkı, alan sıklıkları. Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon
4. Hafta Simetri ve easy loom armürlü dokuma program tanıtımı. Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon
5. Hafta Atkı raporu oluşturma. Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon
6. Hafta Sıra tahar üzerinden örgü oluşturma. Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon
7. Hafta Hem atkı hem çözgü raporlu desen oluşturma. Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta dokuma tezgah çeşitleri ve kullanılması gereken dosya formatları. Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon
10. Hafta sabit tahar planı üzerinden örgü türetme ve bilgisayara aktarabilme. Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon
11. Hafta farklı atkı sıklıkları ile desen oluşturabilme. Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon
12. Hafta sıra taharlı atkı ve çözgü raporlu desen çalışmaları. Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon
13. Hafta grup taharlı atkı ve çözgü raporlu desen çalışmaları. Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon
14. Hafta krep tahar üzerinden atkı ve çözgü raporlu desen çalışmaları. Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon
15. Hafta özgün tasarım çalışmaları. Sözlü Anlatım / Gösterip yaptırma / Demastrasyon
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenci armürlü dokuma tasarımını bilgisayar ortamına ve tezgaha yükleyebilmek için en az iki programı kullanabilir.
ÖÇ-2Öğrenci örgü türetme yöntemlerini kullanarak verilen bir desenden en az 5 farklı desen türetebilir.
ÖÇ-3Öğrenci dokuma tezgahlarında çalıştırılan atkı ve çözgü raporlarının dosya uzantılarını tanıyıp ayırt edebilir.
ÖÇ-4Öğrenci dokuma işletmelerinde kullanılan işletmeye özgü terimleri kavrar.
ÖÇ-5Öğrenci verilen herhangi bir iş emrine göre dokuma desenini bilgisayar ortamına aktarabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5